שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרב יונה מצגר שוחרר בהסכמה למעצר בית בערבות של מיליון וחצי שקל

חדשות

הרב יונה מצגר שוחרר בהסכמה למעצר בית בערבות של מיליון וחצי שקל, צילום: צילום: ליאור גולגר
הרב יונה מצגר שוחרר בהסכמה למעצר בית בערבות של מיליון וחצי שקל
26/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

השופט מנחם מזרחי עיכב את יציאתו מהארץ למשך 180 יום, וחייבו להתייצב לחקירה בכל עת שיידרש ויוזמן. על הרב הראשי לשעבר נאסר ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשת השוחד של מיליונים שבה הוא חשוד, למעט עורכי דינו, אשתו וילדיו. בית המשפט אסר גם על חוקרי המשטרה להתראיין לכלי התקשורת על הדברים הנוגעים לחקירה

הרב יונה מצגר שוחרר למעצר בית מוחלט עד ל-10 לדצמבר. השופט מנחם מזרחי אסר על הרב מצגר ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, למעט עורכי דינו, אשתו וילדיו. מעבר לכך, הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום, וחייבו להתייצב לחקירה בכל עת שיידרש ויוזמן.

הרב מצגר חויב להפקיד סך של חצי מיליון שקל במזומן או ערבות בנקאית עד ל-1 לדצמבר, חתם על התחייבות עצמית בסך של עוד חצי מיליון שקל וימציא בתוך יומיים ערב צד ג' שיחתום על ערבות בסך של עוד חצי מיליון שקל.

בית המשפט אסר על הצדדים להתראיין לכלי התקשורת על הדברים הנוגעים לחקירה. הרב מצגר הותר לצאת לפגישות עבודה אצל עורכי דינו, פרופ' דוד ליבאי וקנת מן, לאחר שיודיע לחוקרי המשטרה יממה לפני הפגישות.

שוחד וכספים אסורים הנאמדים במיליוני שקלים במזומן ובמצטבר

כפי שדווח בהרחבה בפורטל חדשות תקדין, הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, נעצר ב-18 לנובמבר 2013 שוב פעם בחשד לביצוען של עבירות שחיתות. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אז את מעצרו של הרב מצגר בתשעה ימים. בעקבות החשדות המיוחסים לרב מצגר, סיפר השופט מזרחי בהחלטתו על "מסמך חריג בחריגותו ובחומרתו" שהוצג בפניו, ולדברי השופט "כל מעיין בו תיצלנה שתי אוזניו".

הרב מצגר חשוד בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש הליכי חקירה והדחת עדים. כבר בתקופת שלהי כהונתו כרב הראשי לישראל, לפני חמישה חודשים, נעצר הרב מצגר במסגרת חקירת החשדות נגדו. חוקרי יחידת להב 433, בשיתוף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים, חושדים כי היקף הסכומים שנקשרו בעבירות המיוחסות לרב מצגר מסתכם במיליוני שקלים. לפי החשד, מיליוני שקלים שנאספו בתרומות הועברו לעמותות שונות הקשורות לרב מצגר, כאשר בחלק מהכספים השתמש הרב לצרכיו האישיים ובחלק נוסף כקבלת שוחד על החלטות שקיבל בסמכותו כרב הראשי לישראל.

בבקשה להאריך את מעצרו של הרב מצגר, ציינה המשטרה כי הוא "חשוד בכך שבמשך שנות כהונתו כרבה הראשי של ישראל, קיבל דמי שוחד וכספים אסורים הנאמדים במיליוני שקלים במזומן ובמצטבר. בין היתר, הועברו לרב ולחשודים נוספים מאות אלפי שקלים במזומן כ'דמי תיווך' להפניית גורמים שונים בארץ ובחו"ל לתרום כספים לעמותות שונות וגופי פילנתרופיה שונים שייעודם סיוע לנזקקים ועניים".

עוד ציינה המשטרה בבקשתה להאריך את מעצרו – בעקבות ראיות חדשות שהתקבלו לאחרונה ומחזקים את החשדות המיוחסות לו – כי "מעבר לסכומים אלו, מממצאי החקירה עולה החשד שהרב מצגר קיבל מיליוני שקלים עבור הפעלת סמכותו כרב הראשי לישראל, במגוון אירועים שונים, כולם בזיקה ברורה לליבת תפקידו הציבורי. בד-בבד לכל אלו, פעל החשוד כדי להסתיר ולטשטש את זהותו כמי שעומד מאחורי קבלת הכספים האסורים, לשבש את החקירה בעניינו ולהדיח עדים".

סנגורו של הרב מצגר, עו"ד פרופ' דוד ליבאי, שאל את נציג המשטרה בבית המשפט "איפה המיליונים של הרב מצגר?". בתגובה לתשובתו כי "מונח בפני בית המשפט", אמר עוה"ד ליבאי כי "זו אשמה, אני נדהם מהאשמה ואני מופתע ולא ידעתי שאני מייצג מיליונר". בהמשך הדיון הוסיף עוה"ד ליבאי כי "אני מעלה חשש אולי מישהו מעליל עליו, כי נראה לי שזה די מופרך לחלוטין, שהוא קיבל מיליונים בקשר לתפקידו".

 

מ"י 34099-11-13

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

בית המשפט: כל המעיין במסמך שהגישה המשטרה – תיצלנה שתי אוזניו

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה