שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 3.5 שנות מאסר על הצתת מחסן של עיריית חדרה ומכונית של ראש העיר

חדשות

3.5 שנות מאסר על הצתת מחסן של עיריית חדרה ומכונית של ראש העיר, צילום: ראש עיריית חדרה לשעבר, חיים אביטן. צילום: יחסי ציבור
3.5 שנות מאסר על הצתת מחסן של עיריית חדרה ומכונית של ראש העיר
01/01/2014, עו"ד אנה נודל

אריה האס מצא דרך מקורית לטפל בדוח חניה ע"ס 250 שקלים שקיבל מפקח עיריית חדרה: הוא לקח את החוק לידיו בכך שהצית מחסן של העירייה עם מיצגים שהוכנו לקראת תהלוכת עדלאידע ואף הצית כליל את המכונית של ראש העיר. השופט המחוזי יצחק כהן: "מוטל על בית המשפט לתרום את תרומתו להגנת נושאי המשרה הציבורית כדי שיוכלו לשרת את הציבור ללא פחד וללא מורא"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את אריה האס, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של הצתה והתפרצות לבניין. האס קיבל בפברואר האחרון דו"ח חניה מפקח של עיריית חדרה וחויב לשלם 250 שקלים. הוא התווכח עם הפקח וטען שהדו"ח ניתן ללא הצדקה.

כשבועיים לאחר מכן, האס וגיסו דורון הציתו מחסן השייך לעיריית חדרה. השניים פרצו למחסן בו אוחסנו באותה עת מייצגים שהוכנו לקראת תהלוכת העדלידע. הם שפכו על המיצגים חומר דליק והציתו את המחסן על תכולתו. כתוצאה מהשריפה, המיצגים נשרפו כליל ולמחסן נגרם נזק כבד.

לאחר ההצתה המתוכננת, השניים הלכו לביתו של ראש עיריית חדרה כשהם מצוידים בבקבוק עם חומר דליק והציתו את מכוניתו של ראש העיר. המכונית נשרפה כליל.

השופט יצחק כהן קבע כי מתחם העונש ההולם במקרה הזה הוא בין עונש מאסר של שלוש שנים לבין עונש של שש שנים. השופט כהן קבע כי "יש להביא בחשבון את הערך החברתי המוגן שנפגע, התכנון שקדם לביצוע העבירות, הנזק שהיה עלול להיגרם כתוצאה מהן, והנסיבות שהביאו את הנאשם לעבור את העבירות".

בית המשפט המחוזי הוסיף כי "הנסיבות המיוחדות המקנות לעבירות שבוצעו על ידי הנאשם חומרה מיוחדת בן הפגיעה ברכוש הציבור, פגיעה שבאה כפעולת נקם בעקבות דו"ח חניה שקיבל הנאשם, וכן הסיוע שנתן לגיסו דורון בהצתת מכוניתו של ראש עירית חדרה, אף זאת כפעולת נקם". 

השופט כהן ציין בגזר הדין כי "בין ראש עיריית חדרה והנאשם לא היה כל עימות, ולמעשה הנאשם וגיסו דורון בחרו בראש העירייה כקורבן, רק משום המשרה הציבורית הנכבדה שהוא נושא בה".

השופט כהן כתב כי לא ניתן לעבור לסדר היום על הפגיעה בנושא משרה ציבורית, "ומוטל על בית המשפט לתרום את תרומתו להגנת נושאי המשרה הציבורית, על מנת שיוכלו לשרת את הציבור ללא פחד וללא מורא. וידע כל אדם שפוגע בנושא משרה ציבורית, שבית המשפט ייתן למעשיו את המשקל הראוי להם, ויענישו בהתאם לכך".

מעבר לכך, ציין השופט כהן כי שריפת מייצגי העדלידע גרמה לביטול תהלוכת פורים בעיר.

בית המשפט גזר על האס 42 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי של שנה למשך שלוש שנים.

 

ת"פ 41498-03-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:133
קומיט וכל טופס במתנה