שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרשעה משמעתית: עו"ד דרש ריבית יומית של 25 ש' על חוב של 274 ש'

חדשות

הרשעה משמעתית: עו"ד דרש ריבית יומית של 25 ש' על חוב של 274 ש', צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Israel Images
הרשעה משמעתית: עו"ד דרש ריבית יומית של 25 ש' על חוב של 274 ש'
26/12/2013, עו"ד אנה נודל

בית הדין המשמעתי במחוז תל אביב הרשיע את עו"ד מיכאל מלכה בפגיעה בכבוד המקצוע, משום ששלח מכתבי התראה לגביית כ-3,500 שקל בגין חוב שהקרן שלו עמדה על 274 שקלים בלבד. על מלכה נגזרו חצי שנת השהייה על תנאי ופיצוי למתלונן בסך 2,500 שקל

ועד מחוז תל אביב הגיש קובלנה אתית נגד עו"ד מלכה מיכאל והאשים אותו בין היתר בעבירות של מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין. נטען כי עוה"ד מלכה שלח בשם הלקוח שלו מכתב התראה למתלונן כדי לגבות חוב בסך 274 שקלים.

באותו המכתב עו"ד מלכה דרש מהמתלונן ריבית יומית בסך של 25 שקלים, שהצטברו למועד משלוח המכתב לסך של 3,425 שקלים(!). בנוסף הוא דרש הפרשי הצמדה וריבית בסך כ-172 שקלים. 

עורך דינו של המתלונן שלח מכתב לעוה"ד מלכה וביקש העתקים מהמסכמים עליהם נסמכת דרישת החוב, אך לא קיבל ממנו כל תשובה. עורך דינו של המתלונן לא הצליח לבסוף ליצור קשר עם עוה"ד מלכה.

כשנה לאחר מכן, עוה"ד מלכה שלח למתלונן מכתב התראה נוסף, בו הוא פירט את הליכי ההוצאה לפועל שיינקטו נגד המתלונן, ביניהם שלילת אפשרות לקבל דרכון, הגבלת יציאתו הארץ, הגבלת חשבונות הבנק, הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי, הגבלה מלייסד תאגיד והגבלה מלקבל ומלהחזיק ברישיון נהיגה.

בקובלנה המשמעתית נטען כי מדובר ב"לשון איום, וזאת כאשר אין במכתב כל פירוט המצדיק הכרזת המתלונן כחייב מוגבל אמצעים והאפשרות לפי חוק ההוצל"פ להטיל את המגבלות הנ"ל במקרים המתאימים, אינה עולה מהמכתב כמצדיקה להטילן על המתלונן". 

עוה"ד מלכה טען בתגובה לקובלנה כי המכתבים מזויפים, וכי הוא לא שלח אותם. 

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל אביב דחה את גרסתו, לפיה אין לו מושג מי עומד מאחורי המכתבים וכי נפל קורבן למעשה התחזות. בית הדין המשמעתי קבע כי "מכלול הנסיבות אינו מותיר בעינינו כל ספק כי הנאשם ערך את המכתבים נשואי הקובלנה והיה מודע לתוכנם ולשליחתם". עוה"ד מלכה הורשע בעבירות של מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין והתנהגות שאיננה הולמת את מקצוע עריכת הדין.

בית הדין המשמעתי גזר עליו שישה חודשי השעיה על תנאי למשך שנתיים, בתנאי שלא יעבור על אחת העבירות בהן הורשע. כמו כן, הוא חויב לפצות את המתלונן בסך של 2,500 שקל.

בד"מ/פ11/11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:177
קומיט וכל טופס במתנה