שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בג״ץ מגבה את וינשטיין: מחק עתירה נגד החלטתו לסגור תיק החקירה נגד אביגדור ליברמן

חדשות

בג״ץ מגבה את וינשטיין: מחק עתירה נגד החלטתו לסגור תיק החקירה נגד אביגדור ליברמן, צילום: חה"כ אביגדור ליברמן. צילום: Tamar Matsafi
בג״ץ מגבה את וינשטיין: מחק עתירה נגד החלטתו לסגור תיק החקירה נגד אביגדור ליברמן
29/09/2013, עו"ד אנה נודל

בג"ץ דן בעתירה של תנועת אומ"ץ וח"כ מיקי רוזנטל נגד החלטת היועמ"ש לסגור את תיק החקירה נגד אביגדור ליברמן. בית המשפט העליון הציע לעותרים לחזור בהם מהעתירה. גרוניס: העותרים מבקשים שבית המשפט יהיה "יועץ משפטי על"

בג"ץ דן היום (א') בעתירה של תנועת אומ"ץ וחבר הכנסת מיקי רוזנטל נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לסגור את תיק החקירה נגד חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

ליברמן נחקר בחשד לקבלת מיליוני שקלים שלא כדין בתקופת כהונתו כחבר כנסת ושר. לפי החשד הוא קיבל סכומי כסף גדולים מאיש העסקים מיכאל צ'רנוי דרך חברת "נתיב אל המזרח". בנוסף לכך נחקרה החברה מ.ל.1 אותה ייסדה בתו, מיכל ליברמן. לחברה זו הועברו מיליוני שקלים מגורמים מחוץ לארץ והיא שילמה משכורות לאביגדור ליברמן ולבת. פרקליט המדינה משה לדור סבר כי יש די ראיות כדי להעמיד את ליברמן לדין. אך בסוף שנת 2012 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי התיק נגד ליברמן ייסגר. במקביל הוחלט להגיש כתב אישום נגדו בפרשת מינוי שגריר ישראל בבלרוס. 

בעקבות החלטת היועמ"ש הוגשה עתירה לבג"ץ על-ידי תנועת אומ"ץ וחבר הכנסת מיקי רוזנטל שביקשו מבית המשפט להתערב בהחלטה. 

השופטת מרים נאור ציינה במהלך הדיון בעתירה שהתקיים היום כי בית המשפט נמנע בעבר להתערב במקרים אלה וכי "אם נצלול בחומר הראיות נצטרך לעשות זאת בכל תיק, וזה אותו מנגנון שקיים 15 שופטי ביהמ"ש העליון יהפכו למחלקת התביעות וקשה לראות את הסצנריו הזה". השופטת הוסיפה "אני מסתכלת על זה מבחינה מוסדית. אם ביהמ"ש יאמץ את כלל ההכרעה נהפוך ללשכת פרקליטות המדינה ונאלץ לעיין בהררי חומר".

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ציין במהלך הדיון כי העותרים מבקשים בפועל לעיין בכל חומר החקירה ושבית המשפט יהיה "יועץ משפטי על". "יש היררכיה. מי שמצויה בידיו ההכרעה זה היועץ המשפטי לממשלה, וזהו", אמר גרוניס.  

לאחר ששמעו את הטענות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס והשופטים מרים נאור וסלים ג'ובראן המליצו לעותרים לחזור בהם מן העתירה. העותרים קיבלו את ההמלצה והסכימו למחוק את העתירה ללא צו להוצאות.

מתנועת אומ"ץ נמסר כי לאחר דיון משמעותי קיבלו העותרים את המלצת בית המשפט למחוק את העתירה. המלצה שנתבססה מחד על המבחן המחמיר להתערבות בהחלטת היועמ"ש בעניין דיות הראיות ומאידך על ההבהרה שאין בכך כדי להוות אישור להחלטה לגופה או לעצם אי העמדת מר ליברמן לדין פלילי".

 

בג"ץ 2175/13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:202
קומיט וכל טופס במתנה