שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרשעה: ניהלה רומן עם גבר נשוי וסחטה ממנו מיליון שקל עד שהתאבד

חדשות

הרשעה: ניהלה רומן עם גבר נשוי וסחטה ממנו מיליון שקל עד שהתאבד, צילום: צילום:Getty images Israel
הרשעה: ניהלה רומן עם גבר נשוי וסחטה ממנו מיליון שקל עד שהתאבד
07/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

יסמין לב, בת 31 , הורשעה על פי הודעתה בסחיטה באיומים של בעל מוסך, בן 62 נשוי ואב לילדים, שניהלה איתו רומן לוהט. לב דרשה ממנו מיליון שקל ב-20 צ'קים של 50 אלף שקל, ואף קיבלה 20 אלף שקל במזומן, אבל המשיכה לאיים שאם לא יישלם לה את הכספים, תספר לרעייתו על הרומן. משהמשטרה מיאנה להושיעו, הוא שם קץ לחייו. הפרקליטות חזרה בה מכוונתה להאשימה בעבירת הריגה, והשופט צבי גורפינקל הרשיעה כעת בהסדר טיעון

"ההסדר מקובל עלי ואני מודה בכתב האישום המתוקן", הצהירה בבית המשפט יסמין (רחל נגר) לב, שכפי שסוקר בפורטל חדשות תקדין לפני כחודשיים הואשמה כתב אישום יוצא דופן בעבירת סחיטה באיומים. יסמין רחל לב, בת 31, הואשמה בכך שסחטה כלכלית כאשר ניהלה רומן עם גבר ש"יכול להיות אבא שלה", כמאמר העם, בן 62, נשוי ואב לילדים, שהוא בעליו של מוסך. במהלך השנים 2010-2011 לב קיימה קשר רומנטי עם בעל המוסך, ללא ידיעת אשתו.

מעובדות כתב האישום המקורי עולה כי בדצמבר 2011 לב החלה לדרוש מבעל המוסך, בפגישות במוסך ובשיחות טלפון, סך של מיליון שקל, באמצעות 20 צ'קים בסך של 50 אלף שקל כל אחד, ואיימה עליו שאם לא יעביר לה את הכספים, היא תגלה לרעייתו על דבר הרומן.

זמן קצר לאחר מכן, וכתוצאה מאיומיה אלו, מסר אחד מעובדי המוסך לידי לב, בשמו של בעל המוסך, סך של 1,000 שקל במזומן, ומספר ימים לאחר מכן, מסר בעל המוסך עצמו ללב, שני צ'קים על סך של 10,000 שקל ו-9,000 שקל. "שלשול" הכספים במזומן לכיסה של לב נעשה במוסך שלו.

מכתב האישום המקורי עולה כי גם לאחר תשלום כספי הסחיטה, המשיכה לב ליצור קשר טלפוני עם בעל המוסך ולדרוש ממנו סך של מיליון שקל, כשהיא מאיימת שאם לא יישלם לה את הכספים, תספר לרעייתו על הרומן הלוהט ביניהם. במהלך השיחות טען בעל המוסך בפני לב כי באם לא תפסיק לסחוט אותו – הוא ישים קץ לחייו, אבל גם אז לב הנאשמת לא חדלה ממעשי הסחיטה.

לבעל המוסך לא נותרה ברירה אלא להתלונן במשטרה, פעמיים, על הסחיטה הכלכלית שביצעה נגדו לב, והיא אף נחקרה בתחנת מרחב איילון בחשד לביצוע מעשי הסחיטה. אולם, גם לאחר חקירתה במשטרה, המשיכה לב ליצור קשר טלפוני עם בעל המוסך ולאיים עליו שבאם לא ישלם לה את הכספים, תספר לרעייתו על הרומן.

הסיפור הטראגי של הפרשה הזאת הוא שמספר ימים לאחר מכן, לפנות השעה 07:15 בבוקר, כתוצאה ממעשי הסחיטה ובשל החשש של בעל המוסך פן תספר לב לרעייתו על הרומן – הוא שם קץ לחייו, כשתלה עצמו במוסך.

לטענת עורכת הדין נאוה שילר, המשנה לפרקליטת מחוז תל-אביב, במעשיה אלה סחטה לב כספים מהמנוח. "כתב האישום תוקן לאחר הליך בחינה ומחשבה מעמיק בפרקליטות, לאור תקדימיותו של כתב האישום המקורי, שייחס לנאשמת גם עבירת הריגה, בשל התאבדותו של המנוח", הסבירו בפרקליטות, והוסיפו כי "התביעה סבורה שאין זה המקרה לטעון לעבירת הריגה, בנסיבות המיוחדות של תיק זה. עם זאת, יודגש כי עובדות כתב האישום, לפיהן המנוח התאבד בשל מעשה הסחיטה, נשארו על כנן".

השופט הבכיר צבי גורפינקל מבית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע אתמול את לב בעבירות של סחיטה באיומים כמיוחס לה בכתב האישום המתוקן. "הנאשמת הורשעה על פי הודאתה בעבירות של סחיטה באיומים במסגרת הסדר טיעון שעל פיו יוגש תסקיר שירות מבחן", אולם אין הסדר לעונש", כתב השופט גורפינקל בהחלטתו המורה לשירות המבחן למבוגרים לערוך תסקיר קצין מבחן ביחס ללב, לקראת הדיון ב-22 לינואר 2014.

 

(ת"פ 44419-03-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:71
קומיט וכל טופס במתנה