שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הבעל היה קצת אלים כלפי אשתו? ישלם כשליש מכתובתה בסך 35 אלף שקל

חדשות

הבעל היה קצת אלים כלפי אשתו? ישלם כשליש מכתובתה בסך 35 אלף שקל, צילום: צילום: Getty images Israel
הבעל היה קצת אלים כלפי אשתו? ישלם כשליש מכתובתה בסך 35 אלף שקל
13/11/2013, עו"ד אנה נודל

בית הדין הרבני באשדוד חייב את הבעל בתשלום של 35 אלף שקל לאישתו מסך של 100 אלף שקל של דמי כתובתה, כי היה קצת אלים כלפיה מילולית ופיזית. הדיינים גם לקחו בחשבון את "התנהלותו הכללית של הבעל שאינו יכול לרחוץ בניקיון כפיו, וקל וחומר במקום שהבעל הוא זה שעזב את הבית ומסרב אף לבחון את האפשרות לשיקום חיי הנישואין"

בית הדין הרבני האזורי אשדוד קיבל באופן חלקי את תביעת האישה לחייב את בעלה לשלם לה את דמי כתובתה. היחסים בין בני הזוג עלו על שרטון ושניהם הסכימו להתגרש. האישה ביקשה את כתובתה בעקבות האלימות המילולית והפיזית שלטענתה סבלה מצד הבעל.

האישה התלוננה על מעשי האלימות במשטרה וכתוצאה מכך בעלה הורחק מהבית, והיא שהתה חודשיים במקלט לנשים מוכות. הבעל הודה בכתב האישום המתוקן כי איים על האישה ואף תקף אותה שלא כדין. אבי הבעל הגיע במיוחד מצרפת כדי לסייע לבני הזוג לשקם את חיי הנישואין, ואכן הם חזרו לשלום-בית למשך שנה ושבעה חודשים. לטענת האישה, במהלך ניסיון שלום הבית אכן פסקה האלימות הפיזית, אך עדיין היא סבלה מאלימות מילולית, ובגלל שניסיון זה לא עלה יפה, עזב הבעל את הבית.

תלונת כזב כדי שהבעל ייסוג מתביעתו למשמורת

מנגד טען הבעל כי מעולם לא נקט באלימות כלפי אשתו. לדבריו, הודאתו בכתב האישום המתוקן אינה מלמדת דבר או חצי דבר על התנהלותו, מאחר שחלק מהסדר הטיעון בהליך הפלילי היה כי במידה ויודה באשמה – לא יורשע. עוד הוסיף הבעל את החשש שאשתו תיפגע בבנם המשותף, כפי שאיימה עליו בפניו, לפיכך הגיש לבית המשפט לענייני משפחה תביעה למשמורת על הילד המשותף. לאחר שסרב לבקשת אשתו לבטל את התביעה, היא איימה עליו כי תפנה למשטרה בתלונת כזב לנקיטת אלימות כביכול.

הבעל הדגיש עוד כי סבל מאלימות מילולית מצד האישה שקיללה אותו ואת אמו וכן סבל מאיומי אשתו כי תפנה למשטרה. להגנתו טען כי האלימות בה נקט הייתה כתגובה לאלימות שספג, עד שבסופו של דבר עזב לבית אמו.

"קצת אלים כלפי אשתו"

בית הדין הרבני המליץ לבני הזוג לפנות לטיפול באלימות המילולית בליווי הדיינים. האישה הסכימה מיד להצעה, אך הבעל סרב בתוקף. הדיינים הרב יקותיאל כהן, הרב מיכאל צדוק והרב אברהם מאיר שלוש קבעו כי "הבעל היה קצת אלים כלפי אשתו. הן מחמת הודאת פיו באלימות המילולית, והן מחמת הודאתו בכתב האישום המתוקן שהרי אין אדם מודה ולא לו".

הדיינים כתבו בהחלטתם כי "מאחר שהמציאות אינה ניתנת לברור, אין בית הדין יכול להסיק ממי יצאו הגירושין. אך עם זאת, בית הדין התרשם כי הבעל היה אלים כלפי אשתו הן באלימות הפיזית כפי שהודה בה בכתב האישום המתוקן, והן באלימות המילולית שהודה בה בפני בית הדין, לפיכך על בית הדין לפשר אף בניגוד לרצון הצדדים".

הבעל התחייב תחת חופתם בכתובה על סך של 100 אלף שקל, אבל הדיינים חייבו אותו בתשלום של 35 אלף שקל לאישה, "מאחר שעל בית הדין מוטל לעשות פשרה הקרובה לדין, ובפרט לאור התנהלותו הכללית של הבעל שאינו יכול לרחוץ בניקיון כפיו, וקל וחומר במקום שהבעל הוא זה שעזב את הבית ומסרב אף לבחון את האפשרות לשיקום חיי הנישואין, לפיכך מחליט בית הדין כי הבעל ישלם לאשתו סך של 35 אלף שקל הן במסגרת חיובו בכתובה והן כפיצוי על כל תביעה אחרת".

 

תיק 25449/2

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:87
קומיט וכל טופס במתנה