שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקדים: תשלומי מזונות עתידיים קוזזו מחלקו של האב בדירה המשותפת

חדשות

תקדים: תשלומי מזונות עתידיים קוזזו מחלקו של האב בדירה המשותפת, צילום: צילום: Getty images Israel
תקדים: תשלומי מזונות עתידיים קוזזו מחלקו של האב בדירה המשותפת
14/11/2013, עו"ד אנה נודל

האב עזב את הבית לפני כשלוש שנים ולא שילם בכלל מזונות זמניים שנקבעו לו. השופט אסף זגורי ביצע היוון תשלומי מזונות עתידיים של שלושת הילדים המשותפים, מתוך חלקו של האב בדירת המגורים המשותפת

בית המשפט לענייני משפחה בטבריה הכריע בצורה חדשנית בסוגיית פירוק שיתוף בדירת מגורים של בני זוג עם שלושה ילדים משותפים שהיו נשואים 18 שנה. בבעלות בני הזוג דירה בשווי 600 אלף שקל, עליה האישה משלמת משכנתא שיתרת הסילוק שלה עומדת על 330 אלף שקל. מאז שהגבר עזב את הבית לפני כשלוש שנים, הוא לא שילם מזונות לילדיו, שהגיעו לחוב של יותר מ-80 אלף שקל.

השופט אסף זגורי ערך קיזוזים הנובעים מאיזון המשאבים של בני הזוג, וקבע בצעד חדשני כי מחלקו של הבעל בדירה יופחת סכום החיוב במזונות, חלקו בתשלומי המשכנתא ששולמה במלואה על ידי האישה במשך 42 החודשים האחרונים, וכן חלקו בחובות המשותפים.

יתרה מזו, השופט זגורי ביצע, כאמור בהחלטה תקדימית, היוון תשלומי מזונות עתידיים של שתי קטינות מתוך חלקו של האב בדירת המגורים המשותפת כדי לאפשר לאם לרכוש את חלקו ולהבטיח קורת גג לעצמה ולבנות. השופט זגורי ערך היוון מזונות עתידיים מגיל 10 של הבת הקטנה ועד לסיום שירותה הצבאי – גיל 20.

"העובדה כי התביעה מתנהלת למעלה משנתיים וחצי ובכל התקופה הנ"ל האיש לא נשא מעולם בתשלום מזונות בנותיו, מצדיקה לא רק קיזוז מזונות עבר, אלא גם הבטחת מזונות העתיד של בנותיו", פסק השופט זגורי, וקבע כי במקרה זה מדובר באי-תשלום מוחלט ולא באי-תשלום חלקי, "האיש לא הכחיש טענת אי-תשלום המזונות וביקש להדגיש בסיכומיו כי הוא חסר כל הכשרה מקצועית אשר אינו מסוגל לעמוד בתשלום המזונות, אינו מצליח להתפרנס וכי הוא נותר חייב כספים לגורמים שונים. מדובר למעשה בהודאת בעל דין של הנתבע כי אין בכוונתו גם לקיים הוראות פסק הדין בעניין המזונות".

השופט זגורי כתב כי "בית המשפט אינו יכול להשלים עם מציאות שבה אב משתמט לחלוטין מתשלומי המזונות (שלא לדבר על היעדר קשר ראוי עם בנותיו). לא מתקבל על הדעת שהקטינות לא תוכלנה לקבל מזונותיהן מאביהן, בשעה שהאחרון אמור אפוא לקבל חלקו בפירוק השיתוף בדירה. לפיכך, רואה בית המשפט לנכון להבטיח ביצוע פסק הדין למזונות באמצעות היוון מלוא תשלומי המזונות בגין העבר והעתיד של הקטינות מחלקו של האיש בדירה".

השופט זגורי מצא עוגן נורמטיבי לפסיקתו בחוק יחסי ממון, שמחד מעניק שיקול דעת שיפוטי רחב ומאידך מחייב התחשבות ברווחת הילדים. בית המשפט קבע שהקיזוז וההתחשבנות ייעשו על ידי כונס הנכסים.

 

תמ"ש 12643-03-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:248
קומיט וכל טופס במתנה