שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הלשכה מתגייסת לתיקון החוק: רוכשי דירות מקבלן לא יישאו בשכ"ט עורך דינו

חדשות

הלשכה מתגייסת לתיקון החוק: רוכשי דירות מקבלן לא יישאו בשכ"ט עורך דינו , צילום: צילום: Getty images Israel
הלשכה מתגייסת לתיקון החוק: רוכשי דירות מקבלן לא יישאו בשכ"ט עורך דינו
29/10/2013, ליאור שדמי שפיצר

נציגי לשכת עורכי הדין שהשתתפו אתמול בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת התריעו כי הצעת החוק שמוביל ח"כ מאיר שטרית, המגבילה את שכ"ט עורך הדין בעסקת רכישת דירה מקבלן, לא תביא להורדת מחירי הדירות

לשכת עורכי הדין הודיעה אתמול (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת על כוונתה לפעול לכך שרוכשי דירות מקבלן לא יישאו בשכר טרחה כלשהו של עורך דין הקבלן, אלא שכר הטרחה ישולם על ידי הקבלן. 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, אמר כי "לשכת עורכי הדין  ערה לכל סוג של חקיקה חברתית ומוכנה לתת כתף ולבצע את השינוי ההיסטורי בו עורך דין לא יגבה שכר טרחה מהרוכש אלא מהקבלן. בצד זה נבטיח כי הרוכש יקבל ייצוג משפטי הולם שישמור את זכויותיו באמצעות עורך דין מטעמו, ובכך נאפשר לעורכי דין רבים עיסוק חופשי בתחום, בהתקשרות עם הרוכש ללא התערבות המחוקק".

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בעניין תיקון לחוק המכר שמוביל ח"כ מאיר שטרית, לפיו יוגבל שכר טרחת עורך דין בעסקת רכישת דירה מקבלן, הציגו יושבי ראש פורום קניין ומקרקעין של לשכת עורכי הדין בישראל, עורכי הדין יורם חגבי -חגי ומוטי בניאן, את עמדת הוועד המרכזי, שלפיה יומלץ למועצה הארצית של הלשכה לבטל את הכלל המתיר לעורכי דין לגבות שכר טרחה מרוכשי דירות מקבלן.

נציגי לשכת עורכי הדין הצביעו על כך שהצעת החוק כפי שהיא לא תביא להורדת מחירי הדירות, וכן הודיעו מצידם על כוונת הלשכה לפעול לכך  שרוכשי דירות מקבלן לא יישאו בשכר טרחה כלשהו של עורך דינו.

על פי המצב היום,  רוכש דירה מחויב במסגרת  הסכם המכר שבינו  ובין הקבלן  לשלם שכר טרחה לעורך הדין של הקבלן בגין הרישום  בשיעור של כ-1% בתוספת מע"מ, וזאת מעבר למחיר הדירה.

לדברי עו"ד חגי חגבי, "הצעת החוק של ח"כ שטרית הובילה לחשיבה מחודשת בלשכה באשר לגביית שכר טרחה מרוכשי דירות מקבלן. הוחלט כי עורכי הדין לא יגבו שכר טרחה מרוכש דירה מקבלן, אלא מהקבלן שאותו הם מייצגים. כל זה מבלי לגרוע ממחויבות הקבלן לגרום לרישום זכויות הרוכש דירה מקבלן במרשם". 

עו"ד מוטי בניאן הוסיף כי "בהצעת החוק יש משום תקדים מסוכן להתערבות במערכת חוזית שנוגד את חוק חופש העיסוק. לאור עמדת לשכת עורכי הדין באשר לאיסור גביית שכר טרחה מרוכש הדירה, הצעת חוק זו מתייתרת בכך".  

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן מהעבודה, החליט לקיים דיון נוסף בנושא לאור הסתייגויות שעלו במרוצת הדיון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:238
קומיט וכל טופס במתנה