שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הותר לפרסום חלקי: נגנז תיק החקירה של רשם שלום שהטריד מינית מתמחה

חדשות

הותר לפרסום חלקי: נגנז תיק החקירה של רשם שלום שהטריד מינית מתמחה, צילום: צילום: Getty images Israel
הותר לפרסום חלקי: נגנז תיק החקירה של רשם שלום שהטריד מינית מתמחה
15/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

הרשם נחקר באזהרה בחשד לעבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים שביצע במתמחה שעבדה תחת מרותו במהלך שנת 2010 בכך שהרעיף עליה חיבוקים ונשיקות. הרשם הושעה מתפקידו בקיץ 2011 ובאפריל 2013 פרש מכהונתו. הגם שהמשטרה סברה שיש תשתית ראייתית לביצוע העבירות, החליט לאחרונה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לגנוז את התיק, בהתחשב בבקשת המתמחה שלא לנהל הליך פלילי בפרשה ובעובדת סיום כהונתו כרשם

שופט בית משפט השלום בתל אביב, צחי עוזיאל, הסיר כעת (יום ג', 15.10.13) באופן חלקי את צו איסור הפרסום שהיה מוטל עד כה על חקירת המשטרה בעניינו של רשם בבית משפט השלום, אך שמו לא הותר לפרסום.

בעניינו של הרשם התנהלה חקירה בחשד לעבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים שביצע בעובדת מערכת בתי המשפט במהלך שנת 2010. מדובר במתמחה שעבדה תחת מרותו, והרשם נהג להרעיף עליה חיבוקים ונשיקות.

בתחילה הגישה העובדת תלונה לנציבות שירות המדינה, וזו הועברה על ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מהנציבות לראש אח"מ. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433.

עם התקדמות החקירה אישר היועץ וינשטיין את חקירתו באזהרה של הרשם החשוד, לאחר שעיין בחומר החקירה ובהתייחסויות הגורמים הרלוונטיים כפי שנמסרו לידיו. את החקירה ליוותה פרקליטות מחוז המרכז.

הרשם החשוד הושעה מתפקידו החל מיום 20.7.11 ובאפריל 2013 פרש מכהונתו כרשם.

מדוברות משרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה שקל את מכלול נסיבות העניין ושמע את עמדת כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות עמדת המתלוננת בתיק, שביקשה שלא לנהל הליך פלילי בפרשה ולרבות עובדת סיום כהונתו של החשוד כרשם, והחליט כי בנסיבות העניין יש לגנוז את התיק. המתלוננת עודכנה בפרטי העניין, והביעה בשיחתה עם הפרקליטה המלווה שביעות רצון מתוצאת תלונתה".

כבר בינואר 2013 החליט היועמ"ש וינשטיין לסגור את תיק החקירה, בין השאר משום ש"פרישתו מהתפקיד עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי".

הסרת איסור פרסום בכפוף ל"שינוי בתנאים"

יצוין כי על הפרשה כולה הוטל תחילה צו איסור פרסום מלא וגורף. בעקבות בקשה מעורכת דינו של הרשם, חדוה באום, שהוגשה כנגד אמצעי תקשורת שונים, ביום 23.6.11 החליט השופט גזית מבית משפט השלום בתל אביב לאסור את פרסום פרטי הפרשה ואת זהותו של הרשם.

כשנה לאחר מכן הגישה היחידה החוקרת בקשה לביטול צו איסור הפרסום וזאת נוכח סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות, לעיון והחלטה. המשטרה סברה, בשעתו, שיש תשתית ראייתית לביצוע העבירות הנטענות.

ביום 13.5.12 התקיים דיון בפני השופט עוזיאל, בסופו הוחלט כי יש מקום לאפשר לפרקליטות להביע עמדה בנוגע להמשך ההליכים בתיק ולצו איסור הפרסום וזאת בטרם מתן החלטה בעניין. ביום 23.10.12 התקיים דיון נוסף, במסגרתו הציג ב"כ היחידה החוקרת את עמדת הפרקליטות, שלפיה יש להסיר את איסור הפרסום. עם זאת, בית המשפט סבר כי אין מקום לקיים דיון בבקשה עד לאחר שתתקבל החלטה סופית בדבר הגשת או אי-הגשת כתב אישום.

בית המשפט הותיר את הצו על כנו, וקבע כי "המבקשת רשאית להגיש בקשה בכל עת שתסבור שיש שינוי בתנאים המצדיק עיון מחדש בהחלטה האמורה".

משחל שינוי בתנאים והיועץ וינשטיין החליט לסגור את התיק, עדכנה המשטרה את בית המשפט בהחלטה וזה הורה היום על הסרת צו איסור הפרסום על הפרשה באופן חלקי, כך שניתן לפרסם את פרטי הפרשה, לרבות תפקידו של החשוד (כאמור, רשם בית המשפט) והעובדה שכיהן כרשם בבית משפט שלום. עם זאת, בית המשפט אסר על פרסום שמו וכל פרט שעלול להביא לזיהויו של הרשם, לרבות מקום כהונתו בתקופה הרלוונטית לפרשה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:151
קומיט וכל טופס במתנה