שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > למען יראו וייראו: עורכת דין נקנסה בכ-2,000 שקל על הגשת ערעור סרק

חדשות

למען יראו וייראו: עורכת דין נקנסה בכ-2,000 שקל על הגשת ערעור סרק, צילום: השופט מגן אלטוביה. צילום: דוברות בתי המשפט
למען יראו וייראו: עורכת דין נקנסה בכ-2,000 שקל על הגשת ערעור סרק
15/09/2013, עו"ד אורי ישראל פז

השופט מגן אלטוביה המליץ לעוה"ד ענת קירשנברג למשוך ערעור שהגישה נגד החלטת פקיד שומה בגוש דן, אבל היא התעקשה לקיים את הדיון ורק יממה לפני כן ביקשה לחזור מהערעור. ביהמ"ש: "התנהלות זו על רקע עצם הגשתו של ערעור סרק מהווה ניצול לרעה של ההליך השיפוטי בידי עורכת דין אשר חזקה כי מכירה את הדין"

השופט מגן אלטוביה, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, קנס את עורכת הדין ענת קירשנברג בסך של 1,800 שקל לאוצר המדינה. השופט אלטוביה פסק כי "המדובר בערעור סרק בכל הכבוד, שהוגש בידי עורכת דין אשר חזקה כי מכירה את הדין".

מפסק הדין עולה כי בית המשפט איפשר לעוה"ד קירשנברג, משעיין בנימוקי הערעור, לחזור בה מן הערעור בתוך פרק זמן קצוב תוך הפניה מפורשת לסעיפי פקודת המיסים אשר אינם מותירים עוד מקום לשאלה הלכאורית שהעלתה עורכת הדין נגד החלטה של פקיד שומה בגוש דן. אך עוה"ד קירשנברג בחרה שלא לחזור בה מן הערעור במועד שקבע בית המשפט, והשופט אלטוביה קבע את התיק לדיון.

יום לפני מועד הדיון, "נחתה" על שולחנו של השופט אלטוביה בקשה מעוה"ד קירשנברג כי הערעור ידחה. "התנהלות זו על רקע עצם הגשתו של ערעור סרק מהווה לדידי ניצול לרעה של ההליך השיפוטי ובהחלט באה בגדר התארכות הדיון שלא לצורך כלשון תקנה 514 לתקסד"א", פסק השופט אלטוביה, וכאמור חייב את עוה"ד קירשנברג לשאת בהוצאות לטובת המדינה מכוח תקנה זו, בתוך חודש ימים. אחרת, הקנס יישא הפרשי הצמדה וריבית עד התשלום המלא בפועל אם עד אז לא ישולם במלואו.

יצוין כי מאחר שמדובר בענייני מיסים, חל איסור פרסום של ההליכים עצמם, וכל שהותר לפרסום הוא פסק דינו האמור של השופט אלטוביה.

מעוה"ד ענת קירשנברג טרם נמסרה תגובה לפנייתנו מסוף השבוע.

 

 

(תיק 9855-04-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה