שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > החטא ועונשו: 6 שנות מאסר נגזרו על השופט לשעבר דן כהן על קבלת שוחד

חדשות

החטא ועונשו: 6 שנות מאסר נגזרו על השופט לשעבר דן כהן על קבלת שוחד, צילום: דן כהן
החטא ועונשו: 6 שנות מאסר נגזרו על השופט לשעבר דן כהן על קבלת שוחד
30/09/2013, מערכת תקדין

שלושה חודשים מהעונש כבר ריצה כהן בתקופת מעצרו בפרו, לשם ברח מזרועות החוק בארץ. השופט חאלד כבוב אישר הסדר טיעון שבמסגרתו יחולטו ארבעה מיליון שקל מכספיו, והוטל עליו קנס בסך של שישה מיליון שקל. הכספים המוקפאים שהמדינה תפסה בחשבון הבנק של כהן בפנמה ישמשו להבטחת תשלומים אלה

השופט חאלד כבוב, מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל באביב, גזר הבוקר עונש של שש שנות מאסר בפועל על השופט לשעבר דן כהן. שלושה חודשים מהעונש כבר רוצו על ידי כהן בזמן מעצרו בפרו. בנוסף, הוחלט לחלט ארבעה מיליון שקל מכספיו, והוטל עליו קנס בסך של שישה מיליון שקל או המרתו למאסר של 3 שנים נוספות.

השופט כבוב פסק כי חמישה מיליון שקל מתוך סכום התשלום הכולל ישולמו בתוך 45 ימים מהיום. ארבעה מיליון מתוכם יחולטו לקופת אוצר המדינה. הכספים המוקפאים שהמדינה תפסה בחשבון הבנק של כהן בפנמה ישמשו להבטחת תשלום זה. יתרת התשלום בסך חמישה מיליון שקל תשולם בתוך שנה מהיום.

כפי שדווח בהרחבה בפורטל חדשות תקדין, השופט לשעבר ועו"ד בהווה דן כהן הורשע לאחרונה בעבירות חמורות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ושיבוש הליכי משפט. במסגרת הסדר הטיעון שבו הורשע כהן, הוסרו אישומים מכתב האישום המקורי. כך למשל, באישום הראשון בגין לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת רוגוזין (רכישת קרקע על ידי חברת החשמל במחיר הגבוה המרבי) – הורדה עבירת השוחד. ואילו האישום השני – נמחק. באישום הרביעי שהפך להיות אישום שלוש, נמחקו חלק מהעובדות המיוחסות לכהן.

במסגרת הסדר הטיעון הורשע כהן בכל שלושת האישומים. כהן הודה בכך שקיבל שוחד בסך מיליון אירו מחברת סימנס בתקופה בה כיהן כדירקטור בחברת חשמל. כתב האישום מייחס לכהן עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כהן שימש בין השנים 1991 ל-2001 כדירקטור בחברת החשמל ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. בתמורה לכספי השוחד, כהן קידם את הזכייה של סימנס במכרז גדול של חברת החשמל לרכישת טורבינת גז.

כמו כן, כהן הודה בכך שנמנע מלחשוף את קשריו העסקיים עם עזרא הראל, הבעלים של חברת רוגוזין תעשיות, ואישר עסקה במסגרתה חברת החשמל רכשה מהראל 395 דונם באשדוד. כן הודה כהן בשיבוש הליכי משפט לאחר שברח מישראל לחו"ל במהלך הליכי החקירות שנפתחו נגדו בארץ.

 

(ת"פ 4004-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:130
קומיט וכל טופס במתנה