שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב תביעה: דיילת מכירות השתינה בגן ציבורי וננשכה על ידי כלב

חדשות

כתב תביעה: דיילת מכירות השתינה בגן ציבורי וננשכה על ידי כלב, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב תביעה: דיילת מכירות השתינה בגן ציבורי וננשכה על ידי כלב
18/11/2013, מערכת תקדין

צעירה בת 25 נענתה להצעת עבודה לחלוקת עלונים לקראת השקת הרפורמה בתחבורה הציבורית. החברה שזכתה במכרז לחלוקת העלונים, כינסה אלפיים דיילים באזור פתוח בגוש דן, לא דאגה להציב שירותים ניידים או כל פתרון אחר לצורכי הדיילים. בצר לה, נאלצה הצעירה לחפש מקום לעשיית צרכיה, והטילה את מימיה בגינה הציבורית, אך אז הופתעה על ידי כלב תוקפן, שנשך אותה עמוקות בירכה וגרם לנכות צמיתה של 10%. כעת היא תובעת את מעסיקיה ואת בעלי הכלב במאות אלפי שקלים

צעירה בת 25 שעבדה לפני כשנתיים בחברה מסוימת כדיילת לחלוקת עלונים, ננשכה על ידי כלב במהלך עבודתה, הגישה לאחרונה, באמצעות עורך דינה אמיר לוי מנתניה, תביעת פיצויים של מאות אלפי שקלים נגד בעלי הכלב ונגד החברה שהעסיקה אותה.

לטענת הצעירה, היא התבקשה על ידי מעסיקיה להתייצב ביום החלוקה בתחנת אוטובוס, בסמוך לרחוב משה דיין בתל אביב, במסגרת פרויקט הסברת הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. לטענתה, החברה לא סיפקה לעובדיה תנאים בסיסיים, כמו גישה למתקני שירותים. "לא מדובר בדייל אחד או שניים מטעם החברה, ולכן הציפייה כי כל עובדיה ייכנסו לבית קפה פרטי כדי לעשות את צרכיהם, היא בלתי סבירה בעליל", מסביר עוה"ד לוי.

במהלך שעות העבודה, ובלית ברירה נאלצה הצעירה להתפנות בגינה הציבורית הסמוכה לתחנת האוטובוס בה הוצבה. תוך כדי שהיא מטילה את מימיה, קפץ לעברה, לטענתה, מבית סמוך, כלב מסוג רועה קווקזי, ונשך אותה בחוזקה בירך ימין. הכלב התוקף היה אמנם קשור ברצועה, אך אורך הרצועה איפשר לו לצאת מגבול חצר הבית, ולנוע בשטח הגינה הציבורית הסמוכה.

"אירוע הנשיכה אירע עקב תוקפנותו של הכלב וללא כל התגרות מצידה של התובעת, מחוץ לחצר בעלי הכלב, ולפיכך על הבעלים מוטלת החובה לפצותה בהתאם לאחריותו המוחלטת על פי פקודת הנזיקין", טוען עוה"ד לוי.

"בעל הכלב גער בצעירה בגסות ודרש ממנה להתפנות מביתו"

על פי כתב התביעה, מיד לאחר אירוע הנשיכה ובעודה סובלת מכאבים עזים ומדממת, התדפקה הצעירה על דלת ביתו של בעלי הכלב. בחור צעיר שפתח את הדלת ושמע ממנה שהיא ננשכה על ידי הכלב, גער בה ודרש ממנה להתפנות מביתם.

"כל פניותיה של התובעת לברר נתונים על הכלב הנושך ובאם הוא מחוסן, נענו בסירוב ובחוסר שיתוף פעולה מצד הבחור הצעיר", מספר עוה"ד לוי, ומוסיף כי בעוד הצעירה הפצועה ממתינה לאמבולנס בסמוך לבית הנתבעים, יצאה אימו של הצעיר, והחלה גם היא לדבר בגסות כלפי הצעירה. במקביל, הוזמנה למקום ניידת משטרה, ובמהלך גביית העדויות על ידי השוטרים, ניסה הכלב לתקוף גם אותם.

הצעירה פונתה לבסוף למרכז רפואי בתל אביב ע"ש סורסקי, שם עברה טיפול רפואי ושוחררה לביתה.

"בעלי הכלב והחברה המעסיקה התנהלו ברשלנות חמורה"

לדברי עוה"ד לוי, האירוע נגרם עקב רשלנותו של בעלי הכלב, בכך שהחזיקו ללא זמם על פיו, ללא השגחה בשטח ציבורי, ללא נקיטה במידת הזהירות הנדרשת, וללא הגשת עזרה לצעירה לאחר שהותקפה. הוא מונה שורה של חוקים שהפר בעלי הכלב, דוגמת החוק להסדרת הפיקוח על כלבים.

בין החוקים שלטענת עו"ד אמיר לוי הפרה החברה, נמנים פקודת הבטיחות בעבודה משנת 1970, חוק ארגון הפיקוח על העבודה משנת 1954, ותקנות ארגון הפיקוח על העבודה משנת 1984.

הוא מוסיף כי החברה שהעסיקה את הצעירה התנהלה אף היא ברשלנות כאשר לא סיפקה לעובדיה תנאי עבודה בסיסיים, כמו גישה למתקני שירותים, לא גילתה איכפתיות מספקת המצופה בין מעסיק לעובדיו, והעדיפה לדברי עוה"ד לוי את האינטרסים הכלכליים שלה על פני בטיחותם של עובדיה.

"מאישה צעירה ובריאה – למוגבלת לצמיתות, הסובלת מכאבים חריפים"

על פי הנחיות הרופאים, כך מתואר בכתב התביעה, על הצעירה להימנע מחשיפת צלקות פצעי הנשיכה לשמש ולחום. "הצורך לכסות את ירך שמאל בלבוש כדי למנוע חשיפת הצלקות לשמש, כמו גם לעיני אדם, מהווה עבורה מטרד שאין צורך להכביר עליו במילים", טוען עוה"ד לוי. "התובעת היא בחורה צעירה, שמנועה מאז הנשיכה מלבוש קצר או מבגד-ים. היא נאלצת להימנע מפעילויות חברתיות שונות המתבצעות בלבוש קצר, עקב תחושת הבושה ממראה הצלקות". בנוסף, הצעירה חשה מבוהלת בכל פעם שהיא באה במגע עם כלבים, ומתרחקת כשהיא רואה כלב בסביבה.

המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע הנשיכה כ"תאונת עבודה", וקבע לצעירה נכות צמיתה בשיעור של 10%. פרופ' אבנר שמר, מומחה לכירורגיה דרמטולוגית שבדק את הצעירה, קבע בחוות דעתו כי לא קיים טיפול רפואי שיכול להעלים את הצלקות מרגלה. גם פרופ' שמר קבע לצעירה נכות צמיתה בשיעור של 10%.

בכתב התביעה נטען כי "ממועד הנשיכה ואילך, ובעיקר במהלך תקופת ההחלמה הממושכת, נזקקה התובעת ואף תזדקק בעתיד לקבלת עזרת למילוי צרכיה היומיומיים. היא גם הוציאה ועוד עתידה להוציא במשך כל ימי חייה סכומים רבים עבור רופאים פרטיים, רכישת תרופות, טיפולים רפואיים ונסיעות בגין אותם טיפולים".

גם כושר השתכרותה של הצעירה בעתיד נפגע בצורה קשה ולצמיתות. "כתוצאה מהנשיכה נגרמו לצעירה ועוד יגרמו לה במשך כל ימי חייה כאב וסבל חמורים ביותר", אומר עוה"ד לוי.

כעת לאור כל הסבל, הכאבים, הנכות הצמיתה, הוצאותיה הרבות, העזרה שלה היא נזקקת ואובדן כושר העבודה, תובעת הצעירה ממעסיקיה ומבעלי הכלב, פיצויים בשווי מאות אלפי שקלים, בתוספת הפרשי ריבית והצמדה.

התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.

 

 

ת"א 13393-09-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה