שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ירידה חדה במספר האסירים בשוודיה: ארבעה בתי סוהר ובית מעצר נסגרים

חדשות

ירידה חדה במספר האסירים בשוודיה: ארבעה בתי סוהר ובית מעצר נסגרים, צילום: צילום: זיו קורן
ירידה חדה במספר האסירים בשוודיה: ארבעה בתי סוהר ובית מעצר נסגרים
14/11/2013, עו"ד אנה נודל

יש ממי ללמוד: בשנים האחרונות מספר האסירים בשוודיה ירד באופן משמעותי. בשירות בתי הסוהר מייחסים את הירידה לתוכניות שיקום האסירים. מומחים רבים סבורים כי הירידה נובעת מהקלה בענישה

מספר האסירים בשוודיה ירד באופן דרמטי בשנים האחרונות והרשויות החליטו לסגור ארבעה בתי כלא ובית מעצר.

משנת 2004 מספר האסירים ירד בשוודיה בשיעור של 1%. בין השנים 2011 ל-2012 המספר צנח ב-6%. ניתוח הנתונים מראה כי מספר האסירים שהורשעו בעבירות רכוש ירד בין השנים 2004 ל-2012 ב-36%. מספר האסירים בעבירות סמים ירד ב-25% ומספר האסירים בעבירות של אלימות ירד ב-12%. בסך הכול מספר האסירים ירד משיא של 5,722 בשנת 2004 ל-4,852 אסירים בשנת 2012. מספר התושבים בשוודיה עומד על כ-9.5 מיליון בני אדם.

לפי הערכת שירות בתי הסוהר במדינה, מספר האסירים יצטמצם בשיעור דומה השנה ובשנה הבאה. שניים מבתי הסוהר ימכרו, והשניים הנותרים יישארו בבעלות הרשויות, אך יוסבו למטרות אחרות, כדי שבמידת הצורך ניתן יהיה להשתמש בהם שוב כבתי סוהר.

לדברי נילס אוברג, ראש שירות בתי הסוהר בשוודיה, הסיבה לירידה הגבוהה במספר האסירים אינה ידועה. אוברג הדגיש, בריאיון שנתן לעיתון הבריטי 'הגרדיאן', את המאמצים שהשקיע שירות בתי הסוהר בשיקום האסירים. "אנו מקווים שהמאמצים שהשקענו בשיקום האסירים ובמניעת פשיעה תרמו לירידה במספר האסירים, יחד עם זאת קשה להאמין שזהו הגורם היחידי לירידה של 6%", אמר אוברג.

חלק מהמומחים מייחסים את המגמה לפסק דין של בית המשפט העליון של שוודיה משנת 2011, בעקבותיו חלה הקלה בעונשים הנגזרים בעבירות סמים. מספר האסירים שהורשעו בעבירות סמים ירד השנה ב-200 לעומת השנה שעברה. מומחים אחרים מייחסים את התופעה לשינוי במדיניות הענישה, לפיה בתי המשפט מטילים בעבירות הקלות – יותר מאסרים על תנאי ופחות מאסרים בפועל. בהחלט יש לישראל ממי ללמוד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:29
קומיט וכל טופס במתנה