שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > צדק נוסח הודו: בית המשפט גזר עונש מוות בתלייה ל-4 נאשמים באונס

חדשות

צדק נוסח הודו: בית המשפט גזר עונש מוות בתלייה ל-4 נאשמים באונס, צילום: צילום: Getty images Israel
צדק נוסח הודו: בית המשפט גזר עונש מוות בתלייה ל-4 נאשמים באונס
15/09/2013, עו"ד אנה נודל

סטודנטית בת 23 הותקפה ונאנסה באכזריות באוטובוס נוסע בניו דלהי ונפטרה מפצעיה בבית החולים. בית המשפט נימק את גזר דינם של הנאשמים לעונש מוות בכך ש"בימים אלה, כשפשעים נגד נשים צוברים תאוצה, אסור לבית המשפט להיות עיוור לכך ולפשעים הקשים. הפעולה האכזרית הזו זעזעה את המצפון של הודו כולה". ההמון שהמתין לגזר הדין מחוץ לדלתות בית המשפט קיבל את ההחלטה במחיאות כפיים סוערות

בית המשפט בניו דלהי גזר עונש מוות בתלייה על ארבעה גברים שהורשעו באונס אכזרי וברצח של צעירה. בדצמבר 2012 ג'יוטי סינג פנדיי, סטודנטית לפיזיותרפיה בת 23, נאנסה באכזריות באוטובוס נוסע בניו דלהי וכעבור שבועיים נפטרה מפצעיה בבית החולים.

הפרשה זעזעה את המדינה הודו, ומאות אלפי בני אדם יצאו לרחובות וקראו לרשויות להילחם בתופעה. אביה של הצעירה קרא לבית המשפט לגזור על הנאשמים את העונש המקסימלי ואמר "הם רצחו את הבת שלי, מגיע להם גורל זהה".

המשטרה עצרה מספר חשודים שביצעו את המעשה המבחיל, אך בסופו של דבר רק ארבעה הגיעו לספסל הנאשמים: פוואן גופטה, מוכר פירות; אקשיי קומאר סינג, מנקה אוטובוסים; מוקיש סינג, צעיר מובטל וינאי שארמה, מדריך בחדר כושר. נאשם חמישי, שהיה בן 17 בעת התקיפה, הורשע בבית משפט לנוער לפני כחודש, ונידון לשלוש שנים בלבד במסגרת החוק ההודי. נאשם שישי, ראם סינג, התאבד בתא המעצר. בית המשפט הרשיע את ארבעת החשודים ברצח ואונס, וכאמור גזר עליהם עונש מוות בתלייה.

"בימים אלה, כשפשעים נגד נשים צוברים תאוצה, אסור לבית המשפט להיות עיוור לכך ולפשעים הקשים", כתב השופט בהחלטתו והסביר את העונש הכבד: "הפעולה האכזרית הזו זיעזעה את המצפון של הודו כולה".

גזר הדין התקבל במחיאות כפיים סוערות על ידי ההמון שהמתין להחלטה מחוץ לדלתות בית המשפט. עם זאת, גזר הדין עדיין טעון את אישורו של בית המשפט הגבוה של דלהי, כך שעדיין קיימת לכאורה אפשרות ערעור בתהליך שעלול להימשך מספר שנים.

החמרה עם עברייני המין

בעקבות המקרה שזעזע את המדינה חוקק בהודו חוק חדש המחמיר עם עברייני המין. החוק מטיל עונש מוות על אנס אם האישה נפטרה בעקבות האונס או הפכה לצמח, וכן במקרים מסוימים של ריבוי עבירות.

בעשור האחרון היו שני מקרים בהם הוצא לפועל עונש המוות בהודו. לפני כשנה הוצא להורג אזרח פקיסטני שהורשע במתקפת טרור במומבאי בשנת 2008, וכן אדם שהורשע בביצוע התקפה על הפרלמנט ההודי בדצמבר 2001.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:4
קומיט וכל טופס במתנה