שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה בייצוגית נגד קלאב הוטל: בעלי יחידות יסיימו חוזה באופן חד-צדדי

חדשות

פשרה בייצוגית נגד קלאב הוטל: בעלי יחידות יסיימו חוזה באופן חד-צדדי, צילום: צילום:ד"ר אבישי טייכר
פשרה בייצוגית נגד קלאב הוטל: בעלי יחידות יסיימו חוזה באופן חד-צדדי
15/10/2013, עו"ד אנה נודל

בעלי יחידות הנופש בקלאב הוטל טבריה ואילת יוכלו לשלוח הודעה חד-צדדית לביטול ההסכם עד ה-15 בפברואר כדי להפסיק את ההתקשרות. הביטול יכנס לתוקף בסוף שנת 2014, אבל קלאב הוטל תוכל לתבוע אותם בגין דמי האחזקה שלא שולמו לתקופה של שלוש שנים אחורה

רשת קלאב הוטל הגיעה להסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהתנהלה נגדה על ידי בעלי יחידות הנופש במלונות באילת וטבריה.

הבקשה לאישור התובענה הייצוגית הוגשה בשנת 2009 על-ידי מספר בעלי יחידות נופש שביקשו לסיים את ההסכמים שלהם עם החברה. התובעים רכשו זכות שימוש ביחידת נופש למשך שבוע אחד בשנה באחד ממלונות הרשת בטבריה ובאילת. בתמורה לזכות זו, הרוכשים שילמו תשלום של 4,000 עד 10,000 דולר והם מחויבים מדי שנה בדמי ניהול.

התובעים ביקשו להפסיק את המשך השימוש בזכות ולא לשלם יותר דמי אחזקה שהגיעו במרוצת השנים לסכומים גבוהים. בנוסף, טענו הרוכשים כי יש לגבות דמי אחזקה רק במידה והם בוחרים לממש את הזכות ולנפוש ביחידה.

התובעים טענו, באמצעות עורכי הדין מיכאל דבורין, עובדיה כהן וד"ר שחר ולר, כי בחוזה האחיד עליו חתמו היו תנאים מקפחים. לתביעה הצטרפו המועצה לצרכנות והיועץ המשפטי לממשלה שהגיש את חוות דעתו בעניין.

כפי שדווח בהרחבה בפורטל חדשות תקדין, ביוני האחרון בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את התביעה, ודחה את טענות החברה לפיהן על הרוכשים להמשיך לשלם את דמי האחזקה גם אם הם מוותרים על זכותם לאירוח.

כעת, לפי הסכם הפשרה, בעלי יחידות הנופש יוכלו לשלוח הודעה חד-צדדית לביטול ההסכם עד ה-15 בפברואר 2014 וההתקשרות עם קלאב הוטל תיפסק. הביטול ייכנס לתוקף בסוף שנת 2014. לפי ההסכם, כל בעלי יחידות הנופש יוכלו להפסיק את ההתקשרות, כולל אלה שלא שילמו את דמי האחזקה. קלאב הוטל תוכל לתבוע אותם בגין דמי האחזקה שלא שולמו לתקופה של שלוש שנים אחורה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה