שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש העליון הפחית הוצאות אישיות שחויב עו"ד בגלל 180 עתירות סרק

חדשות

ביהמ"ש העליון הפחית הוצאות אישיות שחויב עו"ד בגלל 180 עתירות סרק, צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש העליון הפחית הוצאות אישיות שחויב עו"ד בגלל 180 עתירות סרק
17/09/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד דניאל וגנר הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז כ-180 עתירות סרק, רובן בשם שוהים בלתי חוקיים. במסגרת עתירות אלה הוטלו עליו הוצאות אישיות בסך כ-180 אלף שקל. בית המשפט העליון התחשב בכך שעוה"ד וגנר חדל מלהגיש תביעות דומות והפחית את ההוצאות ל-45 אלף שקל "בלבד"

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז הטילו על עורך הדין דניאל וגנר הוצאות אישיות בסך כולל של כ-180 אלף שקל, במסגרת 18 עתירות מנהליות שהגיש בשם לקוחותיו. רוב העתירות הוגשו בשמם של שוהים בלתי-חוקיים, ובית המשפט המחוזי קבע כי מדובר בעתירות סרק. בהחלטה צוין כי עוה"ד וגנר הגיש בסך הכול כ-180 עתירות חסרות בסיס.

וגנר לא ויתר וערער בפני בית המשפט העליון בטענה שמאז הגשתן של העתירות חסרות הבסיס הוא לא הגיש עתירות חדשות בעלות אופי דומה. עוה"ד וגנר התחייב לא לחזור ולהגיש עתירות דומות בעתיד.

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, והשופטים מרים נאור ונעם סולברג קבעו כי שופטי בית המשפט המחוזי בלוד שדנו בעתירות נשוא הערעורים צדקו בהטלת ההוצאות האישיות על עוה"ד וגנר. עם זאת, השופטים קבעו שהוא זכאי להתחשבות מסוימת "נוכח התחייבותו ולאחר שהסתבר כי הוא הפסיק להגיש עתירות חסרות שחר בעלות אופי דומה".

בית המשפט העליון הפחית כאמור את גובה ההוצאות האישיות ל-45 אלף שקל, והוסיף כי "הנחתנו היא שהמערער לא יפר את התחייבותו. אם הוא יפר אותה, אין ספק שבתי המשפט יחייבו אותו שוב בהוצאות אישיות ובסכומים משמעותיים".

 

(עע"ם 2294/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה