שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד רפאל ארגז עתר לבג"ץ בפרשת הפרוטוקול המשופץ של השופטת אלשיך

חדשות

עו"ד רפאל ארגז עתר לבג"ץ בפרשת הפרוטוקול המשופץ של השופטת אלשיך, צילום: השופטת ורדה אלשיך. צילום:אתר הרשות השופטת
עו"ד רפאל ארגז עתר לבג"ץ בפרשת הפרוטוקול המשופץ של השופטת אלשיך
16/10/2013, עו"ד אנה נודל

עוה"ד ארגז עתר נגד החלטת שר המשפטים לשעבר, פרופ' יעקב נאמן, שלא להגיש תלונה לוועדה למינוי שופטים נגד השופטת ורדה אלשיך בפרשת הפרוטוקול ששיפצה בניגוד לחוק. עוה"ד ארגז מבקש להורות לשרת המשפטים הנוכחית ציפי לבני להדיח את השופטת אלשיך עוד לפני פרישתה בעוד חודש

עליית מדרגה בפרשת הפרוטוקול המשופץ: עו"ד רפאל ארגז עתר לבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים לשעבר, פרופ' יעקב נאמן, שלא להגיש תלונה לוועדה למינוי שופטים נגד סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, בפרשת "הפרוטוקול המשופץ". השופטת אלשיך עומדת לפרוש בעוד חודש, ב-16 בנובמבר.

עוה"ד ארגז מציין בעתירה כי למרות פרישתה, קבועים לה עוד 193 דיונים עד ינואר 2014. באמצעות עוה"ד חיים שטנגר טוען ארגז כי החלטת השר נאמן אינה סבירה באופן קיצוני והיא מצדיקה התערבות של שופטי בג"ץ. עוה"ד ארגז מבקש מבית המשפט העליון להורות לשרת המשפטים ציפי לבני להדיח את השופטת אלשיך מידית, מכיוון שלטענתו "כב' השופטת לא נהגה כהלכה, לכאורה, במילוי תפקידה השיפוטי; התנהגה, לכאורה, באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל". לחילופין, שופטי בג"ץ מתבקשים להורות לשרה לבני להגיש קובלנה לבית הדין המשמעתי לשופטים נגד השופטת אלשיך.

עוה"ד ארגז מבקש מבג"ץ גם להורות כי השופטת אלשיך לא תורשה לכתוב פסקי דין בשלושת החודשים לאחר פרישתה, בניגוד לנוהל החל על שופטים הפורשים לגמלאות. העתירה של עו"ד ארגז הועברה לעיונו של שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן.

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, קבע לאחרונה כי השופטת אלשיך ביצעה תיקונים טכניים ומהותיים בפרוטוקול דיון שהתקיים בפניה. השינויים נועדו להחמיר את תיאור התנהלותו של עו"ד רפאל ארגז שלקח חלק בדיון בפניה ואשר נגדו היא הגישה תלונה ללשכת עורכי הדין. גולדברג קבע כי "לא ניתן לומר כי השופטת היתה מוסמכת לתקן או לשנות את ההחלטות". התיק דן בהליך של כינוס נכסים והדיון המדובר היה סוער מאוד, כפי שהעידה אלשיך בעצמה. במהלך הדיון אלשיך טענה כי עו"ד ארגז, שייצג את אחד הצדדים, הסתיר ממנה מידע על עמדתו העדכנית של הבנק שהיה מעורב בתיק.

השופטת אלשיך הודיעה שפרוטוקול הדיון ישמש להגשת תלונה נגד עו"ד ארגז לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין. ועדת האתיקה של מחוז תל אביב ביקשה את תגובתו ועו"ד ארגז טען שפרוטוקול הדיון שצורף לתלונה תוקן והציג את הפרוטוקול אותו קיבל ממזכירות ביהמ"ש לאחר הדיון. התברר כי אלשיך ביצעה 36 שינויים בפרוטוקול. אלשיך טענה שהנוסח שנמסר לעו"ד ארגז בתום הדיון הינו "פרוטוקול טיוטה" שנמסר על-ידי המזכירה בטעות. השופטת טענה שהקלדנית לא הצליחה להקליד כל מה שנאמר מכיוון שמדובר בדיון מאוד סוער שכלל חילופי דברים מהירים. גולדברג קבע כי לצד תיקונים לא מהותיים של ניסוח ועריכה, נמצאו בפרוטוקול האחרון תיקונים מהותיים. "לא ניתן שלא להתרשם, כי בתיקונים האמורים הוחמרו הנסיבות להגשת התלונה", כתב גולדברג.

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, החליט בזמנו שלא לנקוט בהליכים משמעתיים נגד השופטת אלשיך וגיבה אותה בכך שהמליץ להסתפק ברישום נזיפה חמורה בתיק האישי שלה. שר המשפטים לשעבר נאמן תמך כזכור בעמדת הנשיא גרוניס והודיע שאינו רואה טעם לנקוט בהליכים נגדה. כעת נותר לראות כיצד יחליטו השופטים הכפופים לנשיא גרוניס בעתירה החדשה.

 

בג"ץ 6853/13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה