שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "אני מרגיש בטוח ומקרה כזה לא ירתיע אותי מלעשות משפט צדק"

חדשות

"אני מרגיש בטוח ומקרה כזה לא ירתיע אותי מלעשות משפט צדק", צילום: השרה ציפי לבני. צילום: Tamar Matsafi
"אני מרגיש בטוח ומקרה כזה לא ירתיע אותי מלעשות משפט צדק"
17/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

כך הגיב הקאדי מוחמד זבדה מבית הדין השרעי ביפו בעקבות הצתת רכבו, 10 ימים לאחר פיצוץ מכוניתו של פרקליט התובע משפחות פשע. שרת המשפטים ציפי לבני תיכנס הערב את צמרת המשפט ואכיפת החוק לדיון חירום על האלימות נגד גורמי אכיפת החוק במאבקם בארגוני הפשיעה. על הפרק: יצירת מנגנון לתיאום ארצי של פעולות מול ארגוני פשיעה ושימוש בצווים מנהליים נגד עברייני חוק

"אני מרגיש בטוח ומקרה כזה לא ירתיע אותי מלעשות משפט צדק, כך הגיב הקאדי מוחמד זבדה מבית הדין השרעי ביפו בעקבות הצתת רכבו. "אני עוד יותר חזק לאחר שיחה שקיימתי עם שרת המשפטים וצמרת המשרד, ובעקבות ביקורו של מנכ"ל המשרד. אני מאמין שהמשטרה תעשה את שמוטל עליה ותמצא את האחראים להצתה כדי להביאם לדין".

יצוין כי במשטרה לא הופתעו מהפיצוץ ברכבו של זבדה. לפני מספר שבועות התקבל מידע מודיעיני על כוונה לפגוע בו בשל אחד התיקים שהובאו לפתחו. רכזי מודיעין של משטרת מרחב יפתח הגיעו לבית הקאדי, הזהירו אותו בעקבות האיומים וביקשו ממנו להיות ערני לחפצים חשודים.

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, הגיע הבוקר יחד עם מנהל אגף הביטחון, מודי נאור, לבקר את הקאדי שרכבו הוצת לפנות בוקר. הקאדי גם שוחח בטלפון עם שרת המשפטים, ציפי לבני, שביקשה לחזק את ידיו.

"מדובר באירוע חריג ובהמשך ישיר לאירוע של פיצוץ רכב הפרקליט בשבוע שעבר", אומר ד"ר רוטקופף. "אנו רואים בחומרה את האירועים האחרונים שנובעים מהידרדרות מוסרית ומניסיונות לפגוע במערכת אכיפת החוק ובבית הדין המוסלמי של מדינת ישראל. שרת המשפטים הורתה לעשות כל שביכולתנו על מנת להגן על עובדנו ואנו משקיעים משאבים עצומים בכך. אנו מאמינים במשטרת ישראל ופועלים בשיתוף מלא איתה באמצעות אגף הביטחון".

לטפל ביד קשה

הערב תכנס שרת המשפטים דיון חירום בנושא האלימות הגוברת כלפי מערכת המשפט וגורמי אכיפת החוק לצד המאבק בארגוני הפשיעה. זאת לאחר עליית המדרגה המדאיגה בשבועיים האחרונים באירועי האלימות, בהם הצתת רכבו של פרקליט מחוז תל אביב והצתת רכבו של הקאדי הבוקר ביפו.

שרת המשפטים הודיעה כי בכוונתה לפעול במשותף עם צמרת מערכת המשפט ואכיפת החוק, כדי לטפל ביד קשה באלה המהלכים אימים על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק. הדיון ייערך בהשתתפות השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'; היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין; פרקליט המדינה, משה לדור; הסניגור הציבורי הארצי, יואב ספיר; ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו.

בין הנושאים שיעלו לדיון: יצירת מנגנון לתיאום ארצי של פעולות מול ארגוני פשיעה; הגברת האכיפה והתקיפה הכלכלית; חקיקה בנושא חיסיון חומרים מודיעיניים, חוק החיפוש ונושאים רלוונטיים נוספים; צווים מנהליים, והיבטים חוקיים של העברת מידע מהשב"כ למשטרה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:138
קומיט וכל טופס במתנה