שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משבר הדיור: שר הפנים גדעון סער מוביל מהלך לשינוי "תקנת שבס"

חדשות

משבר הדיור: שר הפנים גדעון סער מוביל מהלך לשינוי "תקנת שבס", צילום: למצולמת אין קשר לכתבה. צילום:אנדר-ויק
משבר הדיור: שר הפנים גדעון סער מוביל מהלך לשינוי "תקנת שבס"
10/10/2013, מערכת תקדין

שר הפנים גדעון סער החל במהלך לשינוי תקנות התכנון והבנייה כך שיתאפשר לאשר תוספת דירות מגורים בשיעור של עד 30%, מהמספר המרבי של דירות המגורים המותר לבנייה על מגרש. הוועדה המקומית גם תהיה מוסמכת להתנות תוספת דירות מגורים בכך ששליש מהדירות הנוספות ישמשו למגורי בני מקום בלבד לתקופה של 10 שנים לפחות

שר הפנים, גדעון סער, פנה לקיום התייעצות עם המועצה הארצית לתכנון ולבנייה כנדרש בהתאם לחוק התכנון והבנייה (סעיף 265) במסגרת כוונתו לשנות את תקנות התכנון והבנייה (סטייה ניכרת מתכנית), המוכרות כ"תקנת שבס".

"מטרת התקנות היא לתת מענה למשבר הדיור שבו הננו מצויים", אמר השר סער בפנייתו והתייחס לשינויים שבכוונתו לבצע בתקנות – לאפשר באמצעות הרחבת סמכותן של הוועדות המקומיות כהוראת שעה לאשר במסגרת הקלה תוספת דירות מגורים בשיעור של עד 30% מהמספר המרבי של דירות המגורים המותר לבנייה על מגרש, על פי הוראות התוכנית החלה על המגרש.

המצב הקיים היום הוא שהוראת השעה מאפשרת במסגרת הקלה תוספת דירות מגורים של עד 20%.

עוד במסגרת השינויים מוצע כי הוועדה המקומית תהיה מוסמכת להתנות תוספת דירות מגורים בכך ששליש מהדירות הנוספות ישמשו למגורי בני מקום בלבד, לתקופה של 10 שנים לפחות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה