שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לאקונה בתמרור: התמרור לא חד-משמעי ובעלת הרכב זוכתה מקנס חניה על מדרכה

חדשות

לאקונה בתמרור: התמרור לא חד-משמעי ובעלת הרכב זוכתה מקנס חניה על מדרכה, צילום:
לאקונה בתמרור: התמרור לא חד-משמעי ובעלת הרכב זוכתה מקנס חניה על מדרכה
08/12/2013, עו"ד אנה נודל

עיריית ירושלים הסירה תמרור שהגדיר את המקום כמיועד לפריקה וטעינה, אך השאירה את העמודים החוסמים התקדמות כלי הרכב. פקח העירייה נתן דו"ח בגלל חניה על מדרכה לבעלת רכב שהחנתה במקום. השופט פאול שטרק: "הסרת התמרור המגביל את סוגי כלי הרכב המותרים לחניה, אינו הופך את המקום באופן אוטומטי למדרכה"

שוב עיריית ירושלים מחלקת קנסות חנייה ככל העולה על רוחה ושוב בית המשפט מזכה את תושבי הבירה: בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים זיכה נאשמת מעבירת חניה על המדרכה מחמת הספק. המקום בו החנתה הדסה בלטר הוגדר כמקום לפריקה וטעינה עד שנת 2010, ובשנת 2011 התמרור המורה על כך הוסר מהמקום.

במקום קיימת הנמכת אבני שפה המאפשרת עלייה עם הרכב על המדרכה עד לשני עמודים הצבועים באדום-לבן שחוסמים את המשך הדרך. העירייה הסירה כאמור את התמרור  המורה על המקום לפריקה וטעינה, אבל הותירה במקום את העמודים שחסמו התקדמות כלי הרכב. 

בלטר החנתה את רכבה במקום, וקיבלה דו"ח מפקח עיריית ירושלים בעילה של חנייה על מדרכה. בלטר ציינה כי היא קיבלה בשנת 2010 דו"ח בגין חנייה באותו המקום, אבל אז נמסר לה כי מדובר במקום חניה לפריקה וטעינה.

 

העירייה יצרה לאקונה בתמרור

השופט פאול שטרק זיכה את בלטר מחמת הספק ופסק כי "היה ויעוד השטח אינו חד-משמעי, אזי הנאשמת זוכה בספק הסביר בין אם מדובר בגופו של עניין, יעוד השטח ובין אם מדובר בטעות במצב הדברים כסייג לאחריות פלילית".

בית המשפט קבע כי "השינוי של היעוד בוצע באמצעות הסרת התמרור ללא כל הודעה כי מאותה עת ואילך מדובר במדרכה בלבד. הראיה לכך היא אי-הזזת העמודים. משמעות הדבר כי המתחם לפריקה וטעינה נותר על כנו, אולם בלא שישנה הגבלה מבחינת תמרור מתאים. במצב דברים אחר, אילו היה ברצון העירייה לתחום את השטח כמדרכה, היה ניתן להזיז את העמודים לכיוון הכביש כדי למנוע הזמנת רכב להעלות לאותו מקום היכן שהחניה הייתה מותרת לפריקה וטעינה".

השופט שטרק ציין כי העירייה הציבה השנה תמרור במקום תמרור חנייה מסודרת וכי "השינוי הנוסף בהצבת תמרור חניה מסודרת החל במקום הנכון לשנת 2013, רק ממחיש את המסקנה כי לא מדובר ביעוד חד-משמעי... ברמה העקרונית, הסרת התמרור המגביל את סוגי כלי הרכב המותרים לחניה (אף אם באופן זמני), אינו הופך את המקום באופן אוטומטי למדרכה אלא מהווה לאקונה בתמרור במקום. כך שיש מקום בו מחד לא הוסדרה החניה, ומאידך לא נאסרה החניה בו לעומת המצב הקיים קודם הסרת התמרור".

 

עמ"ק 4283/12

 

לקריאה נוספת, ראו:

מהפך: עו"ד שנקנס ב-9,000 שקל בשל חניית רכבו על מדרכה זוכה במחוזי

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה