שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 22 חודשי מאסר וקנס של 85 אלף ש' על שהפעיל בביתו צהרון ב"שחור"

חדשות

22 חודשי מאסר וקנס של 85 אלף ש' על שהפעיל בביתו צהרון ב"שחור" , צילום: קייטנת אומנות. צילום אילוסטרציה: Kris Kerzman
22 חודשי מאסר וקנס של 85 אלף ש' על שהפעיל בביתו צהרון ב"שחור"
19/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

במשך תשע שנים הפעיל צ"י עם רעייתו בביתם צהרון במשך שנת הלימודים וקייטנה במהלך חופשות הקיץ ולא דיווח לרשות המסים על קיומו של העסק, ובכך העלים הכנסות בגובה של כ-3.5 מיליון שקל. השופטת דבורה עטר: מדובר במעשים נלוזים, שנעשו בעזות מצח ובהיעדר מורא

22 חודשי מאסר נגזרו לאחרונה על צ"י, בן 60 מגני-תקווה, שהפעיל במשך תשע שנים עם רעייתו בביתם צהרון במשך שנת הלימודים וקייטנה במהלך חופשות הקיץ ולא דיווח לרשות המסים על קיומו של העסק, ובכך העלים הכנסות בגובה של כ-3.5 מיליון שקל. השופטת דבורה עטר מבית משפט השלום בפתח-תקווה, גזרה עליו גם מאסר על תנאי וקנס בסך 85 אלף שקל (שישולם ב-24 תשלומים שווים).

בעקבות חקירה שהתנהלה במשרד חקירות מס הכנסה ירושלים, הגישה עו"ד טלי נג'רי מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), כתב אישום נגד צ"י, לפיו בשש השנים הראשונות לקיומו של העסק, בשנים 2000-2006, הוא לא הודיע כלל לרשות המסים על פתיחת העסק, לא הגיש דו"חות וכפועל יוצא העלים את הכנסותיו. בשלוש השנים שלאחר מכן, בשנים 2007-2009, הוא לא דיווח על מלוא הכנסותיו אלא על כמחציתן.

בעזות מצח ובהיעדר מורא

לפי כתב האישום, סך ההכנסות שלא דווחו במהלך תשע השנים עומד על כ-3.5 מיליון שקל, שהמע"מ הגלום בהכנסות אלו, שכאמור לא שולם, עומד על מעל חצי מיליון שקל. 

"בשיטתיות ובמשך תקופה ממושכת ביותר העלים הנאשם כליל את דבר קיומו של העסק ואת כלל הכנסותיו", אפיינה השופטת עטר בגזר הדין את מעשיו של צ"י. "אף משדיווח בחלוף שנים רבות על העסק והחל להגיש דו"חותיו, בעזות מצח ובהיעדר מורא, נמנע מלדווח דיווחי אמת והעלים, לאורך זמן, כמחצית מהכנסותיו. במעשיו הנלוזים גרם הנאשם לפגיעה חמורה בערך המוגן, לא דיווח על הכנסות בשיעור עתק של כ-3.5 מיליון שקל וגרע מהקופה הציבורית סכום מע"מ של כמחצית מיליון שקל".

בגזר דינו התחשבה השופטת עטר גם בשיתוף הפעולה של צ"י כבר בשלב החקירה ובהודייתו בבית המשפט. כמו כן, צ"י נעדר עבר פלילי והוא אב לבן עיוור הנסמך על שולחנו, ומצבו הרפואי והכלכלי בלתי שפירים.

 

ת"פ 52960-03-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:167
קומיט וכל טופס במתנה