שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: ינון עמרני התחזה למקובל וסחט מחולים ומסכנים מעל מיליון שקל

חדשות

אישום: ינון עמרני התחזה למקובל וסחט מחולים ומסכנים מעל מיליון שקל, צילום: ציור דיוקנו של מקובל אמיתי. למצולם אין קשר לכתבה. צילום: Dfass
אישום: ינון עמרני התחזה למקובל וסחט מחולים ומסכנים מעל מיליון שקל
28/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

ינון עמרני מנתניה מואשם בכך שהציג עצמו כמי שעוסק בתורת הקבלה, ניחן בכוחות מיוחדים שביכולתו להקים חולים חשוכי-מרפא על רגליהם – וסחט מהם במרמה סכומי עתק בהיקף של למעלה ממיליון שקל למנעמיו האישיים. עמרני הצליח להפחיד את הפונים בכך שהטמין מבעוד מועד בבתי הקברות חפצים שונים עם שמות המתלוננים ומשפחותיהם, ש"התגלו" לפתע בביקוריהם במקום, וביניהם: נשל נחש עם קללות, עצם של חיה שעמרני הציגה כעצם אדם ובתוכה הוחבאה סכין עם כיתוב, מנעולים, מחבתות וחפצים מוזרים ומשונים

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (28.11.13) לבית משפט השלום בנתניה, נגד ינון עמרני, תושב העיר בן 38, על שהציג עצמו בפני המתלוננים כמי שעוסק בתורת הקבלה, ניחן בכוחות מיוחדים וביכולתו לסייע להם בפתרון מצוקותיהם השונות – וקיבל מהם במרמה סכומי כסף המגיעים להיקף של כ- 1,132,600 שקל. עמרני מואשם בשישה אישומים של קבלת דבר במרמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אורלי שרגנהיים, עמרני הציג בפני המתלוננים מצגי שווא לפיהם מצא כי מוטלים עליהם "כישופים", והציע את עזרתו בהסרתם. הוא הסביר לפונים אליו כי לצורך הסרת ה"כישופים" נדרשים סכומי כסף רבים במזומן שישמשו כ"הגנות" בספרי קודש, וכך קיבל מהם סכומי עתק. עמרני הבהיר כי ה"הגנות" הם סכומי כסף שונים במזומן, אותם בכוונתו לשים בספרי הקודש של אביו, ולאחר שיוסרו כל ה"כישופים" יוחזרו לידי המתלוננים הסכומים ששילמו. בפועל, הוא השתמש בכספים שקיבל לצרכיו האישיים.

באחד המקרים, הבטיח עמרני לאביו של נער, אשר נפגע בראשו במהלך טיול שנתי ונכנס לתרדמת (COMA), כי ביכולתו להקים את הילד על רגליו וכי יעשה עבורו ניסים – מבלי שיש לו כל יכולת לעשות כהבטחתו. לאחר זמן מה התקשר עמרני לאב המודאג ומסר לו בכזב כי מצא שעל הבן מוטל "כישוף" וכדי להסירו יש צורך במתן "הגנות" בסך של 20,600 שקל אשר יושמו בגניזה בכתבי קודש ואשר יוחזרו לאב לאחר הסרת ה"כישוף" בהצלחה.

במהלך התקופה שלאחר קבלת הכסף מהאב, עמרני המשיך וטען בכזב בפניו כי קיימים "כישופים" שיש להסירם גם על בני משפחה נוספים, ויש צורך ב"הגנות" נוספות לצורך הסרתם, ועשה כן 12 פעמים. בדרך זו הצליח עמרני לסחוט ממשפחתו של הילד השרוי בתרדמת מעל 700 אלף שקל, לצרכיו האישיים של עמרני, שהחזיר לאחר דרישות חוזרות ונשנות ובמספר הזדמנויות רק 51 אלף שקל.

לטענת הפרקליטות, "הנאשם הגביר את התלות של האב ומשפחתו בו, יצר אצלם פחד והגביר את אמונתם בו בכך שחזר והבטיח להם ניסים, הבטיח שהבן יקום על רגליו ואף טען בפני ילדיו הקטנים של האב כי הבן ישוב הביתה בקרוב".

"גילויים" של חפצים מפחידים

בהמשך לכך, ועל מנת לחזק את אמונתם של המתלוננים בו וביכולותיו, עמרני הוביל את המתלוננים לבתי קברות ברחבי הארץ ושם יצר בפניהם מצגי שווא של מציאת "גילויים", חפצים שונים, אותם הטמין מבעוד מועד וללא ידיעתם.

החפצים השונים שלכאורה נמצאו על ידי עמרני, בנוכחות המתלוננים, באתרים השונים הם למשל: ניירות שונים שעליהם רשומות קללות המנבאות חולי ומוות לבן ולבני משפחה נוספים של המתלוננים, סכינים ועליהן כתובים שמותיהם של המתלוננים ונשותיהם, פד עם כתם הנחזה כדם נידה, נשל נחש ועליו רשומות קללות, צלחות חרס או אלומיניום ועליהן רשומים שמות בני משפחות המתלוננים בצירוף המילה "מוות" וקללות, ניירות שעליהן רשומות קללות המגולגלות בתוך נר שעווה, עצם של חיה שעמרני הציגה כעצם אדם ובתוכה הוחבאה סכין ועליה כיתוב שם אחיו של אחד המתלוננים וכן ברגים ופיסת בד, מנעול ועליו כתובים שמות בני משפחות המתלוננים, קלפים מספר תורה ועליהם רשומות קללות, מחבתות ממתכת או מנירוסטה ועליהן חרוטים שמות בני משפחות המתלוננים וקללות וחפצים שונים נוספים. 

בנוסף, מיוחסים לעמרני מספר אישומים לפיהם קיבל ממתלוננים שונים הלוואות במרמה בהיקפים של מאות אלפי שקלים לאחר שטען בפניהם, בכזב, שבנו חולה מאוד וזקוק לטיפול רפואי דחוף בארצות הברית. כאשר בפועל, בתקופה הרלוונטית לא היה בנו של עמרני חולה בסרטן, ולא נזקק לטיפול רפואי בארצות הברית. לימים, החזיר עמרני חלק מסוים מההלוואות שקיבל לידיו במרמה כדי לממן עלותו של ניתוח בחו"ל.

נשל נחש עם הכיתוב בערבית "מוות"

עוד עולה מכתב האישום כי עמרני הגביר את התלות של אחד הפונים אליו ומשפחתו בו ואת אמונתם בו בכך שסיפר להם כי ילדיו מגרושתו נפטרו בגין העיסוק שלו במציאת "כישופים", וכי המשך עיסוקו בכך מסכן את חייו ואת חיי בנו.

ממתלונן אחר, אותה פגש בתפילה בבית כנסת של בית החולים לניאדו בנתניה, בו אושפז המתלונן לצרכים רפואיים – הצליח עמרני לסחוט כספים בטענות שווא כאילו הוא "חסום" ויש צורך במתן "הגנות". לשם כך הוביל עמרני את המתלונן לבית קברות ערבי בנצרת, ושם הציג בפניו מצג שווא לפיו הוא מגלה חפצים שונים המהווים את ה"כישוף" ובהמשך לכך מסיר אותו. לטענת הפרקליטות, מצג השווא מתבטא בכך שבפועל הטמין עמרני את אותם חפצים מבעוד מועד וללא ידיעתו של המתלונן, וזאת במטרה להגביר את אמונתו של המתלונן בו וביכולותיו.

במסגרת מצג השווא חפר עמרני בידיו בפינה לצד הקיר המזרחי בבית הקברות והוציא מהאדמה נעל ובתוכה היו נשל נחש ועליו כיתוב בערבית, וכן חתיכת פחית ובה כיתוב בערבית ובעברית של המילה "מוות". כך הצליח עמרני לסחוט מהמתלונן סך כולל של כ-10,800 שקל במרמה בנסיבות מחמירות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה