שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מאסר ל"טורף ברשת" שניסה לפתות קטינה בצ'ט. ביהמ"ש: "זו סכנה מסוג חדש"

חדשות

מאסר ל"טורף ברשת" שניסה לפתות קטינה בצ'ט. ביהמ"ש: "זו סכנה מסוג חדש", צילום: צילום מסך של תוכנת ICQ. צילום: יח"צ
מאסר ל"טורף ברשת" שניסה לפתות קטינה בצ'ט. ביהמ"ש: "זו סכנה מסוג חדש"
27/10/2013, עו"ד אנה נודל

השופט דרויאן נתן משקל מחמיר לגילה הצעיר של הנערה ולנסיבות "מעוררות החרדה" של המעשים: "טורפים אלה פוגעים בסתר, בשדות הציד של האתרים והתוכנות, באופן המקשה על ההורה להגן על ילדו מפני הסכנה האורבת בחדרו, במחשבו או בתוך הטלפון החכם שלו"

בית משפט השלום בתל אביב גזר 9 חודשי מאסר בפועל על זאב בוידק שהורשע בעבירות של ניסיון למעשה מגונה, ניסיון להטרדה מינית והטרדה מינית של קטינה מתחת לגיל 15. בוידק הודה בכך שפנה באמצעות צ'ט לקטינה כבת 14 וניהול איתה תכתובת מקוונת בעלת אופי מיני. הנאשם נתפס לאחר שהתכתב עם שוטרת סמויה שהתחזתה לילדה בת 13 באתרי צ'ט שונים. בוידק שיגר לסוכנת הסמויה התייחסויות והצעות חוזרות בעלות אופי מיני ואף קבע עם "הילדה" מפגש בדירה, שהופסק על ידי המשטרה. בוידק כתב לשוטרת בין היתר: "את זורמת?... יש לך ניסיון כלשהו עם בנים? בקטע המיני... נשיקות... להתמזמז... מסקרן אותך להתנסות בעוד דברים?", ובהמשך שאל אותה אם היא תרצה לקיים איתו יחסי מין אוראליים. בוידק הדריך את הסוכנת כיצד לשמור את הקשר ביניהם בסוד ולמחוק את תצלומיו ששלח לה.

השופט עידו דרויאן כתב בגזר הדין כי "הבטחת שלומם של קטינים מצויה בקצהו העליון של סולם הערכים החברתי ולפיכך – גם כאשר אין עונש מקסימלי מוגדל צמוד לעבירה הקונקרטית, יש לתת משקל מחמיר לעצם קטינותה של הנפגעת". עוד כתב השופט כי "במקרה דנן מדובר בהתייחסויות בוטות ביותר של 'טורף ברשת', בנסיבות מעוררות חרדה המדירות שינה מעיני הורים רבים ושדומותיהן מאיימות על ילדות וילדים בכל מקום ובכל שעה. בפנינו מסוכנות מסוג חדש, שקשה מאוד להתגונן מפניה". והוסיף כי "אם בעבר יכול היה הורה לשמור על ילדו שלא יסתובב לבדו במקומות מסוכנים, עתה מתקשה ההורה להגן על ילדיו שהסכנה אורבת לילד בחדרו, במחשבו או בתוך הטלפון החכם שלו. בנוסף, קוראת האנונימיות של הרשת וקלות הקשר שבה לטורפים מסוג חדש, שלא היו מעיזים לצאת ולצוד טרפם ברחובות בעבר. טורפים אלו פוגעים בסתר, כביכול ללא סיכון מצידם, בשדות הציד הנרחבים של האתרים והתוכנות הייעודיים לשיחות, הרבים לאין ספור".

השופט דרויאן קבע כי במקרה הזה "מדובר בהתבטאויות בוטות וקשות, שהנזק הנפשי הפוטנציאלי בהן לילדה הינו רב. חשיפתה לתכנים קשים מעין אלו שהובאו לעיל מדברי הנאשם, באופן גס ובלתי מותאם לחלוטין לגילה של הילדה, אינו מצריך הרחבה לעניין פוטנציאל הנזק".

נקבע כי מתחם העונש ההולם במקרה הזה הינו בין חודשיים לשנת מאסר בפועל. בית המשפט גזר על הנאשם 9 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 2,000 שקל לנפגעת.

 

(ת"פ 6325-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה