שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 9 עיריות חויבו בהוצאות משפט: לא שולחות דואר לכתובת נוספת של הילד

חדשות

9 עיריות חויבו בהוצאות משפט: לא שולחות דואר לכתובת נוספת של הילד, צילום: צילום: ori
9 עיריות חויבו בהוצאות משפט: לא שולחות דואר לכתובת נוספת של הילד
02/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

העיריות פתח תקווה, רחובות, כפר סבא, רעננה, נס ציונה, ראש העין, אלעד, יבנה, וגבעת שמואל – צפצפו על החוק שנכנס לתוקף לפני כשנתיים ומחייב משלוח דואר לשני הורי ילדים במשפחות גרושות ופרודות, והשופט מנחם פינקלשטיין חייב כל אחת מהן בהוצאות משפט בהיקף של כ-20 אלף שקל. רק בעקבות הגשת העתירה של עמותת ''הורות משותפת=טובת הילד'', העיריות הללו ערכו את ההתאמות הדרושות לעמידה בהוראות החוק

שופטי בית משפט המחוזי מרכז בלוד, מנחם פינקלשטיין, פסק כי כל עיר שהוגשה נגדה עתירה ולא כיבדה את החוק "כתובת נוספת למשלוח דואר לקטין", תשלם לעותרת סכום של 2,000 שקל, זאת כמובן לאחר שהציגה בפני בית המשפט אישורים מתאימים לעמידה בלשון החוק. מדובר בעיריות פתח תקווה, רחובות, כפר סבא, רעננה, נס ציונה, ראש העין, אלעד, יבנה, וגבעת שמואל – שכל אחת מהן חויבה בהוצאות משפט ובסך הכולל ישלמו העיריות הללו 18 אלף שקל. רק בעקבות הגשת העתירה של עמותת ''הורות משותפת=טובת הילד'', העיריות הללו ערכו את ההתאמות הדרושות לעמידה בהוראות החוק.

גיא רוה, יושב ראש עמותת ''הורות משותפת=טובת הילד'' אשר הוקמה במטרה לקדם את חלוקת האחריות ההורית בין ההורים לאחר גירושיהם, מציין שעל פי החוק אותו יזמה העמותה הורה שכתובתו אינה המען הרשום של הילד יוכל לגשת למשרד הפנים כדי להוסיף את כתובת מגוריו ככתובת שנייה למשלוח דואר הקשור לילדו. עם העדכון במשרד הפנים, ארבעה גופים ישלחו לשני ההורים כל מידע הנוגע לקטין: העירייה או הרשות המקומית, הביטוח הלאומי, רשות המיסוי ומשרד התחבורה.

מאחר ומרבית הערים והרשויות בארץ בחרו שלא לקיים את החוק, הגישה עמותת "הורות משותפת=טובת הילד" מספר עתירות מנהליות במחוזות שונים ברחבי הארץ נגד קרוב ל-50 ערים ובתוכן: תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, בית שמש, חולון, בני ברק, רמת גן, בת ים, גבעתיים, רמת השרון, אור יהודה, קריית אונו, פתח תקווה, רחובות, כפר סבא, מודיעין, לוד, רעננה, רמלה, קרית מלאכי, הוד השרון, נס ציונה, ראש העין, אלעד, יבנה, יהוד, גבעת שמואל, באר שבע, אילת, אשדוד, אשקלון ועוד.

אין כל סיבה שהאימא תשמש "מזכירה" של האבא

"למרות שהחוק אושר כבר לפני שנה וחצי", מסביר רוה, "מרבית העיריות עדיין לא נערכו לנושא ולא דאגו לקבל ממרשם האוכלוסין את פרטי ההורים אשר בהתאם לחוק פנו למשרד הפנים ורשמו את כתובתם ככתובת שנייה לקבלת המידע הנוגע לילדם".

לדברי רותי דניאל, חברת העמותה, "אין כל סיבה שהאימא תשמש כ'מזכירה' של האב ותהיה אחראית להעביר לו את המידע, ואין סיבה שהאב יהיה תלוי בנכונותה של האם לשתף ולהעביר לו את כל המידע הנוגע לילדו שלו".

רוה מציין כי "בעקבות עתירה זו תעמודנה עיריות אלו בחובתן בחוק, דבר אשר יביא לכך שבמערכת המחשב של העירייה יהיו מעכשיו שני שדות (במקום אחד) לרישום פרטי ההורים, ותהיה אפשרות לרשום גם את פרטי האב כאשר ההורים מתגוררים בנפרד. הדבר יאפשר להורים הגרושים לפנות ישירות לעירייה או לרשום את כתובתם ככתובת שנייה במשרד הפנים, והעירייה תהיה חייבת לשלוח להם את המידע הנוגע לילדיהם. לרוב מדובר על טפסי רישום ושיבוץ לגנים והודעות על חוגים לילד".

הוא מוסיף כי בשלב הבא מתכוונת העמותה לדאוג לכך שיהיה ממשק תקין בין העירייה למוסדות החינוך בעיר, גנים ובתי ספר, כך שפרטי ההורים הרשומים בעירייה יעודכנו במערכת המחשוב של בתי הספר ולהיפך. פעילות זו תביא לכך שבתי הספר בעיר ישלחו גם לאבות הגרושים הזמנה ליום ההכרות של ילדם לקראת כניסתו לגן עירוני חדש או לקראת עלייתו לכיתה א'. כיום מוסדות החינוך שולחים הזמנות אלו רק לאימא. המטרה בפעילות זו היא להביא לכך שכל המידע יגיע לשני הורי הילד, כדי שגם אם הורי הילד בחרו לגור בנפרד – האחריות ההורית המשותפת לילדם תמשיך להתקיים באופן שוויוני.

יצוין כי בינתיים בהליך של עתירה מנהלית שהוגשה נגד הרשויות המקומיות באזור הדרום, רק עיריית אשדוד עומדת בהוראות החוק.

לקריאה נוספת, ראו:

 

הורים גרושים עתרו לחייב את הרשויות המקומיות לשלוח דואר נוסף לילדים

 

עת"מ 27311-06-13

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה