שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תובענה ייצוגית בכ-30 מיליון שקל: שוקולד השחר אינו מכיל שוקולד

חדשות

תובענה ייצוגית בכ-30 מיליון שקל: שוקולד השחר אינו מכיל שוקולד, צילום: צילום: Getty images Israel
תובענה ייצוגית בכ-30 מיליון שקל: שוקולד השחר אינו מכיל שוקולד
17/09/2013, עו"ד אנה נודל

להערכת התובע הייצוגי, נדב אבידור, כ-5% ממשקי הבית רכשו את המוצר ונזקו של כל בית אב נאמד ב-270 שקל. לפני כחודשיים הוגשה בקשה לייצוגית דומה על סך של 228 מיליון שקל נגד שטראוס בעניין מעדני השוקולד שלה

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לאישור לנהל תובענה ייצוגית נגד חברת "השחר העולה תעשיות", שמייצרת את ממרח השוקולד "השחר".

התובע הייצוגי, נדב אבידור, טוען שהחברה מטעה את הצרכנים ויוצרת מצג שווא לפיו מדובר בממרח שוקולד, כאשר בפועל הממרח אינו מכיל שוקולד ומדובר בממרח בטעם שוקולד. לטענתו, השימוש במילה שוקולד בשם המוצר מטעה את הציבור הרחב.

כמו כן, נטען כי השימוש במילה שוקולד בשם המוצר במקרה הזה נוגד את התקן. התובע מציין כי שם המוצר מופיע במקום מרכזי על גבי האריזה ומשפיע באופן מהותי על התפיסה של המוצר בעיני הצרכן.

אבידור מבקש מבית המשפט לחייב את החברה לפצות את הצרכנים בסך של 28.5 מיליון שקל. לפי הערכת התובע, כ-5% ממשקי הבית רכשו את המוצר ונזקו של כל בית אב נאמד ב-270 שקל.

יצוין כי לפני כחודשיים הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית דומה על סך 228 מיליון שקל נגד שטראוס בטענה כי מעדני השוקולד שלה אינם מכילים שוקולד. התביעה מתייחסת לשלושה מוצרי החברה, מעדן הגולן "שוקולד", מעדן הגולן "שוקולד מריר" ומעדן שטראוס "שוקולד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:194
קומיט וכל טופס במתנה