שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פיצוי גבוה למשפחתו של אדם שנהרג בתאונת דרכים

חדשות

פיצוי גבוה למשפחתו של אדם שנהרג בתאונת דרכים, צילום: צילום:istock
פיצוי גבוה למשפחתו של אדם שנהרג בתאונת דרכים
23/09/2013, עו"ד אנה נודל

חברת הביטוח חויבה בפיצוי בגין הפסד הכנסה בסך 2.5 מיליון שקלים וכן פיצוי על אבדן שירותי בעל ואב בסך חצי מיליון שקלים. ביהמ"ש: "נקודת המוצא לחישוב הפסדי ההכנסות בשנים האבודות הינה כי המנוח טרם מיצה את מלוא פוטנציאל ההשתכרות שלו"

בית המשפט המחוזי מרכז חייב את אליהו חברה לביטוח לפצות משפחה של אדם שנהרג בתאונת דרכים בסך של 2.7 מיליון שקלים. רם קרוננפלד ז"ל נהרג בתאונת דרכים כשהיה בן 36 והותיר אחריו אישה ושני ילדים. המנוח עבד בבית הספר לנוער בסיכון בבאר שבע ושימש עמחנך, מורה לגאוגרפיה, רכז הוראה מתקנת וחבר בצוות ההנהלה של בית הספר. במקביל הוא למד לתואר שני בחינוך. מנהל בית הספר העיד בבית המשפט כי המנוח היה יד ימינו והיה מיועד לתפקיד מנהל בית הספר. שכרו עמד על כ-10,600 שקלים בחודש.

המחלוקת במקרה הזה התמקדה בהערכת פוטנציאל ההשתכרות של המנוח. התובעים טענו באמצעות עורכי הדין שלום סביון ואמיר נגלר ממשרד חיים קליר ושות' כי יש להעריך את פוטנציאל ההשתכרות בהתחשב בשכרו של מנהל בית ספר לנוער בסיכון. לטענתם לאחר קדנציה של חמש שנים הוא היה ממשיך ומתקדם לתפקיד מנהל בית ספר תיכון שש-שנתי. הם טענו כי שכרו של מנהל בית ספר לנוער בסיכון בהסדר "עוז לתמורה" מסתכם בכ-14,700 שקלים ורכב צמוד ושכרו של מנהל בית ספר שש-שנתי מגיע לכ-17,900 שקלים ורכב.

עו"ד יובל ראובינוף טען בשם חברת הביטוח אליהו כי מדובר בהשערה שלא הובאו ראיות לביסוסה. הוא ציין כי על כל משרת ניהול מתמודדים כ-30-40 מועמדים כך שלא ניתן לקבוע שהמנוח היה מתקדם למשרת מנהל בית ספר. חברת הביטוח טענה כי יש לבסס את החישוב בגין הפסד הכנסות על בסיס השכר המשוער של כ-11,350 שקלים לגבי תקופת העבר ועל בסיס שכר של 12,000 לעתיד.

השופטת בלהה טולקובסקי קבעה כי "נקודת המוצא לחישוב הפסדי ההכנסות בשנים האבודות הינה כי המנוח טרם מיצה את מלוא פוטנציאל ההשתכרות שלו. בהתחשב במכלול הראיות בדבר כישרונותיו הרבים ויכולותיו הגבוהות של המנוח, כמו גם המוטיבציה שלו להצליח במשימות הרבות שנטל על עצמו בעבודתו בבית הספר וברשת החינוך בכללותה לצד לימודיו לתואר שני, סבורה אני כי יש יסוד להניח שהמנוח היה מתמנה בהמשך הדרך כמנהל בית ספר לנוער בסיכון". בעניין הטענה לכך שהמנוח היה מתקדם בהמשך לתפקיד מנהל בית ספר שש-שנתי השופטת קבעה כי זו "השערה רחוקה שלא ניתן לבססה ולעגנה בראיות". השופטת כתבה כי "בהתחשב בהליכי המכרז לתפקיד מעין זה, לא ניתן להעריך את סיכוייו של המנוח להתמנות לתפקיד זה, בטרם התמנה לתפקיד ניהולי כלשהו".

השופטת טולקובסקי העריכה את פוטנציאל ההשתכרות של המנוח בשנים האבודות באופן ממוצע בסך של 16 אלף שקלים בחודש והוסיפה לכך 800 שקלים בגין הפרשת המעביד לקרן השתלמות.

בית המשפט קבע כי חברת הביטוח תפצה את האלמנה והילדים על הפסד ההכנסה של כ-2,58 מיליון שקלים והפסד פנסיה של כ-238 אלף שקלים. בנוסף נפסק לטובתם פיצוי על אבדן שירותי בעל ואב בסך חצי מיליון שקלים. השופטת ציינה כי "המנוח מילא תפקיד משמעותי ביותר בניהול משק הבית וגידול הילדים, נוכח גמישות רבה יותר בשעות עבודתו והחופשות הנהוגות במערכת החינוך". השופטת לקחה בחשבון כי "האלמנה נדרשת נוכח פטירת המנוח, להעסקת עזרה רבה יותר בשכר על מנת לשמור על מקום עבודתה ורמת השתכרותה הגבוהה". כמו כן חברת הביטוח חויבה בפיצוי בגין נזק לא ממוני בסך 45 אלף שקלים והוצאות קבורה ומצבה. בסך הכול חברת הביטוח חויבה בפיצויים בסך כ-3,3 מיליון שקלים ובניכוי גמלאות השארים שהמושלמות על ידי המוסד לביטוח לאומי החברה תשלם פיצוי בסך 2,7 מיליון שקלים.

 

ת"א 22014-08-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה