שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: עו״ד שמעון צבר קיבל במרמה 42 מיליון וגנב עוד 36 מיליון שקל

חדשות

אישום: עו״ד שמעון צבר קיבל במרמה 42 מיליון וגנב עוד 36 מיליון שקל, צילום: צילום:istock
אישום: עו״ד שמעון צבר קיבל במרמה 42 מיליון וגנב עוד 36 מיליון שקל
21/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

עוד מיידוף ישראלי והפעם הוא עורך דין: כתב אישום חמור הוגש נגד עו"ד שמעון צבר מראשון לציון, בעבירות של קבלת דבר במרמה בהיקף של כ-42 מיליון שקל וגניבה בהיקף של כ-36 מיליון שקל מלפחות 45 אנשים שונים שנמנו בין לקוחותיו, קרובי משפחה, חבריו ומכריו, מרביתם מבוגרים ופנסיונרים. השיטות שבהן גנב את המתלוננים מזכירות את שיטות ״ההשקעה״ של מיידוף האמריקאי

עוד מיידוף ישראלי והפעם הוא עורך דין: כתב אישום חמור הוגש אתמול (20.10.13) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד עו"ד שמעון צבר מראשון לציון, בגין עבירות קבלת דבר במרמה בהיקף של כ-42 מיליון שקל וגניבה בהיקף של כ-36 מיליון שקל מאנשים שונים שנמנו בין לקוחותיו, קרובי משפחה, חבריו ומכריו. כמו כן, מואשם עוה״ד צבר בעבירות מיסוי, על כך שלא דיווח על כל הכספים שגנב למס הכנסה.

על פי כתבי האישום, שהוגש על ידי עו"ד ליאת מנור מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), בין השנים 2006-2011 עוה״ד צבר שכנע לכל הפחות 45 אנשים שונים, מרביתם אנשים מבוגרים ופנסיונרים, להפקיד בידיו כספים לצורך השקעה, תמורת תשואה גבוהה או להלוות לו כספים לצורך השקעה תמורת תשואה גבוהה. המתלוננים מסרו לו את כספם, בשל מצגים כוזבים, תוך שהוא מנצל את האמון שנתנו בו המתלוננים על רקע היכרותם עימו.

על סמך המצגים הכוזבים שהציג עוה״ד צבר - מצגי ההשקעה הכוזבים, מצג השווא בנוגע למקורות ההחזר, המצג הכוזב בנוגע לערבות הבנקאית, ועל בסיס מצגי הביטחונות הכוזבים – קיבל עוה״ד צבר במרמה מ-45 מתלוננים שונים כספים רבים בהזדמנויות שונות,  בסכום כולל של  42,367,409 שקל.

עוה״ד צבר קיבל את הכספים הללו באמצעות העברות בנקאיות מידיות שאינן ניתנות לביטול אשר הופקדו בשמונה חשבונות הבנק שלו, וכן באמצעות העברות בנקאיות רגילות לחשבונות הבנק שלו, המחאות וכסף מזומן. 

״המתלוננים מסרו את כספם לנאשם״, נטען בכתב האישום החמור, ״בשל המצגים הכוזבים האמורים או חלקם תוך שהוא מנצל את האמון שנתנו בו המתלוננים, על רקע היותו עורך דינם או בן משפחה או מכר/חבר״.

לאחר קבלת כספי המתלוננים בידי עוה״ד צבר, פנו אליו חלק מהמתלוננים כדי לקבל את כספם בחזרה. בלחץ המתלוננים הסכים עוה״ד צבר להחזיר לחלק קטן מהמשקיעים סכומי כסף מסוימים, כאשר בפועל הוא העביר להם כספים של מתלוננים אחרים. את רוב המתלוננים שפנו וביקשו את כספם חזרה, שיכנע עוה״ד צבר באמתלות שונות להותיר בידיו את כספם. המתלוננים לא קיבלו בחזרה את החלק הארי של כספם מעוה״ד צבר, אלא הוא החזיר חלק קטן בלבד למספר מצומצם של מתלוננים בסך כולל של  6,272,524 שקל.

בפועל, עוה״ד צבר לא השקיע את כספי המתלוננים בהשקעות כפי שהבטיח להם, אלא שלח בהם יד במרמה, באופן שיטתי, לשימושו הפרטי או לשימושם של אחרים מטעמו. בעשותו כך, לטענת הפרקליטות גנב עוה״ד צבר מהמתלוננים סכום כולל של 36,094,885 שקל.

החקירה נוהלה הן על ידי יחידת הונאה מרכז של המשטרה והן על ידי יחידת יהלום של רשות המיסים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה