שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > וינשטיין לאהרונוביץ: אין להשתמש במעצרים מינהליים נגד ארגוני פשיעה

חדשות

וינשטיין לאהרונוביץ: אין להשתמש במעצרים מינהליים נגד ארגוני פשיעה, צילום: היועץ וינשטיין. צילום: באדיבות לשכת עורכי הדין
וינשטיין לאהרונוביץ: אין להשתמש במעצרים מינהליים נגד ארגוני פשיעה
26/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

היועץ וינשטיין הבהיר כי המעצר המינהלי נתפס ככלי חריג ופוגעני שבו נעשה שימוש מעת לעת, בלית ברירה, בעבירות ביטחון בלבד ואין להרחיבו ביחס לעבירות אחרות. וינשטיין אימץ חוות דעת משפטית שהניח בפניו המשנה שלו, עו"ד רז נזרי, לפיה ישנם אמצעים מידתיים והולמים יותר להגנת הציבור מפני פעילות עבריינית

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע אמש לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי הוא אינו נעתר לבקשתו לקדם שימוש במעצרים מינהליים וצווי הרחקה מינהליים נגד חברים בארגוני פשיעה.

היועץ וינשטיין הבהיר כי המעצר המינהלי נתפס ככלי חריג ופוגעני שבו נעשה שימוש מעת לעת, בלית ברירה, בעבירות ביטחון בלבד ואין להרחיבו ביחס לעבירות אחרות. זאת, במיוחד שעה שקיימים פתרונות מידתיים יותר לייעול המאבק בפשיעה, כדוגמת מספר הצעות חוק ממשלתיות לשיפור יכולות האכיפה (חסימת גישה לאתרי אינטרנט בלתי חוקיים, הטלת חיסיון על חומר מודיעיני, הרחבת עילות ההאזנה וכולי), יחד עם יוזמות חקיקה נוספות העומדות על הפרק והגדלת משאבי כוח אדם וטכנולוגיות מתקדמות.

במענה לבקשתו של השר אהרונוביץ', לאפשר להוציא צווי מעצר מינהליים וכן צווי צמצום והשגחה כנגד עבריינים החברים בארגוני פשיעה, אימץ היועץ המשפטי חוות דעת משפטית שהניח בפניו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), רז נזרי, לפיה ישנם אמצעים מידתיים והולמים יותר לצורך הגנה על הציבור מפני פעילותם העבריינית של חברים בארגוני פשיעה מאשר מעצרים מינהליים.

יצוין כי השר לביטחון פנים הביע לאחרונה את עמדתו בדבר הצורך להשתמש בצווים מנהליים נגד עברייני חוק בתגובה לפיצוץ מכוניתו של בכיר בפרקליטות המדינה המטפל בארגון הפשיעה של עמיר מולנר והצתת רכבו של הקאדי מוחמד זבדה, מבית הדין השרעי ביפו, 10 ימים לאחר פיצוץ מכוניתו של פרקליט התובע משפחות פשע. שרת המשפטים ציפי לבני כינסה לאחרונה את צמרת המשפט ואכיפת החוק לדיון חירום על האלימות נגד גורמי אכיפת החוק במאבקם בארגוני הפשיעה. על הפרק הועלו הצעות כמו: יצירת מנגנון לתיאום ארצי של פעולות מול ארגוני פשיעה ושימוש בצווים מנהליים נגד עברייני חוק.

לקריאה נוספת, ראו:

 

"אני מרגיש בטוח ומקרה כזה לא ירתיע אותי מלעשות משפט צדק"

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:130
קומיט וכל טופס במתנה