שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נחשפה רשת חברות-קש שניצלה אוטיסטים וחרדים כ'קופים' וגרפה 60 מיליון

חדשות

נחשפה רשת חברות-קש שניצלה אוטיסטים וחרדים כ'קופים' וגרפה 60 מיליון, צילום: צילום: istock
נחשפה רשת חברות-קש שניצלה אוטיסטים וחרדים כ'קופים' וגרפה 60 מיליון
11/12/2013, מערכת תקדין

הקבלן מנצרת, רוני שחתות, פיתה תושבים רפי-שכל וקשי-יום ממגדל העמק לרשום על שמם חברות שגלגלו לכיסו 60 מיליון שקל מאז 2010, בעוד הם-עצמם קיבלו מאות שקלים בודדים. מעצרו הוארך היום בשבוע על ידי השופטת מירב קלמפנר-נבון מבית משפט השלום בחיפה

הבוקר הוארך בשבוע מעצרו של רוני שחתות, קבלן בניין ועבודות חשמל, בן 31 מנצרת, שנעצר אתמול בחשד שהתחמק מתשלום מסים בגין הכנסות של חברות קש שהקים בגובה כ-60 מיליון שקל.

במהלך חקירה שבוצעה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון בנושא חשבוניות פיקטיביות בתיק אחר (אשר גם בו בוצעו היום מעצרים), גילו חוקרי מס הכנסה את רשת החברות של שחתות. על פי הממצאים שהתגלו, שחתות נהג לפתות – תמורת סכומים זעומים ביותר – אנשים קשי-יום ממגדל העמק, שיסכימו לרשום עצמם כבעלי המניות של חברות הקש שהקים. בין האנשים היו הן חרדים והן אנשים רפי שכל שמידת מודעותם למעשיהם טרם הובררה, וגם בן-דודו – בישארה שחתות, בן 21, אף הוא מנצרת.

החברה שניהל בן-הדוד ככל הנראה ביצעה מלבד פעילות פיקטיבית גם פעילות עסקית אמיתית, ואף הוא הובא היום להארכת מעצר בחשד להעלמת הכנסה של כתשעה מיליון שקל, שנצברה בשנה וחצי האחרונות.

גלגול חשבוניות

רוני שחתות חשוד בכך שהציג את עצמו כשכיר בחברות, שהיו קיימות לזמן קצר בלבד ולא ביצעו פעילות עסקית אמיתית, אך בפועל הוא היה הרוח היה מאחורי פעילותן שהתמצתה ב"גלגול" חשבוניות פיקטיביות בין כל חברות הקש שניהל במטרה להתחמק ממס. לבסוף, נהג לפרוע את ההמחאות שקיבל מלקוחות – הכנסות שהסתכמו בכ-60 מיליון שקל מאז 2010, באמצעות נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים) על מנת שלא ניתן יהיה לאתר את הכסף.

כאמור, מעצרו הוארך היום בשבוע על ידי השופטת מירב קלמפנר-נבון מבית משפט השלום בחיפה.

מעניין לציין כי בית המעצר לא זר לשחתות, שבשנת 2006 הורשע בעבירות מס ונכלא לחמישה חודשי מאסר בפועל, נוסף לעונש מאסר על תנאי שהושת עליו.

 

מ"י 22616-12-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה