שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה: 620 משפחות שפונו מגוש קטיף יפוצו בעוד עשרות מיליוני שקלים

חדשות

פשרה: 620 משפחות שפונו מגוש קטיף יפוצו בעוד עשרות מיליוני שקלים, צילום: קראווילות בניצן. צילום: A&D
פשרה: 620 משפחות שפונו מגוש קטיף יפוצו בעוד עשרות מיליוני שקלים
10/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

במסגרת הסכם פשרה שאושר בבית המשפט העליון בין מנהלת תנופה ולמעלה מ-220 משפחות ממפוני גוש קטיף בתוכנית ההתנתקות, תוספת הפיצוי לא תינתן באופן מידי, אלא היא מותנית בכך שהמשפחה תעבור לבית הקבע ותפנה את האתר הזמני

כ-600 משפחות שפונו מגוש קטיף במסגרת תוכנית ההתנתקות, יקבלו תוספת פיצוי בהיקף של עשרות אלפי שקלים. כך סוכם בהסכם פשרה שנחתם בימים האחרונים בין מנהלת תנופה שבמשרד הבינוי והשיכון לבין קבוצת משפחות, שנערכה בעניינם שומה פרטנית לגבי ביתם שנהרס. ההסכם אושר בבית המשפט העליון וקיבל תוקף של פסק דין על ידי השופטים אליקים רובינשטיין, ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

הסכם הפשרה הושג במסגרת בקשת רשות ערעור שהגישו למעלה מ-220 משפחות ממפוני גוש קטיף, על החלטת ועדת הזכאות לפי החוק ליישום תוכנית ההתנתקות.

במסגרת ההסכם נקבע כי המדינה תעניק תוספת פיצוי לכ-600 משפחות אשר פונו מגוש קטיף במסגרת תוכנית ההתנתקות ואשר, כאמור, נערכה לגבי ביתם שנהרס שומה פרטנית. תוספת הפיצוי תינתן לכ-80% מבעלי השומות הפרטניות, והיא תעמוד על סך של כמה עשרות אלפי שקלים לכל משפחה.

התוספת תוענק לאחר ביצוע חישוב מחדש של ערך השומה הפרטנית על ידי ועדת הזכאות, וזאת בהתאם לנוסחה שמובאת בהסכם. במשרד המשפטים מבהירים כי תוספת הפיצוי לא תינתן באופן מידי, אלא היא מותנית בכך שהמשפחה תעבור לבית הקבע ותפנה את האתר הזמני.

מנהלת תנופה, שיוצגה על ידי עו"ד מלי אומיד-ברגר מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, הסכימה כי נוסחת ההסכם תחול גם על בעלי שומות פרטניות אשר לא היו צד לערעור והללו הוגדרו בהסכם כ"זכאים". המנהלת רואה בהסכם שנחתם צעד חשוב, והישג של ממש לציבור כולו לפינוי האתרים הזמניים ולמעבר המתיישבים לבתי הקבע.

עורכי הדין יוסי פוקס ויצחק מירון, שייצגו את משפחות המפונים בהליך, הסבירו בשיחה עם כתב פורטל חדשות תקדין כי "מדובר בסיום של מאבק משפטי בשלוש ערכאות במשך חמש שנים, שתחילתו בקבלת עמדת המפונים בבית המשפט השלום והמשכו ערעור של המדינה לבית המשפט המחוזי שהתקבל, ולאחר מכן ביקשנו רשות ערעור לבית המשפט העליון. השופטים המליץ לצדדים להגיע להסדר. הרעיון בהסדר הפשרה הוא למקסם את תוספת הפיצוי שתשולם למפונים מבלי שיהיה צורך בפתיחת השומות עצמן, והצלחנו להגיע לנוסחה שלוקחים את השומה הקיימת ומחילים עליה את הנוסחה החדשה ובמרבית התיקים של השומה הפרטנית הדבר מוביל לתוספת פיצוי מכובדת".

 

רע"א 4802/12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:247
קומיט וכל טופס במתנה