שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 8 חודשי מאסר על שאיים והחטיף אגרוף לעורך הדין בתום דיון משפטי

חדשות

8 חודשי מאסר על שאיים והחטיף אגרוף לעורך הדין בתום דיון משפטי, צילום: צילום: istock
8 חודשי מאסר על שאיים והחטיף אגרוף לעורך הדין בתום דיון משפטי
13/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

יהודה אבירזיל  גם יפצה את עורך הדין רון בן אברהם באלפיים שקלים על שאיים עליו בתום דיון באולם בית המשפט כי יהרוג אותו ואת משפחתו, ואף הפליא בו מכת אגרוף בפנים. עוה"ד בן אברהם ייצג בדיון את כונס הנכסים שמונה לאבירזיל מטעמו של בית המשפט, והאלימות פרצה על רקע ניסיונות משפטיים לפנותו מאדמתו, שם התגוררה משפחתו כ-40 שנה

שמונה חודשי מאסר ופיצוי בסך אלפיים שקלים נגזרו הבוקר על יהודה אבירזיל, על שהיכה באגרוף בפניו של עו"ד רון בן אברהם בתום דיון שנערך בעניינו בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה באחד מימי הקיץ של 2011.

עוה"ד בן אברהם ייצג בדיון את כונס הנכסים שמונה לאבירזיל מטעמו של בית המשפט. בתום הדיון ובתוככי אולם הדיונים ניגש אבירזיל אל עוה"ד בן אברהם ואיים עליו באומרו: "אני אהרוג אותך, אני אהרוג את המשפחה שלך, יא בן זונה אתה וכונס הנכסים", ומיד לאחר מכן היכה אותו במכת אגרוף בפניו. כתוצאה מכך נגרמו לעוה"ד בן אברהם נפיחות ורגישות בלסת שמאל.

הפרקליטות הדגישה בכתב האישום שהוגש נגד אבירזיל כי אמנם מדובר בעבירות אלימות שככלל יש להחמיר בה, אך בעניינו של אבירזיל מדובר במקרה חמור במיוחד כאשר מדובר באלימות ואיומים המופנים כלפי עורך דין הממלא את תפקידו במסגרת אכיפת החוק ולכן יש משנה חשיבות להגן עליו. לכן דרשה הפרקליטות להטיל על אבירזיל שנת מאסר בפועל לצד עונש מאסר מותנה ופיצוי לעוה"ד בן אברהם.

לטענתו הוצא משלוותו ונכנס למערבולת רגשות

כעד אופי מטעמו של אבירזיל העיד הרב משה אדרעי, שסיפר על היכרותו הקרובה עם משפחתו של אבירזיל מזה שנים רבות וכי "דרכם תמיד טובה ונעימה". לדברי הרב אדרעי, אבירזיל הוא בעל טוב ואב אוהב ודואג שלא נתקל לגביו בבעיה כלשהי, בוודאי לא בעיה של אלימות.

סנגורו של אבירזיל, עו"ד עזריה זמיר, טען כי מדובר באירוע חד-פעמי של אלימות על רקע אירועים קשים של ניסיונות לפנות אותו מאדמתו, שם התגוררה משפחתו כ-40 שנה. "מדובר היה בכעס רגעי ולא באלימות קשה". אבירזיל הודה וחסך מזמנו של בית המשפט בניהול משפט הוכחות מתמשך. לאור הנזק העלול להיגרם למשפחתו של אבירזיל אם יוטל עליו מאסר מאחורי סורג ובריח, ביקש סנגורו להטיל עליו מאסר על תנאי, קנס ופיצוי.

מגיליון המרשם הפלילי של אבירזיל עולה כי הוא בן 53, שצבר לחובתו 18 הרשעות קודמות מאז שנת 1980, כאשר הרשעתו האחרונה בשנת 2011 היא בעבירה של העלבת עובד ציבור.

מתסקיר המבחן שנערך לאבירזיל עולה כי הרקע למעשי האלימות מצידו נבע מכך שעוה"ד בן אברהם ניסה להוציאו משלוותו ולהביאו לכדי התנהגות אגרסיבית ואלימה. כך שבמקרה זה לא הצליח לשלוט בעצמו ונכנס לסערת רגשות שהובילה למעשי האלימות. שירות המבחן התרשם כי אבירזיל נוקט בגישה קורבנית, אם כי הוא נטל אחריות ואף ניסה להגיע להסכם פיצויים עם עוה"ד בן אברהם. להערכת שירות המבחן, מדובר באדם אינטליגנטי ומתוחכם בעל דימוי עצמי גבוה עם קושי לשלוט בדחפיו התוקפניים ברגעי משבר ותסכול, שעם זאת תיפקד כראוי במישור העסקי והמשפחתי לאורך כל השנים. לאור עמדותיו של אבירזיל, המליץ שירות המבחן להעניש אותו במאסר בפועל.

ללא מורא מפני החוק והמערכת המשפטית

"מעשיו של הנאשם חמורים, הן לכשעצמם מעצם האלימות והאיומים הגלומים בהם והן מבחינת מיהותו של המתלונן", קבעה השופט עינת רון בגזר הדין. "יש להוקיע ולהביע סלידה מכל מעשי אלימות ואיומים באשר הם. במיוחד אמורים הדברים כאשר הם מכוונים כלפי בעלי תפקידים, ובמיוחד אמורים הדברים כאשר הם מכוונים כלפי בעלי תפקידים הממונים על אכיפת החוק וכאשר הדבר נעשה במהלך מסגרת תפקידם. משנה חומרה יש לייחס לכך כאשר המעשים בוצעו באולם בית המשפט, דבר המלמד כי אין לנאשם כל מורא מפני החוק והמערכת המשפטית. על בתי המשפט להגן על בעלי תפקידים אלה, למען יוכלו למלא את תפקידיהם ללא מורא וחשש מפני איומים ואלימות".

לאור הקביעות הללו גזרה השופטת רון על אבירזיל את הרף הבינוני במתחם הענישה הראוי למעשים כאלה, הנע בין שישה חודשי עבודות שירות ל-18 חודשי מאסר בפועל. השופטת רון זקפה לזכותו, בין השאר, את העובדה שהודה באשמה וחסך בזמן שיפוטי ומנע בכך את עדותו של עוה"ד בן אברהם. כמו גם את נסיבותיו האישיות של אבירזיל ואת מצבו הרפואי כפי שהוצג בפני בית המשפט.

 

 

(ת"פ 41534-06-11)

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:153
קומיט וכל טופס במתנה