שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הבעל הבוגדני סר למוטב משנודע כי אשתו לקתה בסרטן – היא רוצה להתגרש

חדשות

הבעל הבוגדני סר למוטב משנודע כי אשתו לקתה בסרטן – היא רוצה להתגרש, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
הבעל הבוגדני סר למוטב משנודע כי אשתו לקתה בסרטן – היא רוצה להתגרש
25/11/2013, מערכת תקדין

הבעל ניהל מספר רומנים מאחורי גבה של אשתו, סילק אותה בצעקות מהעסק המשותף בו עבדה, רכש סחורה מאחורי גבה וניסה להבריח מעיניה את הרכוש המשותף. רצה הגורל ומספר שבועות לאחר שהגישה נגדו האישה תביעות רכושיות בבית המשפט לענייני משפחה, התגלה כי לקתה במחלת הסרטן. משהדבר נודע לו, התהפך יחסו המתנכר של הבעל, וזה החל לטפל באשתו במסירות ובאהבה. חרף כך, ולמרות ששבו לגור יחדיו, מסרבת האישה להפסיק את ההליכים המשפטיים בהם נקטה

חיי הנישואים, כבר נכתב לא אחת, הם עניין מורכב, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ביחסי בני זוג בעלי עסק משותף. דוגמה לסוג כזה של מורכבות נחשף בחודשים האחרונים בתביעות רכושיות  הנדונות בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב.

לאחר חשד לבגידת בעלה, שעלה בליבה של האישה, ולאחר סכסוכים מרים וארוכים על רקע העבודה המשותפת – פתחה האישה בהליכים נגד הבעל, באמצעות עורכת הדין ליאן קהת. לדברי עוה"ד קהת, רשת החנויות הייתה בבעלותם של שני בני הזוג, והוקמה בעזרת מימון ראשוני מאבי האישה. חרף כך, דווקא הבעל היה הדמות המובילה בניהול העסק, במהלך השנים הראשונות לקיומו, ואילו אשתו נותרה בעמדה משנית מרצונה כי רצתה לגדל את הילדים. מדובר באישה מוכשרת במיוחד, דעתנית ובעלת יכולת גבוהות.

מצב העניינים השתנה כאשר הילדים גדלו והאישה החלה לעבוד במשרה מלאה ברשת החנויות, ומילאה מספר תפקידי ניהול בכירים. תפקידה האחרון היה ניהול מחסן המלאי של הרשת. תפקיד זה, כך מספרת עוה"ד קהת, הפך את האישה לדמות מזוהה בקרב הספקים והסוכנים, בעוד בעלה נדחק לאחור.

היעלמות הבעל בסגנון הודיני

השינוי ביחסי הכוחות בניהול העסק היה כנראה הגורם לסדק הראשון בנישואים. "נראה היה כי הגבר לא אהב את התחזקות מעמדה של אשתו בעסק", מספרת עוה"ד קהת. "לאור זאת, הוא החל  להשתלח בה בפומבי ולהטיח בה עלבונות קשים מול העובדים". כך, בכל מפגש של השניים בסביבת העבודה, נהג הבעל להטיח באשתו עלבונות וקללות קשות, והפגין כלפיה יחס עוין ותוקפני. כמעט כל מתקפת עלבונות שכזו הביאה את האישה לכדי בכי ובריחה מן העסק המשותף.  עניין זה החריף ככל שהתחזק מעמדה של האישה.

משראה הבעל כי עלבונותיו אינם מספיקים כדי להדיר את רגלי אשתו מדלתות העסק, הוא הקצין את יחסו אליה, ובכל פעם שהופיעה במקום העבודה נהג לגרש אותה מהמקום בצעקות ובאיומים פיזיים. האישה המושפלת לא יכלה יותר לשאת את התנהגותו האלימה של בעלה והפסיקה להגיע למשרדי הרשת ולחנויות.

אך המשבר הזוגי לא נותר בתחום שעות העבודה. בשנה האחרונה לנישואים, מספרת עוה"ד קהת,  נהג הבעל להיעלם מהבית מעת לעת, לעתים למספר ימים, בלי לספק כל הסבר או התראה מוקדמת. "כדי להשלים את התמונה הקלישאתית של הגבר הבוגד ליווה הבעל את פעולות ההיעלמות בסגנון הודיני (הקוסם)", מספרת עו"ד קהת, "תוך שהוא משדרג את הופעתו החיצונית באמצעות אימונים במכון כושר וברכישת בגדים אופנתיים'". השינוי הפתאומי לא נעלם מעיני אשתו, והיא החלה לחשוד כי הבעל בוגד בה. החשד הפך לידיעה, זמן קצר לאחר מכן, כאשר נודע לאישה כי בעלה בוגד בה עם מספר נשים שונות.

לדברי עוה"ד קהת, בתור אדם הגיוני צירפה האישה את הנסיבות השונות והגיעה למסקנה הסבירה שכדי להגן על זכויותיה בעסק ובהון המשפחתי עליה לנקוט בצעדים מונעים. ניסיון ראשוני להשיג מידע מפורט על התחייבויות העסק לבנקים או לספקים נתקל בסירוב גורף מצד הבעל. האישה שכרה חוקר פרטי, שהביא לידיעתה כי חשדותיה היו מוצדקים – הבעל החל בהכנות להברחת נכסים מסיבית מהעסק. כל  זה הביא את האישה לשכור את שירותיה של עוה"ד קהת ולהגיש תביעות רכושיות לבית המשפט לענייני משפחה. כצעד משפטי ראשוני הוגשה בשמה של האישה בקשה למינוי כונס נכסים זמני לעסק, על מנת שזה יעצור את בעלה מהברחת הנכסים המשותפים.

הסרטן טרף את הקלפים

אך רצה הגורל, וזמן לא רב לאחר הגשת תביעות אובחנה האישה כחולת סרטן. "בעקבות גילוי המחלה, חלה תפנית דרמטית ביחסו של הגבר לאשתו והוא חזר להיות הבעל האוהב והמסור, כפי שהיה בעבר", מספרת עוה"ד קהת. אולם לדבריה, למרות השינוי ביחסו של בעלה, אמונה של האישה כה התערער עד שהחליטה להמשיך את ההליכים בבית המשפט ולהבטיח את מעמדה הכלכלי והזוגי כאישה עצמאית. 

יצוין כי בני הזוג פנו לגישור אצל מגשר חיצוני בהמלצת בית המשפט. הגישור לא צלח, והם ממשיכים להתדיין בנושאים הרכושיים בבית המשפט, למרות שהזוג מצוי כעת בשלום-בית תחת קורת גג אחת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה