שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בליינית במועדון האומן 17 תובעת 2.5 מיליון: נפגעה בראשה והפכה לנכה

חדשות

בליינית במועדון האומן 17 תובעת 2.5 מיליון: נפגעה בראשה והפכה לנכה, צילום: האומן 17 בירושלים, צילום: יחסי ציבור
בליינית במועדון האומן 17 תובעת 2.5 מיליון: נפגעה בראשה והפכה לנכה
02/12/2013, מערכת תקדין

צעירה כבת 30 מראשון לציון טוענת כי במהלך ריקודים במועדון האומן 17 בתל אביב, נחת לפתע על ראשה חפץ כלשהו מהתקרה, והיא התעלפה. מומחה לפסיכיאטריה קבע לצעירה נכות נפשית צמיתה של 25% כתוצאה מהפציעה, ובבדיקה במכון הלאומי לשיקום נפגעי ראש נקבע כי יש לשלוח את הצעירה לאבחון פסיכיאטרי, ולבחון אפשרות של אשפוז יום במחלקה הפסיכיאטרית – בשל מצבה כסובלת מפגיעה אורתופדית בראשה המשליכה על מצבה הנפשי

צעירה כבת 30 מראשון לציון טוענת כי במהלך בילוי וריקודים במועדון האומן 17 בתל אביב, נחת לפתע על ראשה חפץ כלשהו מהתקרה, והיא התעלפה. הצעירה פונתה על ידי חבריה לבית החולים "אסף הרופא", עברה מספר בדיקות ואשפוזים, תוך שהיא סובלת מבחילות, סחרחורות והקאות. בתביעה שהגישה הצעירה נגד המועדון נטען כי כחודשיים וחצי לאחר מכן, ולאחר ששוחררה לביתה, היא החלה לפרכס במונית שירות בתל אביב, ופונתה לבית החולים "איכילוב" בעיר, שם אובחנה כסובלת מפגיעה אורתופדית בראשה המשליכה על מצבה הנפשי.

לטענת עורך דינה, אמיר לוי מנתניה, הצעירה הפסיקה לעבוד, היא סובלת מבלבול וחוסר ריכוז, ומאז התאונה סובלת מכאבים והתעלפויות חוזרות ונשנות, מירידה קשה במוטיבציה, מאובדן כושר עבודה, מבידוד חברתי וממצב נפשי ירוד.

מומחה לפסיכיאטריה קבע לצעירה נכות נפשית צמיתה של 25% כתוצאה מהפציעה, ומבדיקה במכון הלאומי לשיקום נפגעי ראש, נקבע כי יש לשלוח את הצעירה לאבחון פסיכיאטרי, ולבחון אפשרות של אשפוז יום במחלקה הפסיכיאטרית – בשל מצבה.

לאור כל זאת, תובעת הצעירה את ע.פ.ר.א הפקות בע"מ, הבעלים של מועדון "האומן 17" בתל אביב, פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל – עד גבול סמכותו של בית המשפט השלום בתל אביב, שם נדונה בימים אלה התביעה.

החלה לפרכס במהלך נסיעה במונית, ופונתה באמבולנס לבית החולים

בכתב התביעה נטען כי הצעירה, בת 30 כיום, נפצעה במהלך בילוי במועדון "האומן 17" בתל אביב, במהלך אפריל 2012, עקב נפילה פתאומית של חפץ מתקרת המועדון. היא נפגעה בעיקר בראשה ובצווארה ואיבדה את הכרתה, ופונתה לחדר המיון בבית החולים אסף הרופא, כשהיא סובלת מסחרחורות, מכאבי ראש, מחוסר יציבות ומהקאות חוזרות. לאחר סדרת בדיקות היא שוחררה לביתה, עם המלצה למנוחה לאחר חבלת ראש.

בתביעה נטען עוד כי מכיוון שהסחרחורות לא חלפו, היא פנתה בשנית, יומיים לאחר מכן, לחדר המיון בבית החולים, ועברה שוב סדרת בדיקות, אשר בסופן שוחררה לביתה עם המלצה להמשך מעקב נוירולוג ומנוחה בבית. "ממועד התאונה התובעת סובלת מכאבי ראש ומסחרחורות, מכאבים וממגבלות תנועה בצוואר, וכן מירידה במצב הרוח, מאובדן מוטיבציה, מחוסר ריכוז, מירידה בזיכרון, מרגישות לרעש ומחולשה כללית", מספר עוה"ד לוי, ומוסיף כי מאז התאונה החלה הצעירה להסתגר בביתה וניתקה את קשריה החברתיים.

בתביעה נטען עוד שכחודשיים וחצי לאחר התאונה, במהלך נסיעה במונית שירות, החלה הצעירה לפרכס. היא פונתה באמבולנס לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם אושפזה למשך יומיים. במהלך האשפוז נערכו לה בדיקות, בין היתר בדיקת EEG, והיא אובחנה כסובלת מסינקופה לאחר חבלת ראש. מאז אותו מאורע במונית השירות, הצעירה התעלפה עוד מספר פעמים, ולכן הופנתה למרפאת התעלפויות בבית החולים איכילוב.

ביוני השנה בוצע לה אבחון בבית החולים לאור "פעילות אפילפטית", והומלץ לה על המשך טיפול ומעקב פסיכיאטרי. במסגרת אבחון נוסף, הפעם במכון הלאומי לשיקום נפגעי ראש, היא אובחנה כסובלת ממצוקה המלווה בקשיים תפקודיים נרחבים, הכוללים חוסר מוטיבציה, ופגיעה קשה ביכולת לעבוד למחייתה. הומלץ להעבירה להערכה פסיכיאטרית, ולשקול אשפוז יום לאור הקשיים הנפשיים וההתנהגותיים שנצפו לאורך האבחון.

"עקב מצבה הרפואי תתקשה הצעירה לחזור למעגל העבודה"

לטענת עו"ד אמיר לוי מנתניה, "התאונה אירעה בשל רשלנותה לכאורה של חברת ע.פ.ר.א הפקות בע"מ, שהיא הבעלים של מועדון 'האומן 17' בתל אביב. זאת, מכיוון שתכננה את בניית המועדון, לא ביצעה בו בדיקות יסודיות, לא תחזקה את המועדון במצב תקין וראוי לשימוש, לא נקטה באמצעי הזהירות הדרושים, ונהגה בפזיזות ובחוסר תשומת לב". לטענתו, החברה הפרה את חובתה להגן על הצעירה, כמו גם על מבלים אחרים במועדון, וכך הפרה את חוק התכנון והבנייה, ואת חוק הבטיחות במקומות ציבוריים.

לדברי עוה"ד לוי, לאחר התאונה שבה הצעירה לעבודתה, אך עקב מצבה הרפואי בעקבות התאונה, ובהמלצת רופא תעסוקתי, היא נותרה באי-כושר עבודה במשך כשנה ושלושה חודשים. "נראה כי עקב מצבה הרפואי תתקשה הצעירה לחזור למעגל העבודה", טוען עוה"ד לוי. "שכן, למוגבלותה של הצעירה ולליקויים הרפואיים מהם היא סובלת, קיימת השפעה מכרעת על חוסר יכולתה לתפקד, הן בחיי היומיום והן בעבודתה".

מומחה לפסיכיאטריה שבדק את הצעירה לפני מספר חודשים קבע בחוות דעת רפואית שצורפה לתביעה, כי בעקבות הפגיעה בתאונה במועדון, נותרה לה נכות נפשית צמיתה בשיעור של 25%.

לדברי עורך דינה של הצעירה, בשל מצבה הכלכלי הקשה איננה יכולה לממן חוות דעת בתחומים רפואיים נוספים, כמו אורתופדיה ונוירולוגיה – וייתכן שאם הייתה "עוברת" חוות דעת נוספות, הנזק הנתבע היה נוסק. לאור זאת, בית המשפט התבקש לקבוע כי נכותה הרפואית בתחום האורתופדי והנוירולוגי על שיעור של 10% לכל נכות, בהתאם לקביעת ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי. לחילופין, בית המשפט התבקש למנות מומחים רפואיים מטעמו, בתחום האורתופדי ובתחום הנוירולוגי, ולהאריך את מועד הגשת חוות דעתם מטעם הצעירה.

בנוסף התבקש בית המשפט לפסוק לצעירה פיצויים על אובדן שמחת חיים, פגיעה בכושר ההשתכרות לעתיד, צורך בטיפולים ותרופות לשארית חייה, הזדקקות לקבלת עזרה מאנשים אחרים לתפקוד שוטף בחיי היומיום, וכן פיצויים על כאב וסבל מהתאונה לשארית חייה.

טרם הוגש כתב הגנה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:169
קומיט וכל טופס במתנה