שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעלת עסק הורשעה בעבירות מס וטענה בערעור כי היא שימשה רק כעובדת ניקיון

חדשות

בעלת עסק הורשעה בעבירות מס וטענה בערעור כי היא שימשה רק כעובדת ניקיון , צילום: צילום: istock
בעלת עסק הורשעה בעבירות מס וטענה בערעור כי היא שימשה רק כעובדת ניקיון
29/10/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעורה של בעלת חברת כוח אדם מהצפון, שביקשה לחזור בה מהודאתה בטענה שבעלה האלים שנפטר כפה עליה לרשום את העסק על שמה: "מכלול הנסיבות מעורר ספק בכנות הבקשה"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורה של בעלת חברת כוח אדם מהצפון על הרשעתה בעבירות מס בטענה שבעלה שנפטר כפה עליה לרשום את העסק על שמה, בעוד שהיא שימשה רק כעובדת ניקיון.

נגד המערערת, סמירה אגבארייה, הוגשו שלושה כתבי אישום בגין אי הגשת דוחות תקופתיים, אי דיווח על מלוא העסקאות ואי העברת ניכויים. אגבארייה הודתה בכתב האישום הראשון ומאוחר יותר ביקשה לחזור מהודאתה בטענה כי העסק היה של בעלה, שהיה אלים כלפיה והכריח אותה לפתוח את העסק על שמה. בית משפט השלום בחדרה לא נעתר לבקשה ואגבארייה ביקשה לצרף את שני התיקים האחרים והורשעה בהם על פי הודאתה. בעקבות כך נגזרו עליה 16 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 30 אלף שקל.

אגבארייה ערערה לבית המשפט המחוזי וטענה כי למרות הודאתה בשלושת כתבי האישום, שגה בית המשפט בכך שהרשיע אותה הואיל והיא נכפתה על ידי בעלה לפתוח את העסק על שמה, כשבפועל הוא ניהל אותו והיא היתה "רק" עובדת ניקיון ככל יתר הפועלות.

שופטי בית המשפט המחוזי עודד גרשון, כמאל סעב ותמר שרון-נתנאל דחו את הערעור וקבעו כי "לא מתקיימות כל נסיבות מיוחדות המצדיקות היענות לבקשת המערערת לאפשר לה חזרה מהודאה. אדרבא, מכלול הנסיבות בענייננו מעורר ספק באשר לכנות הבקשה". השופטים הצביעו על העובדה שהמערערת ביקשה לצרף גם את התיקים הנוספים לאחר פטירת בעלה והודתה בפרטי האישום, והוסיפו כי "העונש שגזר בית משפט קמא על המערערת, לא זו בלבד שאין הוא חמור כלל ועיקר, אלא שהוא עונש קל באופן משמעותי לאור כמות העבירות, חומרתן, משכן והיקפן".

את המדינה ייצגו בערעור עו"ד יבגניה קומרניצקי מהמחלקה המשפטית מחוז צפון של רשות המסים ועו"ד ירין שגב נציגת הפרקליטות.

 

 עפ"ג 35231-06-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה