שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסדר טיעון רביעי בפרשת חפציבה: 5 חודשי עבודות שירות לסמנכ"ל שיווק

חדשות

הסדר טיעון רביעי בפרשת חפציבה: 5 חודשי עבודות שירות לסמנכ"ל שיווק, צילום: צילום:חן כדורי
הסדר טיעון רביעי בפרשת חפציבה: 5 חודשי עבודות שירות לסמנכ"ל שיווק
29/09/2013, עו"ד אנה נודל

אודי הררי, סמנכ"ל השיווק בקבוצת "חפציבה" שקרסה ב-2007, יודה במסגרת הסדר טיעון בסיוע לקבלת דבר במרמה בידי אחר. הררי הנחה את אנשי המכירות לבקש מרוכשי הדירות לרשום את הצ'קים לידי "חפציבה" בלבד, והכספים לא הופקדו בחשבונות הליווי של הפרויקט

סמנכ"ל השיווק בחברת הנדל"ן חפציבה, אודי הררי, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו הוא יודה בסיוע לקבלת דבר במרמה בידי אחר והתביעה תבקש לגזור עליו חמישה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות ועונש מאסר על תנאי.

קבוצת "חפציבה" היתה במשך שנים אחד הגורמים הקבלניים הגדולים והמוכרים בישראל. הקבוצה כללה מספר חברות פרטיות וציבוריות שעסקו בייזום ובבניית פרויקטים למגורים ולמסחר. ב-2007 קרסה הקבוצה בעקבות מעילה של כ-118 מיליון שקל שביצעו חלק מבכיריה, ובראשם המנכ"ל ואחד מבעלי השליטה, בועז יונה, שנידון לשבע שנות מאסר. לאחר קריסת החברה התברר כי לרוכשי דירות רבים לא ניתנו ערבויות כנגד הכספים ששילמו, בניגוד לחוק.

לפי כתב האישום, כ-300 מיליון שקל מכספי הרוכשים הופקדו בחשבונות שאינם חשבונות הליווי של הפרויקטים. הררי החל לעבוד בחברת הנדל"ן בשנת 1992 כמנהל מכירות וקודם לתפקיד סמנכ"ל שיווק ומכירות בשנת 2002. לפי כתב האישום, הררי הנחה את עובדי מחלקת השיווק בחברה לבקש מרוכשי הדירות לרשום את הצ'קים לידי "חפציבה" בלבד. הנחייה זו איפשרה להפקיד את הצ'קים בחשבונות החברה שאינם חשבונות הליווי.

בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי "ההנחיה ניתנה על ידי הררי, על אף החשד שהתעורר אצלו ואותו נמנע מלברר, כי המחאות אלה לא יופקדו בחשבונות הליווי. במעשיו האמורים סייע הררי לקבל עבור חפציבה, במרמה, תקבולים מרוכשי דירות בסך 1,198,000 שקל".

מדובר בהסדר הטיעון הרביעי בפרשה, כאשר כתב האישום הוגש נגד שמונה נאשמים, ביניהם שישה נושאי משרה בכירים. בועז יונה, מנכ"ל קבוצת חפציבה ובעל השליטה בה הורשע במסגרת הפרשה בגניבה, מרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים בתאגיד. הוא נידון כאמור לשבע שנות מאסר, והשתחרר מהכלא בחודש מארס האחרון לאחר שריצה עונש של 4.5 שנות מאסר בלבד.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, הפרקליטות חתמה בתחילת החודש על הסדר טיעון גם עם עדיה בן-משה, ששימש איש הכספים בקבוצת חברות הבנייה "חפציבה", שהיו בשליטתו ובניהולו של יונה. בכוונתה לבקש מבית המשפט המחוזי לגזור עליו 10 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי, וזאת מתוך התחשבות בנסיבותיו האישיות החריגות והגם שעונש זה אינו משקף את חומרת העבירות ואת רמת הענישה הנוהגת בהן.

במקביל, נשמעו בתחילת החודש בבית המשפט טיעונים לעונש בעניינן של דליה מזרחי, עובדת מחלקת המכירות בחפציבה, ושל חני דוד, עובדת מחלקת הגבייה בחברה, שנקבע כי ביצעו עבירות של סיוע לקבלת דבר במרמה. הפרקליטות ביקשה לגזור עליהן שלושה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות.

בין הנאשמים הנוספים בפרשה זאב טננבאום, מנהל הכספים של חברות חפציבה הפרטיות מאז שנת 1979, רו"ח מרדכי נתנאל, מנהל הכספים של צמרות משנת 2003, ורוני ביבי שהוא עובד ומנהל מחלקת הגבייה בחפציבה משנת 1997.

 

(ת"פ 14564-09-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה