שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 3 נשים חשפו בפייסבוק דון ז'ואן נשוי שמנהל איתן חיי זוגיות במקביל

חדשות

3 נשים חשפו בפייסבוק דון ז'ואן נשוי שמנהל איתן חיי זוגיות במקביל, צילום: פייסבוק
3 נשים חשפו בפייסבוק דון ז'ואן נשוי שמנהל איתן חיי זוגיות במקביל
10/11/2013, מערכת תקדין

דון ז'ואן כזה הדיינים טרם פגשו באולמות הדיונים: ר', גרושה מראשון לציון, הפתיעה את בן זוגה בעל "חרדת הטכנולוגיה" בפרופיל פייסבוק שפתחה על שמו ועבורו. הפרופיל משך אליו את המאהבת הצעירה יותר של האיש, שלהפתעתה פגשה אישה דומיננטית בפרופיל, ברחובה של עיר. כך נחשף האיש כמי שמקיים במקביל שלוש מערכות יחסים אינטנסיביות: עם אשתו החוקית ועם שתי מאהבות מהצד. את מחיר הבגידה שילם הבעל בהליך גירושין מזורז ובהעברת כל ביתם רחב הידיים לרשות האישה הנבגדת

המציאות עולה על כל סרט הוליוודי: ר', גרושה מראשון לציון, המנהלת חנות זכיינות למשקפיים, החלה לצאת עם גבר גרוש בשם אליק (שם בדוי), אותו הכירה באתר היכרויות. לאחר שלושה חודשים מאושרים, החלה ר' ללחוץ על אליק לפתוח פרופיל בפייסבוק, אך הוא הביע הסתייגות, וטען כי יש לו "חרדת טכנולוגיה". אך ליום הולדתו, הכינה לו ר' הפתעה רומנטית – היא השיקה על שמו פרופיל ברשת החברתית הפופולרית.

האיש החל את צעדיו בפייסבוק. רבים מחבריו ומכריו הפכו גם לחבריו ברשת. עד שיום בהיר אחד הופיעה בחנות המשקפיים בה עבדה ר' – אישה צעירה, שזיהתה אותה כחברה של אליק מהפייסבוק. ר' חלקה עם האישה את טיב יחסיהם – וזו הזדעזעה עמוקות. הסתבר שהצעירה מקיימת גם היא זוגיות מלאה עם אליק, וגרה איתו בדירה שכורה באור יהודה.

השתיים, מלאות זעם, החליטו לבדוק את שאר יחסיו של אליק, וגילו כי הוא כלל לא התגרש, כפי שסיפר להן, אלא עדיין חי עם אשתו וילדיו באשדוד – שם הוא מנהל לפחות עוד מערכת יחסים רומנטית אחת נוספת – עם אחת מעובדותיו.

ר' וחברתה החדשה יזמו פגישה משולשת עם אשתו החוקית של אליק, שלא ידעה על חייו הענפים – וזו מיהרה לשכור את שירותיה של עו"ד עינבר לב, העוסקת בדיני משפחה וגירושין, אשר הגישה לבית הדין הרבני בשמה תביעת גירושין וחלוקת רכוש. לאחרונה קיבל בית הדין הרבני את דרישותיה, ופסק כי חלקו של הבעל בבית המפואר של בני הזוג, יועבר לידי אשתו הנבגדת.

"חרדת טכנולוגיה" או אנונימיות?

מכתב התביעה שהגישה עוה"ד לב לבית הדין הרבני עולה כי ר' ואליק הכירו לראשונה באתר היכרויות לאנשים בעלי השכלה אקדמית. אליק הציג את עצמו באתר כגבר גרוש, המחפש מערכת יחסים ידידותית, קלילה ובלתי מחייבת. ר', שרק יצאה משבע שנות נישואין ארוכות ומתישות, חיפשה גם היא קצת כיף. השניים החלו להתרועע, וידידותם הפכה לאט-לאט לרומן לוהט.

ר', הפעילה ברשת הפייסבוק, דרבנה את אליק שיפתח לעצמו גם כן כרטיס ברשת החברתית, כדי שיוכלו לשוחח במהלך ימי העבודה הארוכים של שניהם. אליק סירב להצעתה, בתואנה של פחד מפני טכנולוגיה. אך לרגל יום הולדתו, החליטה ר' להפתיע את אליק, והקימה לו פרופיל אישי – בו שיבצה תמונות רבות שלו, ומעט תמונות של שניהם ביחד. אליק היה מעט נבוך מהמחווה, אך במהלך הימים הבאים החלו להתכתב עם ר' בפייסבוק, ולאט-לאט התווספו לו עוד ועוד חברות וחברים.

באחד הימים נכנסה לחנותה של ר' צעירה חייכנית, שמיד זיהתה את ר' מתמונות חבריו של אליק בפייסבוק, ואף פנתה אליה בדברים. ר', אישה לבבית ופטפטנית, הפליגה בשבחים על ביצועיו של אליק במיטה. הצעירה הסמיקה במבוכה, יצאה במהירות מהחנות, אך במהרה שבה על עקביה עם שאלה שכנראה הטרידה מאוד את מנוחתה: כיצד ואיך יודעת ר' על ביצועיו של אליק במיטה?

ר' סיפרה מיד ובפתיחות, כי היא ואליק מקיימים יחסי מין באורח קבוע זה כשנה, וכי מערכת היחסים שלהם דווקא הולכת ומעמיקה לאחרונה. הצעירה, שהפכה לפגועה וכועסת, התוודתה בפני ר' שהיא מקיימת זוגיות מלאה עם אליק, והם אף שוכרים דירה משותפת באור יהודה.

הפעם, הגיעה תורה של ר' להיות המופתעת. היא ידעה שלאליק היתה אישה, שממנה – כך לפחות סיפר לה – התגרש, אך לא קראו לה ס' והיא היתה בת גילו, כך שאין ספק שאין זו הצעירה הפגועה שעמדה כעת מולה בחנות. הצעירה תרמה מידע נוסף משלה: אליק – עד כמה שהיא הבינה – מעולם לא התגרש מאשתו, הם גרים יחד באותה דירה, לא מדברים, אך גם לא מתגרשים, ו"בכל אופן, הוא כל הזמן קורא לה אשתי". זעמה של ר' גאה. היא חשה כעת מרומה לגמרי. היא באה מרקע מסורתי, וניאוף עם גבר נשוי עובר אצלה על מספר רב של איסורים וקווים אדומים.

אמבוש לדון ז'ואן

הידיעה שאליק מנהל חיים כפולים, משקר וחוגג על שתי חתונות, הידקה מיד את הקשר בין שתי המאהבות המקורננות וריח הנקמה עלה באוויר. הן החליטו לברר האם דון ז'ואן שלהן עדיין נשוי, ואם כן, לחשוף את דבר בגידתו בפני אשתו.

עוה"ד לב, המייצגת את אשתו החוקית של אליק בתביעת הגירושין נגדו, מספרת כיצד "השתיים חקרו, ביררו והגיעו עד לאישה החוקית. היא, מצידה, הופתעה לשמוע על מעלליו של אליק – שנים רבות שהיא מנהלת מאבק עם בעלה כדי שלא ייפגש עם המאהבת הוותיקה שלו – ואלה הן שתי נשים חדשות לגמרי בתמונה".

משלוש יוצא אחד – המאהבות מעידות לטובת האישה

לדברי עוה"ד לב, שנים רבות ניהל אליק רומן עם מאהבת שהיתה ידועה לאשתו. זו איימה שתעזוב אותו, ואף לקחה את הילדים לחופשה להוריה, אך חזרה על עקביה, כשאליק הבטיח לה שהסיפור בינו לבין המאהבת נגמר. משנודע לה על עוד שתי מאהבות, שטרחו והגיעו עד לביתה, ברור היה לה כי אליק עבר כל גבול וכי אין לו תקנה.

האישה החוקית הגישה כאמור תביעת גירושין וחלוקת רכוש לבית הדין הרבני, במסגרתה ביקשה מהדיינים לחייב את אליק בעלה בגט, ולהעניק לה את מלוא כתובתה או להעביר אליה את חלקו ברכוש המשותף, כולל הבית רחב הידיים שבו הם חולקים את חייהם. לאור העדויות הרבות, ותצהיריהן של הנשים הנבגדות, קיבל בית הדין הרבני את תביעת האישה, והורה על גירושין מידיים ועל העברת הבית כולו לרשות האישה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה