שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה בסך 10 מיליון נגד חברת הביטוח מנורה: הביאה למעצר המבוטחים

חדשות

תביעה בסך 10 מיליון נגד חברת הביטוח מנורה: הביאה למעצר המבוטחים, צילום: צילום: Sylvain Pedneault
תביעה בסך 10 מיליון נגד חברת הביטוח מנורה: הביאה למעצר המבוטחים
09/12/2013, עו"ד אנה נודל

מנורה לא רק התנערה מחובתה לשלם תגמולי ביטוח לבעלי חנות דיזל בבת-ים בעקבות שריפת ענק שכילתה את העסק, בטענה שהחנות הוצתה על ידי הבעלים בזדון, אלא אף סיבכה את הבעלים בהאשמות פליליות חמורות, הביאה למעצרם וגרמה להתמוטטות כלכלית ונפשית. הפרקליטות חזרה בה מהאישומים ובעלי החנות הגישו כעת תביעה נזיקית בסך של 10 מיליון שקל נגד מנורה, הכוללת פיצוי על נזקים נפשיים ופיצויים עונשיים

לפני כשלוש שנים פרצה שריפה בחנות הבגדים "דיזל" של בני הזוג אלין ומור פנחס, בקניון בת-ים. השריפה גרמה לנזקים כבדים למלאי ולתכולת העסק וכן למבנה החנות. בני הזוג פנחס ביקשו לקבל פיצוי מחברת הביטוח מנורה שביטחה את החנות, אבל חברת הביטוח סירבה לפצות את בעלי החנות וטענה כי הם אלה שהציתו את החנות בזדון. בני הזוג פנחס נאלצו עתה להגיש תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד חברת הביטוח "מנורה" לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד בשל כל הנזקים שנגרמו להם. 

בכתב התביעה נטען כי מור פנחס הוזמן למשרדם של החוקרים הפרטיים שחקרו את השריפה מטעם "מנורה" ואלה "הטיחו בו כי יש בידם ראיות העלולות להביא להרשעתו בהצתת עסקו בזדון". מכתב התביעה עולה כי החוקרים הציעו לפנחס לחתום על טופס ויתור על תגמולי הביטוח בתמורה להתחייבות חברת הביטוח שלא לפנות למשטרה. החוקרים הציגו בפניו מסמך ויתור, שבו הוא נדרש לוותר על תגמולי הביטוח בתמורה להשתקת הפרשה.

לאחר הפגישה, פנחס התלונן במשטרה נגד נציגי חברת הביטוח בטענה לניסיון סחיטה ואיומים. חברת הביטוח הגישה נגד בעלי החנות תלונה למשטרה על הצתה בזדון של החנות, ניסיון לזכות בתגמולי ביטוח וקשירת קשר לביצוע פשע. נגד בני הזוג פנחס הוגש תחילה כתב אישום בעבירה של הצתה בזדון וניסיון לקבל תגמולי ביטוח במרמה. אבל תוך כדי ניהול ההליך, הפרקליטות החליטה לחזור בה מן האישומים החמורים.

חורבן אישי

בני הזוג פנחס טוענים בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד חיים קליר ושלום סביון ממשרד חיים קליר ושות', כי "בעקבות התנהגותה של 'מנורה' נחרבו חייהם האישיים של התובעים, נגרמה להם פגיעה נפשית חמורה ונזקים כלכליים אדירים עד כדי סכנה ממשית להתמוטטות העסק. שמם הטוב של התובעים הוכפש עד כדי שדבק בהם אות קלון וגורמים רבים חוששים לבוא עימם במגע ובקשר עסקי".

בני הזוג פנחס מציינים עוד בכתב התביעה כי כלי התקשורת דיווחו בהרחבה על מעצרם אגב פרסום שם החנות "דיזל בת-ים". בני הזוג נאלצו לסגור את החנות שלהם בעקבות מעצרם המתוקשר, ולאחר מכן, בעקבות החלטת בית המשפט כי המשך מעצרם יהיה בדרך של מעצר בית.

"גם לאחר תקופת המעצר התביישו התובעים להגיע אל חנותם לאור הפרסומים השליליים שהודבקו להם", נטען בכתב התביעה, "כאשר כבר אזרו אומץ לפתוח את החנות מחדש, הדבר נעשה מחוסר ברירה שכן הנהלת הקניון הציבה אולטימטום לפתיחת החנות שאם לא כן ייחשב הדבר הפרת חוזה השכירות".

מעבר לכך, נטען בכתב התביעה כי "בנסיבות אלה נאלץ התובע לפתוח את החנות לבדו, ואילו התובעת לא היתה מסוגלת לגשת אל החנות מחמת הבושה בעקבות החוויה הנוראית שחוותה כאשר הובלה עם מעצרה בחנות אזוקה במסדרונות הקניון כשהיא מלווה על ידי שוטרים חמושים במצעד הבושה מחנותה עד לפתח הכניסה הראשית של הקניון שנמצא בקצה השני כשניידת משטרתית מחכה לה חונה על המדרכה מרחק קצר מתחנת המשטרה, כל זאת למבטיהם המשתאים של בעלי החנויות ועובדיהם אשר הביטו במחזה הנורא".

בעלי החנות מבקשים מבית המשפט לחייב את חברת הביטוח "מנורה" לפצות אותם בשל הנזקים שנגרמו להם, ובין היתר לפסוק לטובתם פיצוי על נזקים נפשיים בסך של מיליון וחצי שקל, וכן להטיל על חברת הביטוח "מנורה" פיצויים עונשיים בסך של שני מיליון שקל.

לדברי עוה"ד חיים קליר ושלום סביון, "בהתנהלותה הנפשעת של חברת הביטוח, היא לא רק התנערה מחובתה לשלם את תגמולי הביטוח, אלא דאגה לסבך את התובעים בהאשמות פליליות חמורות, הביאה למעצרם וגרמה להתמוטטות כלכלית ונפשית של התובעים ולאובדן שמם הטוב והמוניטין שנצבר במשך כמעט 20 שנה של עבודה קשה".

טרם הוגש כתב הגנה.

 

ת"א 6899-12-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:191
קומיט וכל טופס במתנה