שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: היועץ המשפטי לחברת הפניקס אישר המחאת זכויות מזויפת

חדשות

כתב אישום: היועץ המשפטי לחברת הפניקס אישר המחאת זכויות מזויפת, צילום: צילום: istock
כתב אישום: היועץ המשפטי לחברת הפניקס אישר המחאת זכויות מזויפת
25/11/2013, מערכת תקדין

עו"ד אריה אריאלי מואשם ביחד עם שבעה מעורבים נוספים בפרשת העלמות מס במיליוני שקלים על ידי אבנר קופל, לשעבר יו"ר איגוד הכדורסל, ומספר בכירים בחברת הפניקס. לטענת הפרקליטות, הפניקס קיבלה במרמה החזרי מס מרשות המסים וסייעה לקופל לקבל במרמה כספים שעוקלו על ידי רשות המסים. הפניקס בתגובה: מדובר בסוגיה מקצועית, אזרחית וטכנית במהותה, שלא היה מקום לנהל אותה במסגרת הליך פלילי

כתב אישום הוגש היום לבית משפט השלום בתל אביב נגד שמונה נאשמים, ובהם: אבנר קופל, ראובן עופרי וחברות שבבעלותם (רב אור ובר אור סוכנויות לביטוח בע"מ), חברת הפניקס הישראלי בע"מ ושלושה בכירים בפניקס, בעבר ובהווה: היועץ המשפטי לפניקס, עו"ד אריה אריאלי; החשב לשעבר בפניקס, רו"ח דוד דוד; ומנהל תחום הבריאות בפניקס, איל בן סימון.

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) שלחה הבוקר הודעה על הגשת כתב האישום לבאי-כוח הנאשמים ולפיה, בהמשך לשימוע שנערך למרשיהם בפני פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי, ולאחר שנשקלו בכובד ראש הטענות שהשמיעו, התקבלה החלטה סופית להגיש כתב אישום בעניינם.

התחמקות ממס במיליוני שקלים

על פי כתב האישום, לאבנר קופל (לשעבר יו"ר איגוד הכדורסל), ולחברה בבעלותו "רב אור" הצטברו חובות במיליוני שקלים לרשות המיסים, אשר נקטה כנגדם הליכי גבייה. במסגרת הליכי גבייה אשר הפעילה רשות המיסים כנגד קופל וחברת רב אור החל משנת 2005, עוקלו כספים שהגיעו להם מחברת הפניקס, וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה לחברה. על מנת לעקוף הליכי גבייה אלה, פעל קופל, בשורה של פעולות בדיה ומרמה לרבות זיוף מסמכים, כדי להציגם לחברת הפניקס, מסמכים שיאפשרו שחרור הכספים התפוסים אצלה, ויאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים.

לטענת הפרקליטות, פעולות אלה בוצעו על ידי קופל ביחד עם שותפו העסקי, ראובן עופרי, והחברה בבעלותו.

עוד עולה מכתב האישום כי חברת הפניקס, באמצעות שלושת הבכירים המואשמים, פעלה ביחד עם קופל במרמה כדי למנוע ניכוי מס במקור של מיליוני שקלים, קיבלה במרמה החזרי מס מרשות המיסים, וסייעה לקופל לקבל במרמה כספים שעוקלו על ידי רשות המיסים.

קופל ועופרי, באמצעות החברות רב-אור ובר-אור, היו זכאים לקבל עמלות מהפניקס עבור הביטוחים הקולקטיביים שסיפקו לגופים הגדולים: ביטוחי בריאות ושיניים לעובדי חברת חשמל וחברת בזק, וכן ביטוח שינים לעובדי עירית חיפה.

את התיק מנהלות עו"ד שרון כהנא ועו"ד קרן צבירן לצטר מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). התיק נחקר על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים.

תגובות הנאשמים

עורכי דינו של אבנר קופל, נבות תל-צור ואריאל כפרי, מסרו בתגובה כי "אבנר קופל דוחה בתוקף את כל הטענות המיוחסות לו בכתב האישום. בפי קופל תשובות כבדות משקל לאישומים, ומשעה שהוגש כתב האישום, מן הראוי שהדברים יתבהרו בבית המשפט. קופל משוכנע כי בתום ההליך יתברר כי לא נעברה על-ידו כל עבירה מכל סוג שהוא".

מחברת הפניקס נמסר בתגובה כי "מדובר באירועים אשר התרחשו לפני שנים רבות, כאשר המחלוקת העומדת במרכז כתב האישום, כמו גם חבות המס הנידונה, אינן בין הפניקס לרשויות המס, אלא בין סוכני הביטוח לבין הרשויות. בכל הנוגע לחברת הפניקס ומנהליה, עיקרו של התיק עוסק בשאלת הצורך בניכוי מס במקור בגין פעולה משפטית שבוצעה בין הסוכנים. המדובר בסוגיה מקצועית, אזרחית וטכנית במהותה, אשר הפניקס בדעה שלא היה מקום לנהל אותה במסגרת הליך פלילי. הפניקס סמוכה ובטוחה כי לא נעברה על-ידה או על-ידי מי מנהליה כל עבירה, וכי לאחר שבית המשפט הנכבד ייחשף למלוא טיעוניה, יימצא כי החברה ומנהליה חפים מכל אשמה בפרשה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:239
קומיט וכל טופס במתנה