שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברת הדלק פז נקנסה ב-150 אלף שקל על בניית סניף Yellow ללא היתר

חדשות

חברת הדלק פז נקנסה ב-150 אלף שקל על בניית סניף Yellow ללא היתר, צילום: סניף רשת Yellow, צילום: עודד דמזוב
חברת הדלק פז נקנסה ב-150 אלף שקל על בניית סניף Yellow ללא היתר
19/11/2013, מערכת תקדין

החברה הורשעה בעבירת בניה מסחרית בשטח של למעלה מ-340 מ"ר, במסגרתה בנתה במתחם תחנת הדלק בישוב 'קדימה' סניף של רשת Yellow, מבנה גג ומשטח לגנרטור, בניגוד לחוק. השופטת חנה קיציס: "אין מחלוקת כי השימוש החורג נעשה לצורך כלכלי וככזה הוא מחייב ענישה מחמירה שיש בה כדי להרתיע"

קנס בגובה 150 אלף שקל השיתה השופטת חנה קיציס מבית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה על חברת הדלק 'פז', לאחר שהורשעה בבנייה לא חוקית במתחם תחנת דלק בישוב 'קדימה'. הקנס ישולם בחמישה תשלומים שווים ורצופים החל מינואר 2014.

החברה הורשעה בעבירת בניה מסחרית בשטח של למעלה מ-340 מ"ר, במסגרתה בנתה במתחם תחנת הדלק סניף של רשת Yellow וכן מבנה גג ומשטח לגנרטור, בניגוד לחוק וללא היתר. בנוסף לקנס, ניתן צו הריסה לבניה הבלתי-חוקית, אלא אם כן היא תוכשר קודם ליום 17.11.14. חברת פז אף חויבה לחתום על התחייבות בסך 300 אלף שקל להימנע מעבירות על חוק התכנון והבניה במהלך השנתיים הקרובות.

בגזר הדין הוצג מתחם הענישה המקובל בגלל עבירות אלו, המתבטא בקנסות שנעים בין 250 אלף שקל לבין 750 אלף שקל. בית המשפט ציטט בגזר הדין פסיקה הקובעת כי השיקול המרכזי בעת גזירת העונש הוא להבטיח כי החוטא לא ייצא נשכר, למנוע את ההנאה מפירות העבירה ולהפוך את ביצוע העבירה ללא-כדאי מבחינה כלכלית. בנוסף, קבעה השופטת קיציס כי "אין מחלוקת כי השימוש החורג נעשה לצורך כלכלי וככזה הוא מחייב ענישה מחמירה שיש בה כדי להרתיע".

כתב האישום הוגש ונוהל על ידי עוה"ד חי יקיר ואבי להם מהתביעה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה שרונים, ולווה על ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה.

מהמחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה נמסר בתגובה לגזר הדין כי על אף שהם סבורים כי היה נכון לגזור על החברה קנס מכביד יותר, הם שואבים עידוד מהתחייבות החברה, שהיא כידוע בעלת פריסה ארצית, להימנע מעבירות בניה בעתיד.

 

תו"ב 13108-10-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה