שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית הדין לעבודה קנס חברה שלא שמרה על בטיחות עובדים ב-90 אלף שקל

חדשות

בית הדין לעבודה קנס חברה שלא שמרה על בטיחות עובדים ב-90 אלף שקל, צילום: בית הדין לעבודה בנצרת. צילום: אתר הרשות השופטת
בית הדין לעבודה קנס חברה שלא שמרה על בטיחות עובדים ב-90 אלף שקל
12/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

בעקבות חקירת מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה הושת קנס מרתיע על חברת ס.ה.ל. אלובין בע"מ, בעבירות של אי-גידור לבטח של מכונה לכבישת פרופילי אלומיניום ואי-הדרכת עובדים, עבירות שהובילו לקטיעת אצבעותיו של עובד

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט רמי כהן, הרשיע את חברת ס.ה.ל. אלובין בע"מ ושניים ממנהליה (גל סגל ורחמים סבג) בעבירות של בטיחות בעבודה, וקנס אותם בקנס פלילי בסך כולל של 90 אלף שקל, וכן התחייבות להימנע מעבירה למשך שלוש שנים בסכום זהה. ההרשעה ניתנה בעקבות האשמתם בעבירות של אי-גידור לבטח של מכונה לכבישת פרופילי אלומיניום ואי-הדרכת עובדים, עבירות שהובילו לקטיעת אצבעותיו של עובד.

בעקבות תאונת העבודה, שאירעה ביום 26.9.11, בה נקטעו ארבע אצבעות ידו השמאלית של עובד החברה, החל משרד הכלכלה בחקירת האירוע. במסגרת החקירה, שנערכה על ידי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד, התגלו ראיות לביצוע עבירות של אי-גידור המכונה ואי-מסירת מידע והדרכת עובדים בניגוד לפקודת הבטיחות בעבודה ותקנות ארגון הפיקוח על העבודה.

בהמשך לכך, הוגש כתב אישום על ידי התובעת עוה"ד רנין יעקב-מנסור מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה ממנו עולה, בין השאר, כי המכונה לכבישת פרופילי אלומיניום לא היתה מגודרת כדין לרבות באזור שוקת המכונה ולאורך מסלול תנועתו של המדחס. כמו כן, הואשמו מנהלה של החברה ומנהל מחלקת הייצור במפעל במסגרת אחריות נושאי משרה. בעקבות הסדר טיעון, הורשעו כאמור שלושת הנאשמים.

הנשיא כהן קיבל את הסדר הטיעון, במסגרתו הושתו גזרי דין משמעותיים על הנאשמים: החברה נקנסה בקנס בסך 40 אלף שקל, מנהלה נקנס בסך 40 אלף שקל נוספים, ומנהל הייצור נקנס בסך 10,000 שקל. כולם התחייבו להימנע מעבירה במשך שלוש שנים בסכום זהה. השופט כהן ציין כי מדובר בהסדר שהולם את נסיבות המקרה וכי נלקחה בחשבון העובדה שהענישה קרובה לסכום הענישה המרבי שניתן להשית לאור העבירות שיוחסו להם.

לדברי התובעת הראשית במשרד הכלכלה, עו"ד גלי לוי, "שמירה על הוראות הבטיחות בעבודה חשובה למעבידים לא פחות מאשר לעובדים ואנו עדים לכך שעדיין קיימת בעיה בתחום ותאונות עבודה מתרחשות בגלל הפרת החוק. בריאות העובדים ובטיחותם צריכים להיות בראש מעייניהם של המעסיקים ושל נושאי המשרה הרלוונטיים. המסר שיצא מפתחו של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה לפיו ייגזרו עונשים מרתיעים על מעסיקים שמבצעים עבירות בתחום הבטיחות בעבודה הינו מסר ברור ומרתיע שיסייע במאבק להגברת הציות להוראות חוקי הבטיחות בעבודה וכפועל יוצא לבטיחותם של עובדים".

 

ת"פ 60804-05-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:151
קומיט וכל טופס במתנה