שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה בייצוגית: עיריית תל אביב התחייבה להנגיש את תחנות האוטובוס

חדשות

פשרה בייצוגית: עיריית תל אביב התחייבה להנגיש את תחנות האוטובוס, צילום: תחנת אוטובוס. צילום: באדיבות אתר נגישות לשירות
פשרה בייצוגית: עיריית תל אביב התחייבה להנגיש את תחנות האוטובוס
26/12/2013, עו"ד אנה נודל

העירייה התחייבה לבצע ביקורות בכל תחנות האוטובוס בתל אביב ולתקן מכשולים וליקויים שימצאו, לאחר שנתבעה על ידי ליהי צוברי על הצבת סככות המתנה בתחנות בניגוד לתקנות הנגישות. במסגרת הפשרה, צוברי תקבל מהעירייה גמול בסך 41 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב, לגבי הנגשת תחנות האוטובוס לאנשים עם מוגבלות.

התובעת ליהי צוברי טענה כי עיריית תל אביב והרשות לפיתוח כלכלי תל אביב הפרו את תקנות הנגישות, בהציבן סככות המתנה בתחנות. לטענתה, בחלק מהמקרים אחת מדפנות הסככה לא  מותירה מרווח של 110 ס"מ משפת הכביש, ואינה מאפשרת נגישות לסככה של אנשים עם מוגבלויות ניידות. כמו כן, נטען כי העירייה לא דאגה לסימון והנגשת רחבת היערכות בצמוד לכל התחנות עם הקמתן, ולא דאגה לכך שהרחבה והגישה אליה תהיה פנויה מכל מכשול.

מודד מוסמך שביצע מדידות של 52 תחנות ברחבי העיר ציין כי במספר תחנות שנבדקו, המרווח שנותר לא היה מספיק ובאף אחת מהתחנות שנבדקו לא היתה רחבת הערכות מסומנת כנדרש.

הסדר מאוזן והוגן

בהמלצת בית המשפט, הצדדים הגיעו להסדר פשרה, במסגרתו העירייה התחייבה לבצע ביקורת בכל התחנות ולתקן את המכשולים וליקויים שימצאו. בנוסף, העירייה התחייבה כפיצוי לפעול להשלמת הנגשת מרכז השירות העירוני שלה. 

הצדדים ציינו כי מדובר בהסכם פשרה ייחודי, במובן זה שהעירייה כבר החלה לבצע את חובותיה לפני יותר מחצי שנה, במטרה להביא להנגשה יעילה ומהירה של תחנות האוטובוס.

השופטת ד"ר דפנה אבניאלי קבעה כי הסדר הפשרה הוא "סביר, מאוזן והוגן".

במסגרת הבקשה לאישור הסכם הפשרה, המליצו הצדדים לבית המשפט כי העירייה תשלם לצוברי גמול בסכום כולל של 41 אלף שקל ושכר טרחה של 230 אלף שקל לעורכי דינה.

השופטת אבניאלי קבעה כי "סכומים אלה אינם באים על חשבון הסעד לטובת ציבור חברי הקבוצה, והם נראים בעיני סבירים והוגנים, בהתחשב בעבודה שהושקעה בתיק ובתוצאת הפשרה שהושגה בשלב המקדמי של הדיון ותרמה להטבת תנאי הנגישות של חברי הקבוצה".

 

ת"צ 16317-06-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה