שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עבודות שירות וקנסות הוטלו על שוטרים שהיכו בעוצמה אוהד כדורגל

חדשות

עבודות שירות וקנסות הוטלו על שוטרים שהיכו בעוצמה אוהד כדורגל, צילום: משטרה. צילום: גלר
עבודות שירות וקנסות הוטלו על שוטרים שהיכו בעוצמה אוהד כדורגל
16/09/2013, עו"ד אנה נודל

שני שוטרים שהיכו בחוזקה אוהד מכבי תל אביב כי לא הציג בפניהם תעודת זהות גרמו לו לשברים ולנזקים קשים. השופט דניאל בארי עמד על חומרת מעשי האלימות מצד שוטרים ללא כל הצדקה, וקבע שכדי "לצמצם את התופעה של אלימות מצד שוטרים וכן תיאום גרסאות ביניהם – יש הכרח לגזור עונשים ממשיים"

בית משפט השלום בתל אביב גזר עבודות שירות על שני שוטרים מיחידת מתפ"א שהורשעו בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממש בנסיבות מחמירות. השוטרים יוסף מרדכי ודניאל סילברברג הורשעו בתקיפת אוהד של קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב במארס 2010.

הנפגע, יחד עם אוהדי מכבי תל אביב נוספים, הכינו שלטים לעידוד הקבוצה ורצו לתלות אותם לפני המשחק באצטדיון. בין האוהדים לבין שוטרים שהיו במקום התפתח ויכוח על הכנסת השלטים לאצטדיון.

שני השוטרים הנאשמים ביקשו מהמתלונן להזדהות, לאחר שהוא טען שאין לו תעודה מזהה השוטרים עיכבו אותו והובילו אותו לחדר העצורים. האוהד התבקש לשבת על כיסא ולהניח את ידיו על ברכו. לטענת הפרקליטות, השוטר מרדכי סתר לאוהד בחוזקה בפניו לאחר שהאוהד לא נענה מיד לדרישה. מעוצמת המכה משקפיו ומכשיר הטלפון הנייד שלו נפלו מידיו וניזוקו.

השוטרים: "הוא קיבל מכה ממשקוף דלת ונחבל"

בכתב האישום נטען כי בהמשך האירוע הודיעו השוטרים לאוהד שהוא עצור, הובילו אותו למקלחות הנמצאות בסמוך לחדר העצורים ואחד השוטרים אף דרש ממנו להתפשט. לטענת המתלונן, לאחר שהוא שאל לפשר הדרישה השוטר מרדכי החל לצעוק עליו והיכה אותו בכל חלקי גופו בזמן שהשוטר סילברברג החזיק אותו וכופף אותו כלפי מטה.

מגזר הדין עולה כי סילברברג הוא שוטר ותיק יותר ממרדכי, שלא נקט בצעדים נחוצים כדי למנוע את האלימות מצד חברו הצעיר ממנו בשירות המשטרה. בהמשך, סילברברג הצטרף לחברו מרדכי והיכה את המתלונן.

כתוצאה מהאלימות שהופעלה נגד האוהד נגרמו לו שטף דם (המטומה), נפיחות ואודם סביב עין שמאל, שבר ברצפת הארובה בעין שמאל, שטף דם (המטומה) בעפעפיים ושפשופים בקרקפת.

השוטרים כפרו במעשים שיוחסו להם וטענו שהפגיעה של האוהד בראשו נגרמה מכיוון שהוא התלונן להובלתו לחדר העצורים ובמהלך הניסיון להתגבר על התנגדותו הוא קיבל מכה ממשקוף דלת ונחבל.

ביהמ"ש: אלימות השוטרים פוגעת גם בתדמית המשטרה בעיני הציבור

השופט דניאל בארי האמין לגרסת המתלונן, והרשיע את שני השוטרים על סמך גרסתו של המתלונן בבית המשפט. "מעשיהם של הנאשמים הם חמורים. הנאשמים השתמשו באלימות ממשית כלפי המתלונן בלא כל הצדקה", קבע השופט בארי בגזר הדין, והוסיף כי "על מנת לצמצם את התופעה של אלימות מצד שוטרים וכן תיאום גרסאות ביניהם יש הכרח לגזור עונשים ממשיים".

הפרקליטות ביקשה להטיל על שני השוטרים עונשים זהים, אך השופט בארי הטיל על השוטר המכה יוסף מרדכי תקופת מאסר ארוכה יותר, כי מרדכי "היה אלים יותר מחברו ובמידת-מה גרר אותו למעשי האלימות".

בית המשפט גזר על מרדכי עונש של 12 חודשי מאסר, מהם חמישה חודשים לריצוי בפועל בדרך של עבודות שירות והיתרה על תנאי למשך שלוש שנים. התנאי הוא כי מרדכי לא יעבור עבירה שמהותה פגיעה בגופו של אדם. נוסף לכך, הוטל עליו קנס של 1,000 שקל ופיצוי למתלונן בסך 2,500 שקל.

על השוטר דניאל סילברברג נגזרו 10 חודשי מאסר, מהם ארבעה חודשים לריצוי בפועל בדרך של עבודות שירות והיתרה על תנאי למשך שלוש שנים. התנאי הוא כי סילברברג לא יעבור עבירה שמהותה אלימות כלפי גופו של אדם. השוטר סילברברג אף חויב בקנס של 700 שקל ופיצוי למתלונן בסך 1,750 שקל.

השופט בארי כתב בגזר הדין כי "יש לגנות כל סוג של אלימות על ידי כל אדם, ובוודאי אלימות של שוטרים האמונים על שמירת החוק ועל אכיפת החוק. שימוש באלימות על ידי שוטרים פוגע לא רק בקורבן, אלא גם בתדמית המשטרה בעיני הציבור".

בית המשפט ציין עוד כי "מצערת העובדה כי שוטרים ששירתו שירות טוב ומועיל הסתבכו במעשים כה חמורים".

 

(ת"פ 20257-05-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה