שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש: המדינה לא תערער על זיכויו של ליברמן בשל סיכויי הערעור הנמוכים

חדשות

היועמ"ש: המדינה לא תערער על זיכויו של ליברמן בשל סיכויי הערעור הנמוכים, צילום: צילום: Tamar Matzafi
היועמ"ש: המדינה לא תערער על זיכויו של ליברמן בשל סיכויי הערעור הנמוכים
18/12/2013, מערכת תקדין

היועמ"ש הודיע כי אף שהוא סבור שמעשיו של ח"כ אביגדור ליברמן בפרשת השגריר בבלארוס אינם מוסריים ומצדיקים הרשעה, הוא לא יערער על הכרעת הדין המזכה אותו מעבירה של מרמה והפרת אמונים

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין הודיע כי המדינה לא תערער על הכרעת הדין שזיכתה בחודש שעבר את ח"כ אביגדור ליברמן מעבירה של מרמה והפרת אמונים שבהם הואשם בפרשת קידומו של זאב בן-אריה לשגריר בבלארוס.

וינשטיין בחר לאמץ את עמדתם של פרקליט המדינה היוצא ופרקליט המדינה הנכנס, שהמליצו בפניו שלא לערער על הכרעת הדין של בית משפט השלום בירושלים, שניתנה פה אחד על ידי שלושת שופטי ההרכב. החלטה זו התקבלה בין היתר לנוכח מדיניות התביעה, הנוהגת ריסון ואיפוק בהגשת ערעורים על זיכויים, ולנוכח הערכות מקצועיות שנשמעו בפניו כי סיכויי הערעור נמוכים. בית משפט השלום קבע קביעות עובדתיות, שבחלקן הן שונות מהעובדות שייחסה התביעה לליברמן. ההלכה המשפטית המקובלת והמושרשת היא שערכאת ערעור אינה מתערבת דרך כלל בקביעות עובדתיות שנקבעו על-ידי הערכאה הדיונית, אלא במקרים חריגים ביותר. לכך יש השלכה ישירה גם על סיכויי הערעור בהיבט הנורמטיבי.

היועץ המשפטי לממשלה הסביר בהודעתו כי ההחלטה התקבלה משיקולים אלה, אף שהוא סבר ועודנו סבור שהתשתית העובדתית והמשפטית בתיק הצדיקה הגשת כתב אישום והרשעה בעבירה שיוחסה לליברמן.

עוד הדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי אין בהחלטתו כדי לתת הכשר למעשיו של ליברמן, אשר גם בית המשפט שזיכה אותו מצא שהם אינם ראויים, אינם מוסריים, ואינם עומדים בסטנדרט המצופה מאיש ציבור, ודאי במעמד כה בכיר של שר בממשלת ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

 

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן זוכה פה-אחד מעבירות מרמה והפרת אמונים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:35
קומיט וכל טופס במתנה