שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש תומך בעתירה לחייב את חברות הסלולר בקבלת היתר בניה להקמת אנטנות

חדשות

היועמ"ש תומך בעתירה לחייב את חברות הסלולר בקבלת היתר בניה להקמת אנטנות , צילום: צילום: אילן מלסטר
היועמ"ש תומך בעתירה לחייב את חברות הסלולר בקבלת היתר בניה להקמת אנטנות
19/12/2013, עו"ד אנה נודל

בכתב תשובה שהגיש לעתירה לבג"ץ שהוגשה נגדו ונגד חברות הסלולר הביע היועץ המשפטי לממשלה תמיכה דווקא בעמדת העותרות וקרא לאסור על הקמת אנטנות נוספות בפטור מהיתר בניה

היועץ המשפטי לממשלה תומך בעתירה לבג"ץ שהוגשה נגדו ונגד חברות הסלולר בדרישה לחייב את החברות לקבל היתר בניה להקמת אנטנה סלולארית. בכתב התשובה שהגיש תמך היועמ"ש דווקא בעמדת העותרות – מרכז השלטון המקומי, הועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה והפורום לסלולריות שפויה.

העותרות ביקשו להורות על ביטול ההנחיות שהוציא בשנת 2008 מנהל המחלקה לאכיפת דיני המקרקעין בפרקליטות המדינה לתובעים העירוניים, בנוגע לאי הוצאת צווי הריסה מנהליים ואי הגשת כתבי אישום בגין הקמה ללא היתר של אנטנות. ההנחיות הוצאו בעקבות דיון שערך בסוגיה היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז. במסגרת הדיון נקבע כי על פי הדין הקיים הקמת המתקנים אינה דורשת קבלת היתר בניה. כשנה לאחר מכן קבע מזוז כי קיים צורך בתקנות שיסדירו את הסוגיה, כך שיאזנו בין צרכיהן של חברות הסלולר לבין סכנת הקרינה. התקנות הוגשו לאישור הכנסת, אך טרם אושרו.  

בכתב התשובה לעתירה כתב היועמ"ש כי "יש מקום לקבל את העתירות, במובן זה שבית המשפט הנכבד יקבע שכל עוד לא יותקנו התקנות מכוח חוק התכנון והבניה שהוגשו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, וההסדר החדש העקרוני המוצע בהן ייכנס לתוקף – לא יוקמו בפטור מהיתר בניה מתקני גישה אלחוטית נוספים המשמשים את התקשורת הסלולארית". עם זאת נכתב כי יש לסייג את הצו המוצע באופן שיאפשר החלפה פיזית של אנטנה ישנה באנטנה חדשה, ללא צורך בהיתר חדש.

היועץ המשפטי ציין בכתב התשובה כי התקנות הונחו על שולחנה של ועדת הכלכלה בכנסת עוד בשנת 2010, אך הועדה לא קיימה אף דיון בעניין מאז פברואר 2011.

 

(בג"ץ 6477/08)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:4
קומיט וכל טופס במתנה