שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנתיים מאסר על הכאת שכנה באלה מברזל: "מגיע לך את הולכת עם ערבי"

חדשות

שנתיים מאסר על הכאת שכנה באלה מברזל: "מגיע לך את הולכת עם ערבי", צילום: צילום: Getty images Israel
שנתיים מאסר על הכאת שכנה באלה מברזל: "מגיע לך את הולכת עם ערבי"
07/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

בית המשפט המחוזי בנצרת אף חייב את אברהם טובין בפיצוי בסך 15 אלף שקל על שחדר לדירת שכנתו והיכה אותה באכזריות באלה מברזל בכל חלקי גופה עד זוב דם. כשהשכנה הוכתה בראשה באמצעות האלה, וראש האלה העשוי ברזל התפרק, הוא ברח מהדירה והותיר את השכנה הפצועה כשהיא שרועה על הרצפה ומדממת

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט תאופיק כתילי, גזר היום על אברהם טובין, שנתיים מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, קנס בסך 1,500 שקל וחיוב לפצות את המתלוננת בסך 15 אלף שקל. העונש החמור הושת על טובין בגלל שהפליא מנחת זרועו בשכנה שהתגוררה ברחוב שלו בעפולה, בגלל שהיתה בקשרי זוגיות עם ערבי.

טובין הוא בן 23 מעפולה, נשוי מזה כשנה ואב לתינוקת. טובין הודה והורשע בעבירות של חבלה חמורה בכוונה מחמירה בשכנתו, איומים עליה בין היתר על רקע גזעני ושיבוש מהלכי משפט.

היכה בראשה עד שראש האלה מברזל התפרק

מגזר הדין עולה כי על רקע סכסוך שהתגלע בין טובין ובין שכנתו, אשר גרו בעבר באותו רחוב בעפולה, לפני כשנתיים תקף טובין את שכנתו כשהיא שהתה בדירתה יחד עם שכנה אחרת. טובין נכנס לפתע לדירה ללא רשות, כשהוא מחזיק מתחת למעילו אלה מברזל, נעל את דלת הדירה אחריו, ניגש לשכנתו, שלף את האלה והחל להכותה באמצעות האלה בכל חלקי גופה כשהוא מאיים עליה באומרו: "מגיע לך את הולכת עם ערבי". טובין היכה את שכנתו בראשה באמצעות האלה, וראש האלה, העשוי ברזל, התפרק. הוא ברח מהדירה והותיר אחריו את השכנה הפצועה כשהיא שרועה על הרצפה ומדממת.

לאחר מנוסתו הוזעקה למקום בתה של השכנה שהוכתה באלימות, וכאשר נודע לה כי טובין הוא שאחראי לתקיפה, רצה הבת החוצה לכיוונו וצעקה לעברו: "מה עשית?". בתגובה נטל טובין את מכשיר הטלפון הסלולרי של הבת מידיה, והפריד את הסוללה מהמכשיר. הוא גם קילל את השכנה שהיכה, ואמר לבתה כי אם בעוד שבוע אימה לא תיתן לו את הכסף, יעשה לה "משהו יותר גרוע".

כתוצאה ממעשי האלימות נגרמו לשכנה פגיעות קשות בחלקי גופה השונים, בהם פצעים וחתכים בקרקפת, שברים בידה השמאלית ושטפי דם.

לאחר האירוע נמלט טובין מהאזור. הוא עזב את בית הוריו בעפולה ובמשך חמישה חודשים נמנע מלהתייצב לחקירה למרות שידע כי הוצא נגדו צו מעצר ושהוא מבוקש לחקירה. לפני כשנה הוא התקשר מספר פעמים לטלפון הנייד של השכנה שהיכה באכזריות, שוחח עימה ושלח לה הודעות טקסט שבהן קילל אותה ואיים עליה.

אלת ברזל כמוה כנשק קר

סגן הנשיא כתילי ציין בגזר הדין כי כתב האישום מפרט אירוע של אלימות קשה ביותר וחמורה בנסיבותיה. "הנאשם, באופן יזום, מתוכנן ובלתי צפוי, גמר אומר לפגוע בגופה של המתלוננת באמצעות אלת ברזל. הוא עשה כן בתוך ביתה, עת לא שיערה כי כניסתו אל הבית היא למטרת תקיפה. בכך פגע הן בזכותה לפרטיות ולביטחון, והן בזכותה לשלמות הגוף והנפש".

מבלי להתייחס בשלב זה למניעיו של טובין, וכאשר מכתב האישום עולה כי לאירוע לא קדם כל ריב משמעותי שיכול היה לגרום לשכנה לפחד או לצפות את מעשיו, השופט כתילי הבהיר באופן נחרץ כי "מעשים אלימים מעין אלה אינם יכולים להתקבל כבעלי חומרה פחותה משום שנעשו על רקע סכסוך כלשהו, ובוודאי כאשר הנאשם עצמו לא חווה כל יחס של תוקפנות מצד המתלוננת. לכל אדם זכות לחיות ולהיות מוגן מפני פגיעה בגופו, ולכל אדם זכות לחוש מוגן ובטוח בביתו. הנאשם במעשיו הפר הן את זכותה של המתלוננת לשלמות הגוף, והן את זכותה לפרטיות ולביטחון".

עוד הבהיר השופט כתילי כי יש להתייחס לשימוש באלת ברזל באותו האופן בו מתייחסים בתי המשפט לגרימת חבלות באמצעות סכין או נשק קר אחר, שכן גם השימוש באלה כולל סיכון לגרימת תוצאה קטלנית או נכות קשה. במקרה זה טובין אמנם לא הותיר בשכנתו נכות ארוכת טווח, אבל הוא גרם לה לכאב וסבל פיזיים למשך תקופה ארוכה, ולסבל נפשי שאיתו היא מתמודדת עם עצם היום הזה. הוא אף לא חס על בתה הילדה, וכשזו בתמימותה הגיעה אליו כדי להתעמת איתו על שעשה לאימה, הוא איים עליה כי ינקוט נגד האם אלימות חמורה יותר.

מניע גזעני לתקיפה

השופט כתילי הבהיר כי טובין פעל תוך הפגנת אלימות ואכזריות, לאחר שניצל את יחסי האמון ששררו בינו לבין המתלוננת כדי להיכנס לביתה מבלי שהביעה התנגדות לכך וכי המניע לתקיפה הוא גזעני במהותו, וזאת בין אם התווספה לו נימה של סכסוך אישי אחר כפי שטוען טובין, ובין אם לאו. "בעת שהיכה את המתלוננת הנאשם בחר לבטא מניע גזעני, והדעת נותנת כי המילים המלוות את האלימות בשעת מעשה הן המבטאות באופן המדויק ביותר את המניע", קבע השופט כתילי, והוסיף כי בהינתן התכנון שקדם לביצוע, השימוש האכזרי באלה, המניע הגזעני והחבלות החמורות שנגרמו למתלוננת, אף כי אין מדובר בחבלות שסיכנו את חייה, וכן בשים לב לאיומים שהשמיע טובין לאחר מעשה ולהימלטותו הממושכת,  מתחם העונש ההולם נע בין 12 ל-48 חודשי מאסר בפועל.

בית המשפט אף ציין כי אין אינדיקציה לחרטה אמיתית מצידו של טובין ולסיכויי השיקום שלו.

 

ת"פ 20493-05-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה