שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שינוי נהלים במכון לרפואה משפטית: הסנגורים יקבלו נגישות רבה יותר לראיות

חדשות

שינוי נהלים במכון לרפואה משפטית: הסנגורים יקבלו נגישות רבה יותר לראיות , צילום: צילום: Ori
שינוי נהלים במכון לרפואה משפטית: הסנגורים יקבלו נגישות רבה יותר לראיות
03/11/2013, מערכת תקדין

בלחץ לשכת עורכי הדין, הוחלט לגבש נהלים חדשים במכון לרפואה משפטית הנוגעים למסירת חומרים ותיעוד. בין היתר, יוכלו הסנגורים הפליליים לקבל העתק מההקלטות ותמונות במדיה דיגיטלית ולהתבונן בתמונות במכון. עו"ד דורון ברזילי: מדובר בפריצת דרך"

לחץ מצד לשכת עורכי הדין הוביל להחלטה על גיבוש נהלים חדשים במכון לרפואה משפטית, שיציבו אותו כגוף אובייקטיבי בשדה המשפטי.

ההחלטה התקבלה במהלך פגישה שהתקיימה עם יו"ר הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין,עו"ד אבי חימי, מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל ועם חברי הפורום וצוות אנשי המעבדה. הפגישה התקיימה בעקבות קריאתה של הלשכה להקים ועדת חקירה לבחינת התנהלות המכון לרפואה משפטית על רקע חשדות להשמדת ראיות, שיבוש הליכי חקירה, הסתרת גופות, כמו גם אי סדרים בנושא העברת חומרי חקירה לסנגוריה.

בפגישה עודכנו חברי הפורום הפלילי הארצי כי יוקם צוות רביזיה שיכתוב נהלים בנושאים הנוגעים למסירת חומרים ותיעוד ובסיומה הוחלט כי טיוטת נהלים למסירת חומרים ותיעוד תועבר להערות הפורום הפלילי הארצי, בטרם תועבר לאישור הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות.

במסגרת ההבנות חדשות שהתגבשו בין המכון לרפואה משפטית לסנגורים, הוחלט כי מעתה ואילך עורכי דין יקבלו תמונות במדיה דיגיטאלית ולא צילומים, כפי שקיבלו עד כה. הסנגורים יוכלו גם להגיע למכון ולהתבונן בתמונות (פרט לאיברים מוצנעים), בדומה לנציגי הפרקליטות, ולקבל העתק מההקלטות שמתבצעות בזמן ניתוחי גופות.

בנוסף , נשקלת האפשרות להעביר את תיק העבודה לסנגורים שלא באמצעות הפרקליטות. מסתמן, כי מי שיערוך את הסינון ויחליט מה חומר רלוונטי ומה לא יהיה היועץ המשפטי של המכון הפתולוגי. חוות הדעת יכללו מעתה לדברי ואילך הנמקות והסברים מפורטים לעניין המסקנה, על מנת שהסנגור יבין את הדרך שהובילה למסקנה.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, "מדובר בפריצת דרך ובתחילתו של עידן חדש  של שקיפות ופתיחות מול המכון לרפואה משפטית, ואני מברך את ד"ר חן קוגל על רוח השינוי ואת הפורום הפלילי של הלשכה בהובלת אבי חימי שהוביל את המהלך. מאבקנו לייצר נהלים עבודה תקינים מול המכון הצליחו, ואני תקווה כי במהרה יגובשו הנהלים, לטובת הסנגורים הפליליים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:148
קומיט וכל טופס במתנה