שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה יצוגית נגד עיריית תל אביב על גביית דמי כניסה לחוף הצוק דרום

חדשות

אושרה יצוגית נגד עיריית תל אביב על גביית דמי כניסה לחוף הצוק דרום, צילום: צילום: Getty images Israel
אושרה יצוגית נגד עיריית תל אביב על גביית דמי כניסה לחוף הצוק דרום
21/11/2013, עו"ד אנה נודל

בית המשפט המחוזי קיבל בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב בגין גבייה שלא כדין של דמי כניסה לחוף הצוק דרום. השופטת רות רונן: "מאחר שבחוף הצוק דרום לא היתה תחנת הצלה, לא היה חוף זה יכול עוד להיות חוף רחצה מוכרז והעירייה לא הייתה זכאית לגבות דמי כניסה אליו"

יצחק ונורית יעקובוביץ הגישו תביעה ובקשה לאישורה כתביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב, על גביית דמי הכניסה לחוף הצוק הדרומי בעיר. לפי צו הסדרת מקומות רחצה בעונת הרחצה במקום רחצה מוכרז, חייבת להיות תחנת הצלה אחת לכל 150 מטר חוף.

בני הזוג יעקובוביץ טענו שהעירייה הפסיקה לאייש את סוכת המציל בחוף הצוק הדרומי, מיום 15.7.12 ועד סיום עונת הרחצה בשנת 2012. בשל כך, לטענתם החוף חדל להיות חוף מוכרז והעירייה לא הייתה רשאית לגבות דמי כניסה בגין הכניסה אליו.

העירייה טענה בתגובה כי אין להפריד בין חוף הצוק הדרומי לחוף הצוק הצפוני, שכן מדובר בחוף אחד שניתן להיכנס אליו משתי כניסות. העירייה טענה כי שירותי ההצלה המשיכו לפעול בחלק הצפוני של החוף. עוד ציינה העירייה כי בעקבות עניין פנימי לא היה באפשרותה לספק שירותי הצלה בתחנת הצלה בחלק הדרומי של החוף ולכן שר הפנים אסר את הרחצה בחוף זה.  

שני קטעי חוף שונים ונפרדים

השופטת רות רונן קיבלה את טענת בני הזוג יעקובוביץ, וקבעה כי "שני קטעי החוף המכונים חוף הצוק דרום וחוף הצוק צפון הם שני קטעי חוף שונים ונפרדים. מסקנה זו נובעת קודם כל מכך שמדובר בשני קטעי חוף שאינם רצופים".

בנוסף, נקבע שהמרחק בין שני החופים גדול מ-150 מטרים. השופטת רונן קבעה כי רשות מקומית רשאית לגבות דמי כניסה רק בחוף שהוא מקום רחצה מוכרז. נקבע כי אישור שר הפנים לגביית דמי כניסה לחוף מותנה בכך שהחוף ימשיך להיות מקום רחצה מוכרז ויוסיפו להתקיים בו כל השירותים הנוספים, שקיומם הוא תנאי לגביית דמי-כניסה לחוף. כאמור שר הפנים אסר את הרחצה בחוף, אולם לטענת העירייה השר לא ביטל בכך את ההכרזה על חוף הצוק דרום כמקום רחצה מוכרז.

השופטת רונן דחתה את הטענה וקבעה כי "מאחר שבחוף הצוק דרום לא היתה תחנת הצלה לאחר שהיא נסגרה בהחלטת משרד הפנים למשך כל ימות השבוע עד תום עונת הרחצה, לא היה חוף זה יכול עוד להיות חוף רחצה מוכרז". לכן קבעה השופטת רונן כי העירייה לא הייתה זכאית לגבות דמי כניסה לחוף זה.

בית המשפט אישר את ניהול התביעה כייצוגית, וקבע כי חברי הקבוצה הם כל המבקרים בחוף הצוק דרום במהלך התקופה מיום 15.7.2012 ועד 15.10.2012, שאינם תושבי העיר תל אביב ואשר שילמו דמי כניסה לחוף. בית המשפט חייב את העירייה לשאת בהוצאות התובעים ובשכר טרחת עורכי דינם בסך 30 אלף שקל.

 

ת"צ 13546-12-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:98
קומיט וכל טופס במתנה