שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: הזמר קובי פרץ השמיט הכנסות מהמדינה בסך 5.2 מיליון שקל

חדשות

כתב אישום: הזמר קובי פרץ השמיט הכנסות מהמדינה בסך 5.2 מיליון שקל, צילום: הזמר קובי פרץ. צילום בוצ'צ'ו
כתב אישום: הזמר קובי פרץ השמיט הכנסות מהמדינה בסך 5.2 מיליון שקל
20/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

פרץ גם מואשם באיומים בגלל מסרון ששלח לאמרגנו יוחאי יעיש. מכתב האישום עולה כי הוא הגיש לרשות המסים ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של 831 אלף שקל, ואף הסתיר חלק מההכנסות עליהן לא דיווח בסכום של לפחות 1.4 מיליון שקל, בכספת ששכר, אשר על קיומה ועל תכולתה לא הצהיר בהצהרת הונו. פרץ טען לאחרונה במשפטו של בכיר רשות המסים, דוד ואנונו, כי האמרגן יעיש שלשל לכיסו את ההכנסות הלא מדווחות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר הגישה לבית משפט השלום בתל אביב נגד הזמר קובי פרץ, בחשד לעבירות של השמטת הכנסות מדו"ח, מסירת תרשומת כוזבת ועבירות מס נוספות. בנוסף לעבירות אלו, מאשימה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את הזמר פרץ גם בעבירה של איומים על אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש.

על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד הילה גבאי, בתקופה שבין השנים 2005-2009, פעל פרץ במרמה ובאופן מתוכנן ושיטתי, בכך שהגיש דו"חות כוזבים לפקיד השומה והשמיט בזדון מדו"חות אלה הכנסות בסכום של 5,269,242 שקל. כמו כן, פרץ הגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של 831,197 שקל. הוא הסתיר חלק מההכנסות עליהן לא דיווח, בסכום של לפחות 1.4 מיליון שקל, בכספת ששכר, אשר על קיומה ועל תכולתה לא הצהיר בהצהרת הונו, כנדרש.

פרץ במסרון מאיים ליעיש: "ואני בן זונה אם אני משקר"

עוד עולה מכתב האישום כי פרץ שלח ביום 7.2.12 מסרון מאיים ליוחאי יעיש, אמרגנו באותה עת במשך 12 שנה, בכוונה לאיים עליו. זה התחיל מסיכום בין פרץ ליעיש כי מעתה, בשונה מההסכם הקודם ביניהם, כל ההכנסות הנובעות מעיסוקו של פרץ כזמר יועברו ישירות אליו. בנוסף, סוכם כי יוחאי יקבל מפרץ 40% מההכנסות לאחר ניכוי הוצאות היסוד. כחצי שנה לאחר ההסכמות הללו, בינואר 2012, פנה פרץ ליעיש בדרישה להפסיק את ההתקשרות העסקית ביניהם. בהמשך לדרישה זו, קבע פרץ פגישה במשרדו של עורך דינו ליום 7.2.12 ודרש מיעיש להגיע לפגישה.

בתגובה לדרישתו של פרץ, ביקש יעיש להגיע לפגישה ביום אחר. עם קבלת תגובתו של יעיש לדרישתו, שלח פרץ ביום 7.2.12 מסרון מאיים: "טוב תקשיב ותקשיב לי טוב עכשיו ברגע זה אתה מתחיל לעצבן אותי ולפגוע לי בפרנסה ובקריירה ומי שיפגע בי מי שזה לא יהיה אני אפגע בו כל החיים ואני בן זונה אם אני משקר ואל תבחן אותי עכשיו כי כל התסכולים והעצבים של אבא שלי אוי ואבוי אם אני מוציא את זה כל מי שהוא עכשיו אני ממש לא מקנא במי שזה לא יהיה בקיצור קבעתי עכשיו עם חיים בשעה חמש בלחץ אצלו במשרד הוא דחה והזיז הכל בשביל הפגישה הזאת אז תגיע בחמש עם הטלפון".

לטענת הפרקליטות, יוחאי יעיש הרגיש מאוים מהמסרון והתייצב לפגישה במועד שנקבע על ידי פרץ. בפרקליטות אף הודיעו לבית המשפט כי קיימת אפשרות שתבקש להטיל על פרץ עונש של מאסר בפועל אם יורשע.

פרץ: יעיש גנב ממני את הכספים שלא דווחו

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, במאי 2013 טען הזמר קובי פרץ הוא לא העלים מס וכי אמרגנו יעיש גנב ממנו את הכספים שלא דווחו. פרץ העיד במהלך דיון במשפטו של בכיר רשות המסים דוד ואנונו, שכיהן כראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים והורשע בקבלת שוחד מנישומים תמורת הטבות מס.

בפברואר האחרון הורה בית המשפט העליון לשופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן לדון בטענות ואנונו לפיה יעיש, ששימש עד מדינה בתיק, שיקר בעניין החשדות שעלו נגד פרץ בהעלמת מס. יעיש העיד במהלך המשפט כי הוא נהג להעביר לפרץ כספים במזומן במעטפות וביקש ממנו להוציא חשבונית כנגד כספים אלו. לטענתו, פרץ סירב לבקשותיו והעלים הכנסות.

פרץ הגיב לטענות אלה ואמר כי "אם זה היה ככה, היום לא הייתי קונה בית בחולון, דירת ארבעה חדרים שיש לי עליה משכנתא". לטענתו, האמרגן שלשל לכיסו את ההכנסות הלא מדווחות. "אומרים שהאישה היא האחרונה שיודעת שבעלה בוגד בה. אני האחרון מבין כולם שגילה את כל מה שהוא עשה", אמר פרץ, והעיד כי נתן אמון מלא באמרגן שלו: "לשמחתי, בא גוף כמו מס הכנסה. אם לא הם, הייתי ממשיך ככה עוד עשר שנים. אני היום אחרי 20 שנה צריך להיות עם בית משלי, לא עם משכנתא, אבל לצערי סמכתי על מישהו אחר".

השופט רוזן קבע כי הוא מאמין לעדותו של יעיש בעניין התנהלותו של ואנונו, למרות שיעיש הודה בכך ששיקר בעניין יחסיו עם הזמר פרץ. כך, לפני כחודשיים הותיר השופט רוזן על כנו את עונשו של ואנונו, שהורשע בקבלת שוחד מנישומים בתמורה להטבות מס כאשר בית המשפט גזר עליו עונש של שש שנות מאסר. ואנונו הורשע בהצעת שוחד לפרץ בסך 50 אלף שקל ובהצעת שוחד לאמרגנו יעיש בתמורה לטיפול בתיקו ברשות המיסים בסכומים של 200 אלף שקל ועוד 100 שקל. בספטמבר 2011 בית המשפט השלום גזר על ואנונו עונש של שש שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך של 750 אלף שקל או שנתיים מאסר תחתיו.

קובי פרץ מסר בתגובה לכתב האישום נגדו: "אני מצטער שבחרו להאמין לעד נוכל ושקרן ששיחד בכיר ברשות המיסים כדי לפתור בעיות מיסוי שהיו לו באופן אישי, וללכת שבי אחריו בעיניים עצומות. זה הזוי שבמקום שהוא יועמד לדין ואני אהיה עד במשפטו, אני מוצא את עצמי כנאשם. חשוב שכולם ידעו כי מדובר בעד שהודה כי ביצע את העבירות ובעד שנחשד על ידי הרשות עצמה בקיזוז חשבוניות פיקטיביות, ורק לאחר שפיטרתי אותו הלך והפך את גרסתו. מדובר במי שגנב ממני במשך שנים ושרק חקירת רשות המיסים הביאה אותי לגלות את זה. אני שם את מבטחי בבית המשפט. אלחם על שמי הטוב כדי שהאמת תצא לאור".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה