שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עתירה: מינוי אליעזר ריבלין לנציב תלונות על שופטים – בניגוד לדין

חדשות

עתירה: מינוי אליעזר ריבלין לנציב תלונות על שופטים – בניגוד לדין, צילום: השופט אליעזר ריבלין. צילום: אתר בתי המשפט
עתירה: מינוי אליעזר ריבלין לנציב תלונות על שופטים – בניגוד לדין
24/09/2013, עו"ד אנה נודל

שופט בית המשפט העליון בדימוס אליעזר ריבלין נבחר לאחרונה פה-אחד לתפקיד נציב תלונות הציבור על שופטים. לטענת העותר, שבתאי עזריאל, החוק אינו מאפשר למנות מועמד אחרי שמלאו לו 70 שנה. גם הנציבים הקודמים, השופטים טובה שטרסברג-כהן ואליעזר גולדברג, מונו לאחר שהגיעו לגיל 70

האם בית הדין הארצי לעבודה יסכל את מינויו של השופט אליעזר ריבלין לנציב התלונות על השופטים? לבית הדין הארצי לעבודה הוגשה עתירה נגד מינויו של השופט בדימוס אליעזר ריבלין לתפקיד נציב תלונות הציבור על השופטים. לטענת העותר, שבתאי עזריאל, המינוי נעשה בניגוד לחוק.

השופט ריבלין פרש לגמלאות מבית המשפט העליון לפני כשנה וחצי. לאחרונה בחרה בו הוועדה לבחירת שופטים פה-אחד לתפקיד נציב תלונות הציבור על השופטים.

החוק קובע כי על המועמד לתפקיד להיות "כשיר להתמנות לשופט של בית המשפט העליון". לטענת העותר לשון החוק אינה מאפשרת מינוי של שופטים בדימוס. כמו כן, הוא מציין כי לא ניתן להתמנות לשיפוט אחרי גיל 70, בעוד שריבלין הוא בן 71, ולכן הוא אינו יכול להיות מועמד לתפקיד. בנוסף נטען כי לפי הכללים היה צריך לפרסם את מועמדותו לתפקיד לפחות 30 יום לפני המינוי, אבל הדבר לא נעשה על ידי הנהלת בתי המשפט או משרד המשפטים.

עזריאל הגיש בעבר תלונות נגד מינויים של שני הנציבים הקודמים, השופטים בדימוס אליעזר גולדברג וטובה שטרסברג-כהן, שהתמנו גם כן אחרי פרישה לגמלאות מבית המשפט העליון ואחרי שמלאו להם 70.

עזריאל הגיש תחילה את העתירה נגד מינויו של ריבלין לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אך השופטת אפרת לקסר דחתה את העותר ופסקה כי "עניין המינוי של נציב תלונות הציבור על שופטים אינו מצוי בגדר סמכותו העניינית של בית הדין לעבודה".

על כך הגיש עזריאל ערעור בפני בית הדין הארצי, והנשיאה נילי ארד החליטה כי הערעור שהוגש על החלטה זו יובא לדיון לאחר פגרת חג הסוכות.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:143
קומיט וכל טופס במתנה