שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרב מוטי אלון לא יישלח למאסר – בית המשפט הסתפק בשישה חודשי עבודות שירות

חדשות

הרב מוטי אלון לא יישלח למאסר – בית המשפט הסתפק בשישה חודשי עבודות שירות, צילום: כיתוב תמונה: הרב מוטי אלון
הרב מוטי אלון לא יישלח למאסר – בית המשפט הסתפק בשישה חודשי עבודות שירות
18/12/2013, מערכת תקדין

אכזבה לפרקליטות: בימ"ש השלום בירושלים הטיל הבוקר על הרב שהורשע בביצוע מעשה מגונה בקטין 15 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלונן. השופטת מאק-קלמנוביץ: "עצם ההרשעה פגעה בנאשם ובמשפחתו"

הרב מוטי אלון, שהורשע לפני מספר חודשים בביצוע מעשה מגונה בכוח בקטין, לא ירצה עונש מאסר בפועל. בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר את דינו של הרב והטיל עליו 15 חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי של 10,000 שקל למתלונן.

גזר הדין הוא אכזבה לפרקליטות המדינה שדרשה להטיל על אלון עונש מאסר בפועל של שנה.

בפרשה שזעזעה את הציונות הדתית הורשע הרב אלון, בנו של שופט בית המשפט העליון בדימוס פרופ' מנחם אלון, בביצוע מעשה מגונה בתלמידו בעת שהיה ראש ישיבה.

סנגורו של אלון, עו"ד אשר אוחיון, ציין כי כתוצאה מפרסום הפרשה נגרם לאלון נזק רב שכן מיוחסים לו בציבור מעשים חמורים מאלה שהורשע בהם, וכי הדימוי הציבורי של אלון, שהיה דמות מופת, הוא עונש משמעותי לא פחות מהעונש הפורמלי המוטל על ידי בית המשפט. עו"ד אוחיון ציין עוד כי הרב מכיר בפסול שבהתנהגותו וקיבל על עצמו באופן וולנטרי סייגים המשנים את התנהגותו, בהם הימנעות מהימצאות ביחידות עם הפונים אליו והגבלה במגע הפיזי בינו לבינם. אלו, בצירוף הפרסום הרב שניתן להאשמות נגדו, מקימים הרתעה אישית מספקת.

השופטת חגית מאק-קלמנוביץ ציינה כי "אין ספק שעצם התנהלות ההליכים והרשעתו של הנאשם מהווה פגיעה חמורה, ומביאה את הנאשם מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. פגיעה חמורה וקשה נגרמת גם לבני משפחתו של הנאשם". עוד ציינה השופטת כי לאלון זכויות רבות על פועלו בנושאים שונים, וכן כי העובדה שהוא אינו מועסק עוד במשרות בהן הועסק בעבר, כראש ישיבת חורב ולאחר מכן רוב ישיבת הכותל, ואינו מחזיק בתפקידים ציבוריים, מפחיתה את חשיפתו לציבור ולתלמידים ציבוריים ובכך מפחיתה את הסיכון הנשקף ממנו. 

 

(ת"פ 4867-11-11)

 

כתבות נוספות בנושא:

 

הרב מוטי אלון הורשע בשני מעשים מגונים בכוח שביצע בנער שבא להתייעץ

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:112
קומיט וכל טופס במתנה